Hoppa till innehåll
Anime.se

Blood+


dinskugga
 Share

Rekommenderade inlägg

Blood+ serien har ingenting med OVAn att göra i sig, storymässigt alltså(och karaktärsmässigt). Så du får nog svar på frågorna senare under serien.

 

Såg första avsnittet jag med nyss, det var riktigt bra.

 

Är det bara jag som anar att det är nåt smått lesbiskt som pågår mellan huvudrollen och hennes kompis? Jag gillar det iaf :)

 

OVAn det finns väl ingen sån ? eller menar du filmen Blood - the last vampire ? .. jaha okay då vet man det då ..

 

 

haha jo jag tyckte med det var lite lustiga dragningar där med höjdhoppet och lunchpuasen där mellan dom ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 195
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

likheter finns det mellan filmen/ovan men inget mer alltså...

vissa scener som finns med i filmen/ovan var med i första avsnittet, ex när Chipropteran drar upp killen i trädet >:D

 

vet någon när nästa väntas komma ut?

Söndag, måndag, tisdag antar jag, då serien tagit GSDs sändnings tid...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag läste igår att på en sida att Chipropteranerna är nåt slags utvecklat

stadium (hybrid . missfoster ) ifrån vampyrsläktet och dom har utvecklas i flera olika grejer . så det kan mkt väl stämma att saya är den sista "rena . perfekta vampyren " som är kvar . fast då är ju en fråga .varför hon inte behöver dricka blod ? ..fast det kan ju vara nån defekt sak hon har typ kan man ju jämnföra med filmen blade kanske nån sån grej

 

Tänk på vad som hände i serien. Hon fick ju bloddropp. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Riktigt bra första avsnitt, väldigt spännande och animationerna var vackra. Väntar spänt på avsnitt 2, första avsnittet slutade lite abrupt :)

 

Är det bara jag som anar att det är nåt smått lesbiskt som pågår mellan huvudrollen och hennes kompis? Jag gillar det iaf :)

 

Amen to that.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag tror inte vi kommer får svar på så mycket imorrn... jag tror att svaren kommer sakta men säkert under seriens gång... eller det är så det brukar vara, eller så får man alla svar i sista avsnittet...

 

haha nej menar mer att jag vill ha nårga svar i alla fall ..fattar med att vi inte kommer få alla svaren i avsnitt 2 ..men jag hoppas man får reda på en massa så man kan hänga med :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sett andra episoden nu och det blir tusan bara bättre och bättre. Blev särskilt förtjust i...

Sayas utfall mot demonen och att den inte försvann i "färgglada pixlar" när den väl var besegrad. Trots att denna lilla fajt blott är en liten försmak av vad som komma skall så var den otroligt effektfull och stilren. Men som sagt, "more to come" med stor sannolikhet. Hade för övrigt rätt hög volym, så jag kunde inte undgå att hoppa till en aning under spegelscenen. Äkta stämningsförhöjare ála 200%.

Så nu vart det bestämt, jag släpper inte Blood+ utom synhåll de närmaste veckorna. Det här kan bli riktigt mysigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sett andra episoden nu och det blir tusan bara bättre och bättre. Blev särskilt förtjust i...
Sayas utfall mot demonen och att den inte försvann i "färgglada pixlar" när den väl var besegrad. Trots att denna lilla fajt blott är en liten försmak av vad som komma skall så var den otroligt effektfull och stilren. Men som sagt' date=' "more to come" med stor sannolikhet. Hade för övrigt rätt hög volym, så jag kunde inte undgå att hoppa till en aning under spegelscenen. Äkta stämningsförhöjare ála 200%.[/color']

Så nu vart det bestämt, jag släpper inte Blood+ utom synhåll de närmaste veckorna. Det här kan bli riktigt mysigt.

 

varför ser du utan subb ? .. är det inte ganska tråkigt att knappt förstår nånting om du inte typ kan japanska mer eller mindre ..

du lär ju se om det sen igen med subb antar jag och då vet du ju redan vad som händer och då är det ju inte lika roligt ..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sett andra episoden nu och det blir tusan bara bättre och bättre. Blev särskilt förtjust i...
Sayas utfall mot demonen och att den inte försvann i "färgglada pixlar" när den väl var besegrad. Trots att denna lilla fajt blott är en liten försmak av vad som komma skall så var den otroligt effektfull och stilren. Men som sagt' date=' "more to come" med stor sannolikhet. Hade för övrigt rätt hög volym, så jag kunde inte undgå att hoppa till en aning under spegelscenen. Äkta stämningsförhöjare ála 200%.[/color']

Så nu vart det bestämt, jag släpper inte Blood+ utom synhåll de närmaste veckorna. Det här kan bli riktigt mysigt.

 

varför ser du utan subb ? .. är det inte ganska tråkigt att knappt förstår nånting om du inte typ kan japanska mer eller mindre ..

du lär ju se om det sen igen med subb antar jag och då vet du ju redan vad som händer och då är det ju inte lika roligt ..

Men nu faller det sig ju som så att jag faktiskt förstår vad dom säger, och även om jag ofta i efterhand tänker att jag ska ordna den översatta versionen så blir det aldrig av när man väl sett RAW. Det känns aldrig riktigt nödvändigt. Följer för övrigt tre serier genom raw för tillfället då många av dem går och försvinner oöversatta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sett andra episoden nu och det blir tusan bara bättre och bättre. Blev särskilt förtjust i...
Sayas utfall mot demonen och att den inte försvann i "färgglada pixlar" när den väl var besegrad. Trots att denna lilla fajt blott är en liten försmak av vad som komma skall så var den otroligt effektfull och stilren. Men som sagt' date=' "more to come" med stor sannolikhet. Hade för övrigt rätt hög volym, så jag kunde inte undgå att hoppa till en aning under spegelscenen. Äkta stämningsförhöjare ála 200%.[/color']

Så nu vart det bestämt, jag släpper inte Blood+ utom synhåll de närmaste veckorna. Det här kan bli riktigt mysigt.

 

varför ser du utan subb ? .. är det inte ganska tråkigt att knappt förstår nånting om du inte typ kan japanska mer eller mindre ..

du lär ju se om det sen igen med subb antar jag och då vet du ju redan vad som händer och då är det ju inte lika roligt ..

Men nu faller det sig ju som så att jag faktiskt förstår vad dom säger, och även om jag ofta i efterhand tänker att jag ska ordna den översatta versionen så blir det aldrig av när man väl sett RAW. Det känns aldrig riktigt nödvändigt. Följer för övrigt tre serier genom raw för tillfället då många av dem går och försvinner oöversatta.

 

men då vet jag det .. och då förstår jag dig varför du ser på rawen ..

fast om jag vore dig skulle jag ändå väntat tills subben .. fast du kanske är sån som inte orka vänta haha :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

äntligen finns episode 2 ute wiee kan man äta frukost och se lite action :P

 

 

avsnitt 2

 

tråkigt att det inte blev nån direkt fight utan saya hade ihjäl saken

typ direkt sen kom militären och rensade undan och mörklade allt

sen resten av svsnittet bestod av massa nya frågor och en hel intressant

svar framförallt kring saya :) .. mkt bra avsnitt och nästa avsnittt

verka bestå av en del action fast inte av saya ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sett andra episoden nu och det blir tusan bara bättre och bättre. Blev särskilt förtjust i...
Sayas utfall mot demonen och att den inte försvann i "färgglada pixlar" när den väl var besegrad. Trots att denna lilla fajt blott är en liten försmak av vad som komma skall så var den otroligt effektfull och stilren. Men som sagt' date=' "more to come" med stor sannolikhet. Hade för övrigt rätt hög volym, så jag kunde inte undgå att hoppa till en aning under spegelscenen. Äkta stämningsförhöjare ála 200%.[/color']

Så nu vart det bestämt, jag släpper inte Blood+ utom synhåll de närmaste veckorna. Det här kan bli riktigt mysigt.

 

Hehe, jo, spegelscenen var faktiskt bra gjord. Första gången jag blivit lite småskrämd av en animé.

Bra avsnitt, längtar tills nästa. Grymt bra musik när de visar "trailer" på nästa avsnitt :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

btw så hittade jag bilder på Musikvideon till OP låten till Blood+

Hitomi Takahashi - Aozora no Namida PV (Blood+ OP)

 

bilder hitåt

 

Länk

 

Schysst! Gillar inte själva låten med musikvideon ser riktigt bra ut.

 

ohh gör du inte ? ..jag tycker Introlåten fastnat mer och mer i mitt huvud första gången jag hörde den så var det sådär tyckte man sen nu när man hört den nårga gånger tycker jag den är riktigt bra

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...