Hoppa till innehåll
Anime.se

Blood+


dinskugga
 Share

Rekommenderade inlägg

spoiler 41-42
Allvarligt talat så måste Riku varit jäkligt mogen för sin ålder, han var väl ändå bara 12 år? ajja, som chevalier får man kanske fler fördelar än väntat :P. Men det är en härlig känsla att se blood+, inga större upprepningar eller nånting, grymt bra story allt finns. Avsnitten var bra, händelse- och inforika, men hur ska de här sluta egentligen? känns nästan som en säsong två eller ett slut mitt i är att vänta. jag vet inte vilket jag helst vill se de som, men jag tror just nu att de slutar med en de dödsfall (david redan?), men sen slutar den typ med att Saya ger sig iväg mot solnedgången med orden "Diva + koross" (säkerligen felstavat :P).

 

 

svar

alltså vad menar du med riku ? han är död och diva använder hans utseende och "låtsas vara han" för skojs skull typ och plåga kai för hon vill att han ska bli hennes chevlier.. håller med att avsnitten håller hög kvalite och är mkt bra .. blev väldigt snopen att diva och dom drog igång delvis av sin plan redan dvs att med hjälp av "chokladkakor med nånting i" och med hjälp av divas röst göra folk till chipotera som corpse cops kan komma och ha ihjäl .. jag tror inte david dör än .känns inte så .. däremot tror jag många kommer dö i dom sista avsnitten tyvärr ..känns som det inte kommer bli ett happy ending tyvärr :(
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 195
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

spoiler 41-42
Allvarligt talat så måste Riku varit jäkligt mogen för sin ålder, han var väl ändå bara 12 år? ajja, som chevalier får man kanske fler fördelar än väntat :P. Men det är en härlig känsla att se blood+, inga större upprepningar eller nånting, grymt bra story allt finns. Avsnitten var bra, händelse- och inforika, men hur ska de här sluta egentligen? känns nästan som en säsong två eller ett slut mitt i är att vänta. jag vet inte vilket jag helst vill se de som, men jag tror just nu att de slutar med en de dödsfall (david redan?), men sen slutar den typ med att Saya ger sig iväg mot solnedgången med orden "Diva + koross" (säkerligen felstavat :P).

 

 

svar

alltså vad menar du med riku ? han är död och diva använder hans utseende och "låtsas vara han" för skojs skull typ och plåga kai för hon vill att han ska bli hennes chevlier.. håller med att avsnitten håller hög kvalite och är mkt bra .. blev väldigt snopen att diva och dom drog igång delvis av sin plan redan dvs att med hjälp av "chokladkakor med nånting i" och med hjälp av divas röst göra folk till chipotera som corpse cops kan komma och ha ihjäl .. jag tror inte david dör än .känns inte så .. däremot tror jag många kommer dö i dom sista avsnitten tyvärr ..känns som det inte kommer bli ett happy ending tyvärr :(

 

 

svar igen(spoiler 41-42)

Diva är gravid med rikus barn... ja vet inte om David överlever, men låter inte helt osannolikt hursomhelst så kommer hon (vetenskapstjejen) tillbaka till Saya & Co nu, men hur det utvecklas därefter vete gudarna...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

spoiler 41-42
Allvarligt talat så måste Riku varit jäkligt mogen för sin ålder, han var väl ändå bara 12 år? ajja, som chevalier får man kanske fler fördelar än väntat :P. Men det är en härlig känsla att se blood+, inga större upprepningar eller nånting, grymt bra story allt finns. Avsnitten var bra, händelse- och inforika, men hur ska de här sluta egentligen? känns nästan som en säsong två eller ett slut mitt i är att vänta. jag vet inte vilket jag helst vill se de som, men jag tror just nu att de slutar med en de dödsfall (david redan?), men sen slutar den typ med att Saya ger sig iväg mot solnedgången med orden "Diva + koross" (säkerligen felstavat :P).

 

 

svar

alltså vad menar du med riku ? han är död och diva använder hans utseende och "låtsas vara han" för skojs skull typ och plåga kai för hon vill att han ska bli hennes chevlier.. håller med att avsnitten håller hög kvalite och är mkt bra .. blev väldigt snopen att diva och dom drog igång delvis av sin plan redan dvs att med hjälp av "chokladkakor med nånting i" och med hjälp av divas röst göra folk till chipotera som corpse cops kan komma och ha ihjäl .. jag tror inte david dör än .känns inte så .. däremot tror jag många kommer dö i dom sista avsnitten tyvärr ..känns som det inte kommer bli ett happy ending tyvärr :(

 

 

svar igen(spoiler 41-42)

Diva är gravid med rikus barn... ja vet inte om David överlever, men låter inte helt osannolikt hursomhelst så kommer hon (vetenskapstjejen) tillbaka till Saya & Co nu, men hur det utvecklas därefter vete gudarna...

 

svar igen igen

ja det vet jag väl att hon är hehe :) .men vad har det med saken att göra ? .. david tror jag överlever han kommer antgaligen offra sig i den eventuella slutstriden .. mja hon är nog snäll däremot tycker jag det ska bli intressant om solomon dör eller om han joinar gänget verka ju som han och haji kommer slåss nästa avsnitt
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

oj 43 var nice :D

 

 

svar

sicket avsnitt värsta triangeldramat haha . känns som solomon kommer offra sig för saya framöver eller något .. riktigt skoj att se hajis vingar .. intressant att haji vägra använda sina fulla krafter pga en gammal incident där saya tydligen blev väldigt chockad över vad han kunde göra och jag tycker fortfarande solomon är den fulaste när han är i sin rätta skepnad varför måste han ha hår?.. blev lite chockad när amshel och blondie diskuterade om dom skulle göra sig av med diva och bara spara hennes barn kan utvecklas till nåt framöver ..
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

spoiler 43

För det första vad ja menar med att Diva är gravid med Rikus barn och fåregående inlägg är att är Riku kanske inte anningens ung för att göra någon gravid....?

 

jo detta avsnitt var det fart i! helt fenomenalt. men som sagt ju längre tid som går utan att de gör några större anfall (+ att Saya blir tröttare och tröttare) destu större blir chansen om ett sämre slut =(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Grymt bra avsnitt.. 43:an

 

Jävligt nice att Haji berätta varför han aldrig hade använt sin fulla kraft förut. För varje chevalier har alltid utvecklats och blivit nått, men Haji har aldrig gjort det. Men coola vingar :)

 

Nu börjar det närma sig slutet, bara 9 avsnitt kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det börjar dra ihop sig

 

Spoiler 41-43

Vad känslosam serien börjar bli! Hur som helst så har tempot gått upp riktigt mycket känns det som, saker som händer överallt vilket är positivt naturligtvis. Intressant att se en del av Hajis andra form, undrar om Solomon kommer sammarbeta eller slåss mot honom för att ta tillbaka Saya. Hur som helst, grymma avsnitt och läppsynken var riktigt bra i avsnitt 43, får se 44 senare ikväll.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
Avsnitt 49, näst sista avsnittet
Shit, det var många dog samtidigt ;). Gillade sättet Nathan dog på, lite mer värdigt än de andra. NU ska vi bara se vad som händer med Saya/Hagi och ungarna.

 

 

svar

vet inte vad du tyckte men jag blev lite besviken att alla badguys dog så fort speciellt amshel för han har ju varit " the big bad" nästan och jag tycker det kändes lite krystat och plagierat från "mai-otome" (förlora kraftena om man har sex ) det där med att diva´s blod krafter och annat försvunnit nu när hon hade fått barn kändes som dom gjorde så bara för att saya skulle

 

kunna döda henne för diva har ju alltid varit starkare än saya i serien.. dock tyckte jag ändå det var ett bra avsnitt dock hade jag hoppas på en mer intensiv slutstrid. håller med dig att nathan´s önskan var ganska lojal.. känns som sista avsnittet kommer handla om typ hur alla övertala saya att inte dö .. och sen känns det som dom överlevande kommer ta hand om bebisarna för dom kommer inte bli dödade nu när man ha fått se dom

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

nu har jag tagit igen mig på blood+ fronten, och jo tycker de är märkligt att Diva inte använde

 

spoiler och teori

och jag tycker det kändes lite krystat och plagierat från "mai-otome" (förlora kraftena om man har sex ) det där med att diva´s blod krafter och annat försvunnit nu när hon hade fått barn kändes som dom gjorde så bara för att saya skulle kunna döda henne för diva har ju alltid varit starkare än saya i serien.. dock tyckte jag ändå det var ett bra avsnitt dock hade jag hoppas på en mer intensiv slutstrid.

hon förlora inte krafterna för att hon haft sex, utanför att hon fött nästa generation dronningar tillvärlden (antagligen nån biologiskdrift), till skillnad från Mai Otome.

Jo hade faktiskt också hoppats på en mer intensiv strid, kändes som alla dog som flugor bara för att sändningstiden började ta slut... (men därmed inte sagt att det var ett hastat slut, eller kanske otillfredställande.)

 

hmm... att Saya kommer att somna in och att ungarna kommer att överleva det är bara att konstatera. jag skulle tro att ungarna blir kidnappade av amerikanarna och sedan påbörjas projekt göra hela världen till chiropteras igen... eller inte

men tror hur som helst att åtminstone en av kidsen blir kidnappade, sen gömmer man kanske den andra, och Saya får ut å hunta i framtiden igen, tror att dem bygger upp slutet så att Blood - the last vampire kan inträffa x-antal år efter den här serien.

 

ska hursomhelst bli väldigt intresant å se avsnitt 50

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

svar
Och hur i hela friden skulle det funka när det är fastställt att Blood - The Last Vampire utspelar sig på 60-talet? ;)

 

svar

ojfasen, vietnamkriget bryter ut under det årtiondet (tänkte inte så långt). ajja min teori kunde ha funkat. men kan ha varit innan blood+ isf, men Haji fattas, så slutsatsen är väl att de är oberoende av varandra (som konstaterat innan)... men som sagt kunde ha funkat om vietnamkriget bröt ut vid en annan tidpunkt...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jaha nu var denna serie slut, serien är absolut bland de bästa jag har sett och slutet gjorde att jag bara gillade den ännu mer.

 

Avsnitt 50 (Sista avsnittet)

Wow, mycket bättre slut än väntat. Jag trodde det skulle bli värsta sorgliga konversationen mellan Kai och Saya men allt gick ganska bra till. Gillade att Nathan och Hagi överlevde, de två skönaste karaktärerna. Uppföljare på G? ;)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jaha nu var denna serie slut, serien är absolut bland de bästa jag har sett och slutet gjorde att jag bara gillade den ännu mer.

 

Avsnitt 50 (Sista avsnittet)

Wow, mycket bättre slut än väntat. Jag trodde det skulle bli värsta sorgliga konversationen mellan Kai och Saya men allt gick ganska bra till. Gillade att Nathan och Hagi överlevde, de två skönaste karaktärerna. Uppföljare på G? ;)

 

 

Avsnitt 50 (Sista avsnittet)

Håller med till 100% ett av de bästa sluten jag sett. Serier har varit skön att följa, levde upp till mina förväntningar!

 

Uppföljare på g? njaej, inte än tror jag, men dem kan med lätthet göra en serie till med Saya som huvudperson, ett av syskonen (jag skulle bra gärna vilja veta deras namn, en heter antagligen Diva) blir kidnappad och får förvrängdvärldsuppfattning så blir det adoptivmor dotter vs dotter drama. men egentligen så hoppas jag nog på att de lägger blood på is ett tag, måste få smälta den här serien lite först.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...