Hoppa till innehåll
Anime.se

Hur många har gjort en amv


Duke_Dark
 Share

Rekommenderade inlägg

jag har gjort 8 stycken. och jag har jobbat på ett par till men de blev aldrig klara :(

 

en av mina videos finns att ladda ner på animemusicvideos.org om ni är medlemmar där. det är förövrigt inte så svårt att göra amvs. det svåra är att få dem att bli bra :D

 

om någon nu vill kolla på mina amvs så vill jag varna lite såhär i förhand, de är lite annorlunda :) åtminstone några av dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har inte gjort det, håller därimot att göra ett par remixar på vissa låtar. I Trance/Synth Stil. Får se när man blir klar med någon.

 

Som jag då :) dock gjorde jag en ny variant utav Ayashi no Ceres intro låten så allt som saknas nu e själva Videon, fast jag å video redigering = 0

 

finns det nå bättre program förutom Virtualdub?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är inte helt haj på det, men jag antar att man tar div. klipp och scener från animeserier och klipper så att det passar in med nån soet låt.

 

Jag har funderat nångång, men jag kom fram till att jag är för lat :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag "köpte" adobe Premiere för 6000:- ;) och kör på det nu , funkar fint fint dock lite probbs med alla codec som e halvbuggiga men ska ta å rensa ut och installera ett par sjyshta iallafall. Men av det lilla jag har kört med det så är det ruskigt grymt bra så om du endå ska börja med nått så börja rejält ist

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För den som är intresserad kommer det vara en musikvideotävling på konventet Dôgakon återigen som äger rum första helgen i juni i Stockholm. Arrangörerna kommer välja ut ett par låtar som man får välja bland, och dessa kommer annonseras ut en månad före konventet. Så har man en månad på sig att sätta ihop en musikvideo som sen visas på konventet. Deltagarna röstar fram vinnaren.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag "köpte" adobe Premiere för 6000:- ;) och kör på det nu , funkar fint fint dock lite probbs med alla codec som e halvbuggiga men ska ta å rensa ut och installera ett par sjyshta iallafall. Men av det lilla jag har kört med det så är det ruskigt grymt bra så om du endå ska börja med nått så börja rejält ist

 

6000:- spän, var inte det att ta i lite väl mkt?

Hur som helst har jag också det programet dock inte senaste versionen tror jag men det är ganska bra och jag gillar att klippa lite här och där fast när jag ska spara det så blir filerna gigantiska trots att jag minskar nästan allt. Vad gör jag för fel?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 10 months later...

Jag har gjort två stycken som båda är av högsta klass! Nåja, en del grejer kunde vara bättre på första, den kunde nämligen ha varit en RAW-version. Men men.

 

Den första jag gjorde var med Bärskärk, med två stycken låtar! (Det var två eftersom det var första gången jag gjorde något i Windows Movie Maker och bara testade lite grann) "Gatts", en låt från serien Bärskärk då, och "Det Skall Bli Män Av Er Nu" från Mulan! (Svenska versionen så klart)

 

Den andra var med serien Rai Grottpojken och eftersom det finns åtminstone en musikvideo från varenda serie som har låten "In The End" med Linkin Park så var jag tvungen att ta den också! Då kan jag ju berätta att min blev den bästa av de alla också. (Ingen av de här två är seriöst gjorda) Synd bara att jag inte kan lägga upp dem någonstans så att alla skulle kunna titta på dem och bli glada! Den enda som fått avnjuta den hittills (förutom jag själv) är LordMune och han är inte någon tacksam kund.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

gjorde en awm på akira för länge sedan då ja gick på medíeprogrammet.. ja visste ju inte då att va awm var, men ´ja vart då nöjd med den.. första gången i premiere.. :P och självklart så använda ja ju på took för många olika transitions.. :D men vem gör int det felet första gången. Men ja använde mig utav Rage against the machine´s låt "No shelter".. kan tyvär inte visa er för den har varit borta sedan 5-6 år tillbax

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...