Hoppa till innehåll
Anime.se

Animetrivia


jagvillha
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 1,8k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

  • 2 weeks later...

ska ni inte fortsätta, jag hade så roligt och läsa all 32 sidor av citat och gissningar.

 

jag kan en den kanske är enkel men vi får se

 

"So you and your friends went out at night on your bikes to visit your dying mother and a group of hooligans called the ...... picked a fight with you."

 

 

ledtråd:det är en lång film.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

justja... verkar som om jag alltid glömmer bort sånt här...

öhhh... ok... kanske lite lätt (om man sett filmen dvs.)

 

Ledtråd 1:

Karaktärs/figurdesignern som jobbade med denna film (som inte har så många karaktärer) är känd bl.a. för karaktärsdesign till ett antal kända spel, och har dessutom fått internationellt erkännande, han har t.ex. sammarbetat och tecknat till kanske den största och mest kända västerländska vuxenserien (den som startade Vertigo).

 

Ledtråd 2: Mörk film, lämnar mycket åt betraktaren. Innehåller fiskare som kanske borde skaffa sig glasögon.

 

borde räcka för att nån nörd ska ta det... ;)

 

zimeon: jag tror du har bollen i mangatrivian ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hmm lika bra att slänga in en 3e ledtråd så att nån tar det:

Ledtråd 3: del av det japanska namnet var en (del av ett namn på) jättehit för runt 4-6 år sen. En riktig plåga var det.

 

[EDIT] Sry, glömde visst bort att det var lite extra i slutet på namnet på "plågan" som inte finns i filmens namn [/EDIT]

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Änglaägg förstås. (Tenshi no tamago ~ referensen var till Tamagotchi)

Figurdesignern är Yoshitaka Amano.

 

Jag är helt säker på att jag har rätt, så jag får väll ställa en fråga då.

 

1: Kontoret för samhällsvälfärd spelar en stor roll i denna animé.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Meh, ingen har svarat på tio dar. Å jag kan säga att från när jag läste det så stämmer 1 å 3 överens med serien exakt hur jag minndes den. Sen jag viste att det fanns fiender, kom dock inte ihåg att dom var "republikaner" så då stämmde det överrens med även den punkten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Med tanke på att du nu använde google och sökte upp svaret så anses det som att du fuskat, vilket egentligen borde innebära att du inte får ställa nån triviafråga. Vem som bör få göra det eller om en ny fråga ska skrivas får nog föregående bollinnehavare avgöra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...