Hoppa till innehåll
Anime.se

Bästa animeskurk?


Pale Shade
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 72
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Jag tycker Buu (och resten av hans utveckling) i Dragonball Z för han är så övernaturligt stark den första Buu blir ju ganska snäll men resten är så elak.

 

Sen så tycker jag Orochimaru i Naruto för han är ju så konstig och äcklig.

 

Jaha då var det en till då hmmm.........jo nu kommer jag på en det är Bison i Street Fighter 2V för han är ju helt psykad (psycho power)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 years later...

Tänkte skapa precis en sådan här tråd, men sökte runt lite och hittade den här, så jag tänkte återuppliva den här i stället, men tanke på att det var ett tag sedan denna tråden var aktiv så har det ju kommit ut en hel del nya serier och det har kommit nya användare till denna sida. ;)

 

Personligen tycker jag att Professorn (kommer inte ihåg vad han heter, om det är någon som vet så får den gärna tala om det för mej) från Shakugan no SHANA är den skönaste Animé skurken av de serier jag sett hittills.

 

vlcsnap309463in2.png

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Helt klart Edmond Dantes, greven av Monte Cristo.

 

TnqLhaTZN.jpg

 

Sen kan det dock diskuteras hur mycket av en "skurk" han är, då han har mycket goda anledningar att vilja ha hämnd.

Men han är verkligen en mästare på att utföra sin rättfärdigade hämnd på bästa möjliga ondskefulla vis, och låter inget stå i sin väg.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kommer inte ihåg någon professor från Shana, men har iofs bara sett säsong 1, men han verkar badass!

Bra Thread-Revival där, klassikertråd.

 

Nu kan jag äntligen uttrycka mitt fulla hat mot Sae från Peach Girl!

Det finns så många ord för denna sluga slyna, men även så.

Har alla sina djupa anledningar till sina gärningar.

Men Grr ändå för att hon lyckades så bra.

 

sbmTiiRGu.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 year later...
Sen är Suigintou i Rozen Maiden också väldigt nice, speciellt när man har sett Ouvertüre.

Men tusan! Jag som ville vara först att nämna detta i tråden >.<

 

Ja, Suigintou är enligt mig den bästa anime-"skurken" om man nu vill se det så. Mest för att djupt inne så är hon egentligen inte ond, utan hennes personlighet har blivit vriden och ändrar för sin kärlek som hon har för "far" samt hennes mindrevärdeskomplex (som jag inte vill gå in på mer utan att spoila serien).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tja, det finns många olika sorters skurkar som är "bra" av olika anledningar. En "skön" skurk som poppar upp i mitt huvud när man pratar animeskurkar är från Full Metal Panic! The Second Raid och är ironiskt nog inte är med i originalet (boken). Det finns galna skurkar. Det finns sjuka skurkar. Sen har vi då

. LhgJnpcLl.gif
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Några av favoriterna är:

 

Hamdo från Now and Then, Here and There

 

Hisoka från Hunter x Hunter

 

Muska från Laputa: Castle in the Sky

 

Änglarna från Neon Genesis Evangelion

 

samt rådjursguden i Princess Mononoke, i dess förvandlade form (om man kan räkna den som en "skurk", eller ett hot).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Änglarna från Neon Genesis Evangelion

Bara stora mamoths of destruction utan någon personlighet eller åtskilljande drag whatsoever?

 

Yes...

 

Men det är ju just det att dom är opersonliga mammutar av kosmisk förstörelse som är så charmigt med dom.

 

Att dom är så effektiva och mystiska som bad guys är ju att man inte kan relatera till dom, utan dom fungerar mer som abstrakta symboler (ungefär som monsterna i Silent Hill).

 

http://animeshots.org/shots/2204.jpg

 

http://animeshots.org/shots/2149.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kan inte komma på någon jag skulle kalla för favoritskurk, någon som har satt spår... Visst, det finns några som är hyfsade i sina sammanhang, några relativt minnesvärda, men inga som jag tycker är karaktärer som står på egna ben, inga som jag tycker har tillräckligt med personlighet för att inte bara vara protagonistens motvikt eller bollplank.

 

Jag har i och för sig alltid varit lite svag för Gendou Ikari (Evangelion) och Dilandau (Escaflowne), men om jag skulle kalla dem för favoriter... :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Änglarna från Neon Genesis Evangelion

Bara stora mamoths of destruction utan någon personlighet eller åtskilljande drag whatsoever?

 

Yes...

 

Men det är ju just det att dom är opersonliga mammutar av kosmisk förstörelse som är så charmigt med dom.

 

Att dom är så effektiva och mystiska som bad guys är ju att man inte kan relatera till dom, utan dom fungerar mer som abstrakta symboler (ungefär som monsterna i Silent Hill).

 

http://animeshots.org/shots/2204.jpg

 

http://animeshots.org/shots/2149.jpg

Tjaa, på ett sätt kan jag väl se charmen med dom, men om jag skulle kalla dom bad guys vet jag inte. Det är som att kalla T-rexen i Jurassic Park för bad guy. Men det kanske man kan...

 

Favoritskurkar då? Tjaa, sånt kommer och går väldigt ofta hos mig, men jag fastnade för Pheles i Shana second. Although... nä, ska inte spoila.

 

Annars är ju Etemon från Digimon riktigt grym. Frågan är om han är lika cool på orginalspråk.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 year later...

hade velat säga reino från skip beat (kyokos stalker) men kom på att han bara är med i mangan eftersom dom aldrig släpper säsong två :manlytears:

 

hmmm...

 

Alois trancy (kuroshitsuji 2) kommer nog på tredje plats, han är spyko och skadar alla för han tycker det är kul, men han är bara ett barn och han är missförståd och han har haft en tuff upväxt och han är så gulig så jag tycker synd om honom x)

 

Ayanami (07-ghost) därför att.. ja han är han xD andra plats för honom x9

 

grell (kuroshitsuji) därför att han har en så jävla speciel personlighet.. men jag vette fan om man kan kalla honom skurk.. han hjälper ju till ibland också.. så vi tar en annan x)

 

kish (tokyo mew mew) (jag är barnsligt förtjust i den serien xD men bara delar där kish är med)Han försöker förinta mänskligheten för att han försöker rädda sin egen art. Han har jätte humör svägningar (ena stunden försöker han få ichigo att följa med honom och nästa försöker han mörda henne nästa tänker han knäcka henne psykiskt) han är almänt gullig (jag blir lätt förälskad i anime spykopater) kish är klart bästa anime skurken (reino är klart bästa manga skurken) ifall skip beat får en säsong två och reino kommer med i den så kommer han och kish ha delad första plats x) :inlove:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...