Hoppa till innehåll
Anime.se

Pokémon


Geo
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag vill veta vad ni tyckte om pokémon.

själv tyckte jag att den inte var alls bra utan var något för dom mindre, fast min kompis säger att det är den bästa serie han någonsin sett ;)

 

ville bara veta vad ni tycker...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 66
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Pokémon är en av anledningarna till varför animé marknaden i USA har blossat upp som den har. Oavsett ifall jag gillar den eller inte så uppskattar jag hur den har påverkat animé i USA. Sen kan man ju börja diskutera kring hur den har på verkat den västerländsksynen på animation osv osv. ...men men, det är vad jag anser.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, jag kommer ihåg när jag och en polare snodde hans lillebrors Pokémon filmer och kollade på i smyg på rummet :P

Tyckte det var helt 0key då. Och nu när jag har en liten annan uppfattning om anime så anser jag den inte lika bra längre. Som sagt, den är ngt för de lite mindre tror jag. Även fast den är rätt skön ibland (Teamrocket yeAH ;) )

 

Annars pekar jag på Anjis comment. *PEKAR UPPÅT!!!!*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

i sverige så har folket tyvärr fått intrycket av att pokemon är en barnserie. det är faktsikt inte sant. i japan så är pokemon en utav dom kändaste serierna som finns, iaf bland dom där det lanseras en massa produkter omkring.

 

game boy spelen är jätte bra tycker jag. och andre filmen är verkligen inte löjlig, snarare jätte bra animerad. bra musik. bra manus. härlig känsla.

 

absolut inget fel på pokemon. då kan man ju säga att det skulle vara fel att kolla på disney, som t.ex. darkwing duck m.m. och jag tror att vi alla tycker att det kan vara roligt att se lite sånna serier ibland.

 

eller har jag fel?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om inte Advanced Generation slutat de senaste månaderna så går det fortfarande på japansk TV.

 

Det finns många sätt att ha kul med Pokémon. En del av nöjet med serien är hur mycket den driver med sig själv. Ibland förekommer roliga internskämt, men mycket av det försvinner i översättningen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker att Pokémon är en helt OK serie faktiskt, i början är den skitdålig men sedan blir den bättre och framför allt roligare, det kommer riktigt sköna skämt då och då.

 

Och så är Pokémon 2 en riktigt bra film, ettan och trean kan man skita i, men tvåan är dunderbra!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Pokémon är inte den första anime jag skulle tänka på att se men det var en av de första. Jag har sett många Pokémon avsnitt och vet att jag såg ALLT som var anime och gick på TV för tre år sedan... Och jag såg även mycket dom gånger vi var i brasilien...

 

Serien har en bra inverkan på den bästa motorn... BARN! Som tvingar sina föräldrar att köpa leksaker och annat som uppmuntrar Anime i sverige..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hehe jag kollade på pokemon på japanska när jag var 7 år gammal...sen kom det till europa när jag var runt 10-11 och alla tyckte det var coolt men själv hade man redan sett allt B)

 

och ja, då tyckte jag serien var bra, men nuförtiden gillar jag serier som är riktade till lite äldre personer...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror att Pokémon har fått västvärlden att se all animé som barnprogram, för jag tror ändå, att pokémon är riktat för personer i låga åldrar, och det är ändå den mest kända animén här i Sverige.

 

Som ett exempel så brukar brorsan (som inte kan ett skit om film över huvudtaget) komma in på rummet när jag kollar på animé och garva och säga nåt i stil med "Kollar du på pokémon nu igen? J*vla barnprobram".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som ett exempel så brukar brorsan (som inte kan ett skit om film över huvudtaget) komma in på rummet när jag kollar på animé och garva och säga nåt i stil med "Kollar du på pokémon nu igen? J*vla barnprobram".

Jag håller med dig om att det är den kändaste animen i Sverige. Det är helt klart på den punkten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som ett exempel så brukar brorsan (som inte kan ett skit om film över huvudtaget) komma in på rummet när jag kollar på animé och garva och säga nåt i stil med "Kollar du på pokémon nu igen? J*vla barnprobram".

 

känner igen det där förutom att i mitt fall är det en klasskamrat som säger "vad är det som är så jävla kul med pokémon egentligen?"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

såna personer vet inte vad de pratar om så det är bara till att ignorera de personer som inte tar reda på vad de kritiserar, anser i alla fall jag.

Jo det kan det vara fast animen är ju inte riktigt den bästa heller så om personen vet vad han pratar om kanske han eller hon har sin poäng.

Fast man måste kuna veta vad man snackar om.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...