Hoppa till innehåll
Anime.se

Slutet


grunt
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag gillar de slut som passar serien. Det kan vara alla olika sorters slut.

 

Gillar när de knopar ihop det så att det blir lyckligt, men samtidigt olyckligt/sorgligt på ngt vis.

 

Gillar bra slut, och bra slut är som sagt, oftast slut som passar ploten och passar in på alla karaktärer.

 

Fan jag är hungrig, kanske därför det låter konstigt när jag läste igenom detta.

Aja ni får leva med det :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag gillar de slut som passar serien. Det kan vara alla olika sorters slut.

 

Gillar när de knopar ihop det så att det blir lyckligt, men samtidigt olyckligt/sorgligt på ngt vis.

 

Gillar bra slut, och bra slut är som sagt, oftast slut som passar ploten och passar in på alla karaktärer.

 

kunde inte ha sagt det bättre själv en series slut beror på serien men om jag fick välja skulle jag nog säga att lyckliga slut blir bäst.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ett bra slut för mig måste inte alltid vara lyckligt.

Det mesta ska förklaras(om det är en sådan serie) och slutet ska vara genomtänkt, inte bara något de kom på under några minuter.

 

Exempel på bra slut(några lyckliga, andra "olyckliga", säger inte vilken som är vad):

 

Wolfs Rain

Rurouni Kenshin(sista OVAn)

Love Hina

Scrapped Princess

Da Capo

Kimi Ga Nozomu Eien

Chobits

Onegai Teacher

 

med flera...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Serier som slutar pga för låga tittarsiffror och manusförfattarna blir tvingade att krysta ihop en snabb avslutning är inte roligt. Visserligen ingen anime, men Twin Peaks är ett bra exempel på detta.

 

Jag gillar också slut som passar ihop med resten av serien, sorgligt eller lyckligt, det gör det samma. Så länge det kommer naturligt och knyter ihop det viktiga på ett fint sätt så är det ok. Det gör inget om vissa frågor lämnas obesvarade så länge som det ges tillräckligt med information så man kan fantisera vidare själv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag gillar bra slut ;) vad ett bra slut egentligen är är ju svårt att säga. vissa kan vara sorgliga medan vissa kan vara lyckliga. det beror helt på vad det är för en slags serie.

 

som ni redan kommit fram till så är slutet på kimi ga... ett mycket bra slutr. andra serier som jag anser slutar bra är:

*berserk

*trigun

*nge (båda sluten)

*boogiepop phantom

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag gillar bra slut ;) vad ett bra slut egentligen är är ju svårt att säga. vissa kan vara sorgliga medan vissa kan vara lyckliga. det beror helt på vad det är för en slags serie.

 

som ni redan kommit fram till så är slutet på kimi ga... ett mycket bra slutr. andra serier som jag anser slutar bra är:

*berserk

*trigun

*nge (båda sluten)

*boogiepop phantom

 

Berserk? Det var ju inte ens ett slut, mer som att de bara slutade göra den... slutet kunde lika gärna ha varit nästan vilken episod som helst.

Animen hade kommit ifatt mangan, därför la de ned serien...men visst, om du tycker att det är bra ska inte jag klaga, jag tycker då inte att det ens fanns något slut iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Där Bärsärk-animén slutar är inte slutet. Det är ju där allting börjar.

 

slutet på animen är ju alltid i slutet på animen. har man inte läst mangan så vet man ju inte att animen bara är en liten del av mangan. jag hade inte läst så mycket på mangan när jag kollade på animen så jag blev ju såklart lite fundersam över slutet. men med tiden så kom jag att uppskatta det väldigt mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

att disskutera vad som är ett bra slut och vad som inte är det är slöseri med tid. alla slut är bra på sitt sätt, det viktiga är att de visar att serien är slut så att man vet att det inte blir något mer(just då iaf), så därför kanske Berserker slutet verkar annorlunda, men det är bra att det finns variation.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...