Hoppa till innehåll
Anime.se

Blood+


dinskugga
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 195
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

kan vi inte försöka diskutera serien istället för att skriva typ

 

"drool" ;)

 

 

avsnitt 3 stuff

 

ja det var ju lite oväntat att sayas " pappa " skulle få sig en fin

släng .. fast det behövs nog för att föra serien framåt så saya liksom

får känslor för att "slåss" .. sen tänkte jag på undrar hur stor roll sayas

" bror " kommer få .eftersom han såg fighten i avsnitt 1-2 ..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ok, men försäkerhetsskull så *drool*ar jag lite till :P

oväntat ja, men tror själv att det är perfekt för att få i gång henne... har väldigt stora förväntningar av denna serien faktiskt. känns inte som det kommer att bli någon lätt story. Men jag har alltid gillat lite tyngre mörka animer

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

avsnitt 4

intressant avsnitt .. man får veta en hel del information blandannat att "red shield " gruppen inte är med usa .. och att dom verka ha olika ändamål ..

sen verka saya vakna mer och mer nu :) ..sen att hennes " lillebror " Riku kan höra chipotererna .. det är ju intressant :) .. jag tror hennes pappa kommer bli nåt slags halvmonster som saya antagligen får döda och det gör så hon vaknar helt ..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

episode 06

 

var väl inte oväntat att george dog detta var väl nödvändigt för att föra handlingen framåt och få fram Saya´s drift för hon ska kunna "slåss"

dock så blev jag lite sur över att dom drar in massa propeganda att usa är "onda " och massa annat tycker inte det hör hemma här .. men men hoppas inte det kommer vara så mkt sånt senare i serien ..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

så ska dem tas, höll man på å säga... :D

 

nämen allvarlgt så var avsnittet väldigt bra

 

Spoiler:

Hade hoppats på att få se mer av de röda ögonen, blev också förvånad när dem drog in USA och alla krigen... Man undrar nästan ifall USa kommer att tillåta den att släppas i USA.

 

Att george dog var som dinskugga skrev nödvändigt. nu blir det det typiska Athrun (gs) schemat, Jag måste döda dig, för att du döda min vän (farsa i det här fallet), tror att någon gång i serien kommer hon att gå fullständigt berserka gång, sen stoppar Kai henne och blir själv genomborrad av hennes svärd(?) sen gör att göra det ännu sorgligare så gör hon självmord när hon ser att hon råkat döda Kai i sin berserka gång...

 

Nej nu ska jag sluta spekulera om serien och vänta på nästa episode.

Har fått riktigt höga förväntningar på serien.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

men om man bortser från typ 2 saker så tycker jag Blood+ börja bli en bra serie man kan njuta av i vinter

 

det jag stör mig på är

 

1. den där anti-usa-propegandan tycker det är så löjligt att få ut såna budskap igenom en anime serie

 

2. Sen saya dödar chiproterna för lätt får hoppas dom mutera sen

så dom blir lite tåliga .. för jag har läst att dom har muterats flera gånger om innan blood+ handling börja ..

 

sen intro låten alltså den är så himmlans bra

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Måste hålla med din skugga att hon dödar chiproterna för snappt men jag tror jag gillade henne mer i början när hon typ kontrollerade dom.. samnt så skulle jag vilja veta mer om hennes förfluttna, typ varför hon kunde kontrollera chiproterna samnt vart hon kommer ifrån...

 

 

är det nån mer än jag som tycker att chiproternas huvuden ser ut som häst huvuden :D märkte det i 6 avsnittet ..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Måste hålla med din skugga att hon dödar chiproterna för snappt men jag tror jag gillade henne mer i början när hon typ kontrollerade dom.. samnt så skulle jag vilja veta mer om hennes förfluttna, typ varför hon kunde kontrollera chiproterna samnt vart hon kommer ifrån...

 

 

är det nån mer än jag som tycker att chiproternas huvuden ser ut som häst huvuden :D märkte det i 6 avsnittet ..

 

haha ja jag tyckte också dom liknande lite häst .. dock så tycke jag designen rent allmänt på Chiproterna var annorlunda i avsnitt 06 ..alltså dom såg inte alls ut som dom i dom andra avsnitten ? ..kanske var nånannan slags variant ? eller bara rent dåligt gjort ?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

nu börja serien bli riktigt bra med massa olika grejer och mer djup handling kring vampyrerna och allt ..

 

riktigt nyfiken på om phantom är nån vidareutveckling och bättre vampyr än dom där grunts liknande chipoterorna haha :) ..

 

sen vad som är speciellt med riku och den där tösen som blev bortförda

 

och vad diva är för nåt om det är nån övervampyr

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
gillade verkligen avsnitt 12 mycket, kan bara säga en sak... vill ha 13 idag :D :( vill ha mer info om deiva (stavas så?) och sen... egentligen det mesta men blood+ har verkligen utvecklats åt ett håll som jag uppskattar

 

Håller med, serien blir bara bättre och bättre. Senaste avsnittet var guld ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ska bli kul att se Karl´s rätta "form" i avsnitt 13 .. han verka ju förbannat frän ut i förhandstitten i slutet på episode 12 ;)

 

undrar om haji också kan förvandla sig eftersom även han är en såkallad chevlier

 

sen fan jag vill se "Diva" och veta mer om saken ..

 

 

jag tycker att vampyrerna har myr samhälle eller nåt

 

1. Diva = ledare-mamma eller nåt

2. Chevlier = väktare av diva

3. chipertorer = soldater

 

 

bara jag som tyckte barnen var ganska äckliga ? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...