Hoppa till innehåll
Anime.se

Om priserna sänks, skulle du köpa mer CD/DVD-skivor då?


SkuttyWan
 Share

Rekommenderade inlägg

palla betala när man kan få det gratis...

Det är inställningar som din som gör världen otrevlig att leva i. På med dumstruten och in i skamvrån och skäms.

 

tror jag nog inte... tror du att jag har den inställningen om jag ser en cykel på gatan? jag tror du övertolkar vad jag sa, men det jag menade var att jag med största sannolikhet inte kommer att köpa skivor/program/filmer om priset inte går ner en hel jävla massa...

 

sen så är det så himla smidigt o bara ladda ner saker också, och det är inte bara jag som har den attityden, jag känner själv inte en enda person som har betalat för sin mjukvara, och dom enda som köper spel är dom som vill spela online... meen men...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja jag skulle köpa mer, jag skulle ju ha råd med mer.

 

Angående det här med att betala när man kan få grejer gratis så kan jag bara erkänna att jag laddar ned, hur mycket som helst. I mitt fall så köper jag dock alltid det som jag gillar, alla manga och anime som jag verkligen tyckt om har jag köpt eller tänker jag köpa om det är möjligt.

 

Samtidigt så är jag ekonomiskt begränsad och saker som tex musik och anime finns det hur mycket som helst av. Igenom nedladdning kan jag få tillgång till ett större utbud än vad jag av ekonomiska skäl skulle kunnat annars, och det jag verkligen tycker om köper jag ju sedan också.

 

När det gäller musik så är min smak ganska... varierad och många skivor jag vill ha är näst intill omöjliga att hitta och köpa.

 

Jag ser egentligen inget jättestörre moraliskt fel i nedladdning, i och med att ingen saknar det jag tar, eller igenom att ingen förlorar det jag tar.

Ett argument är ju naturligtvis att de jag "stjäl" ifrån inte får de pengar de skulle fått i vanliga fall men jag ser det inte så. Mycket av det jag laddar ned, det mesta faktiskt skulle jag aldrig köpt i vilket fall, det är ofta inte värt pengarna, och det som faktiskt är värt pengarna köper jag också.

 

För mig är nedladdning kanske snarare något positivt för de som säljer i vanliga fall. Jag laddar tex nu ned Cowboy bebop och jag vet nu efter att ha sett ungefär halva serien att detta blir ett defenitivt köp. Jag hade aldrig någonsin tänkt köpa animen annars.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mycket av det jag laddar ned, det mesta faktiskt skulle jag aldrig köpt i vilket fall, det är ofta inte värt pengarna.

 

Varför, VARFÖR då ens ladda ner det? Har man inget vettigare för sig i sitt korta liv än att sitta och ladda hem (och kolla/lyssna på) film och musik som man tycker är värdelös?

Isåfall tycker jag verkligen synd om de personerna. Klipp bredbandet och skaffa ett liv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Värdelös är inte rätt ord, det är ju underhållning. Men att vara värt att köpa är en annan sak, 300 kronor för en dvd är ganska mycket pengar.

Det finns inte en chans att jag lägger ut de slantarna på någonting som jag inte har sett innan och vet att jag vill ha.

 

Det är svårt att veta vad som är bra innan man har sett det, efter så vet jag och är det bra så köper jag det, inget mer med den saken.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag köper ju faktiskt aldrig CD eller DVD skivor (får i presenter och sånt =P) eftersom jag är ''fattig'', och föredrar att spara dom pengar jag får tag i. Men om priserna skulle sänkas till min ''prisgrupp'',så att säga, skulle jag antagligen köpa mer DVDer och CDskivor.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför, VARFÖR då ens ladda ner det? Har man inget vettigare för sig i sitt korta liv än att sitta och ladda hem (och kolla/lyssna på) film och musik som man tycker är värdelös?

Isåfall tycker jag verkligen synd om de personerna. Klipp bredbandet och skaffa ett liv.

 

Tyvärr verkar inte försäljarna lärt sig att märka produkter som värdelösa ännu =(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skulle definitivt köpt mer. Sådana priser dom har nu gör att jag inte har råd, eller råd och råd egentligen, men jag har inte tillräckligt med pengar åt både anime/manga och roa sig med kompisar och sånt. Och det är så klart lite tråkigt :(...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, jag skulle köpa för lika mycket. Om priserna sänktes skulle jag få fler skivor för pengarna, men bolagen skulle få in lika mycket, så det skulle inte göra nån skillnad.

 

Jag köper ungefär 1-2 skivor om året, då spelar det inte så stor roll om de kostar 200 eller 100 kr.

...det rimmar inte...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Definitivt lättare att impulsköpa nått som kostar runt 50 kr än nått som kostar runt 150 kr. Är ganska säker på att jag skulle köpa mer sammanlagt om det kostade mindre, förmodligen i form av "extra" saker vid större inköp (gäller nog det mesta utom musik, som jag måste inhandla på div. mysko ställen ;)).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

instämmer...impulsköpen skulle bli ännu fler (är redan för många för min plånbok) om priserna blir lägre... och det är nog i första hand det som skulle göra att jag köpte mer skivor/film om priserna sänktes...

 

Jag tror också att jag skulle ladda ner mindre...eftersom jag tillhör kategorin.. orginalförpackningar är roligt...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...