Hoppa till innehåll
Anime.se

Blood+


dinskugga
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 195
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Jäklar nu börjar serien ta fart, den där smala saken i avsnitt 18 var den äckligaste hittils! Avsnitt 19 var hur bra som helst, vilka vändningar i storyn alltså! Undrar vilka dessa fem är som delar samma samvete, två har vi redan träffat men vilka är de andra?

 

 

nu måste jag tänka till men jag antar att alla Chevalier delar det och isåfall är det ju Opera killen , Soloman, James och Ansel (Elizabeth i disguse) och sen Karl ?? fråga är ju om han lever)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

nu måste jag tänka till men jag antar att alla Chevalier delar det och isåfall är det ju Opera killen , Soloman, James och Ansel (Elizabeth i disguse) och sen Karl ?? fråga är ju om han lever)

 

frågan är inte ifall han lever, den är när han återkommer...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

blood+ närmar sig toppen tror den ligger på en stadig delad trea, kanske delad tvåa... men den är helt enkelt suveränt-underbart-skit-bra!

Mycket bättre än så här kan det inte bli!

 

om ni inte uppfattat det, så var senaste avsnittet; 23an skit bra, och 24an verkar riktigt lovande.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

lite funderingar kring ep-23

 

undrar om Riku kommer bli en mini chevliver åt diva/saya ?

sen tror jag att någon boss i red shield kommer bli fiende för saya och dom.sen tror jag faktiskt att salomon kommer gå över till sayas och deras sida då han typ älskar saya eller vad man ska säga .. tycker man har antydigt det ganska mkt att salomon är väldigt mån om saya .. sen hoppas jag man får reda på hur joel skapade saya&divas mamma (den där döda chipotrern med ballong mage man fick se fossil på )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

24 var intressant och ganska väntad handling faktiskt.

allvarligt talat så tror jag Saya aldrig kommer att döda Diva i slutet av serien, jag skulle gissa på att Haji och Riku dör, då mot slutet alltså, och sen filmen är antagligen x-antal år senare när Saya själv är ute och huntar Diva. Möjligt är att hon sätter Diva ur stridsbartskick, så att säga, och man använder Diva som typ blod donator för att göra fler chiropteras. men detta är bara funderingar

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har också fått de vibbarna att Haji kommer offra sitt liv i en schysst slutstrid med diva och hennes anhängare.

 

Men jag tror inte Kaj (stavning?) eller Riku dör, absolut inte båda två. De har haft en stor roll i serien och haft en ganska stor karaktärsutveckling så jag tror verkligen inte att de bara ska dö. Nu är Riku inte längre människa vilket innebär att han kanske kommer hjälpa Saya mer aktivt i hennes kamp och få en större roll i berättelsen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

var tvungen att återuppliva tråden så bra var 26e avsnittet. B)

 

avsnitt 26 var bra, väldigt bra... avsnitt 27 verkar bli ännu bättre. Nya Opn var sisådär... inget slår första änsålänge.. kul att man får reda på mer om Schiff, och lite mer specifikt vad dem är för något.

 

de är chevaliers, frågan är vems? jag har fått för mig att dem är konstgjorda, eller kanske en motsats till Saya, som lever på chevaliers istället för människor... men frågan återstår fortfarande, vem gjorde dem isf, och vem gjorde Saya's mor?

 

 

det som är lite speciellt med denna serien är att den har ett väldigt lugnt tempo, känns som dem inte skippar en del av mangan utan som de gör i många animes, utan istället har med exakt allt, utan att försöka trycka in alldeles för mkt på ett avsnitt, riktigt härligt faktiskt. Kanske därför jag uppskattar den mkt? ett stort steg ifrån andra hektiska animeer...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

var tvungen att återuppliva tråden så bra var 26e avsnittet. B)

 

avsnitt 26 var bra, väldigt bra... avsnitt 27 verkar bli ännu bättre. Nya Opn var sisådär... inget slår första änsålänge.. kul att man får reda på mer om Schiff, och lite mer specifikt vad dem är för något.

 

de är chevaliers, frågan är vems? jag har fått för mig att dem är konstgjorda, eller kanske en motsats till Saya, som lever på chevaliers istället för människor... men frågan återstår fortfarande, vem gjorde dem isf, och vem gjorde Saya's mor?

 

 

alltså vi har fått reda på vad Shifu är för nårga . dom är ju typ konstgjorda "soldater" gjorda för att slåss typ och det var ju Anschel och nårga till som tillverkade dom för att döda Chiropterans för dom är ju typ muterade det är ju Chevaliers som är "pure blood" bla bla ..sen deras Thorn stigma (den där som gör att dom spricker) var typ en försäkring iaf dom skulle rymma typ som dom gjorde sen .. och nu är dom ju på jakt efter sayas & divas blod som antagligen kan heala dom ..
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ajja, fick reda på de flesta sakerna ja ville veta i förra avsnittet, men det är nog en grej jag undrar;

Vet de om ifall Saya's/Diva's blood botar deras "thorn"? för det känns lite som det kommer ur tomma intet, eller har ja missat/glömt nåt igen? för övrigt så är den här animen skitbra :D egentligen inte det jag tänkt skriva men kunde inte låta bli.. okej back on topic, jag tycker Kai's flickvän och journalisten ska hitta Saya och Co. snart, känns som det blir nåt av de närstående avsnitten, då Saya och journalisten var i samma bibliotek. Sen borde inte Saya kunna röra sig i sån super speed, som alla chevaliers + Diva kan? men det kan iof bero på att Saya verkar vara på mer eller mindre bloddiet...

 

glömde skriva, Blood+ OST 1 är så jäkla skön... Tycker verkligen om att lyssna på låten Diva; den som hon sjöng när Saya släppte ut henne, och som f.ö. hon brukar sjunga...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ajja, fick reda på de flesta sakerna ja ville veta i förra avsnittet, men det är nog en grej jag undrar;
Vet de om ifall Saya's/Diva's blood botar deras "thorn"? för det känns lite som det kommer ur tomma intet, eller har ja missat/glömt nåt igen? för övrigt så är den här animen skitbra :D egentligen inte det jag tänkt skriva men kunde inte låta bli.. okej back on topic, jag tycker Kai's flickvän och journalisten ska hitta Saya och Co. snart, känns som det blir nåt av de närstående avsnitten, då Saya och journalisten var i samma bibliotek. Sen borde inte Saya kunna röra sig i sån super speed, som alla chevaliers + Diva kan? men det kan iof bero på att Saya verkar vara på mer eller mindre bloddiet...

 

angående "thorn" sjukdomen dom lider av så är det en av deras blod som botar dom dock vi vet inte vems än men jag tror det blir divas så dom liksom är på sayas lag sen antagligen mot diva.. angående kais flickvän så är dom ju inte ihop dom gjorde ju typ slut i början av serien ? utan det är mer hon som är kär i kai .. och dom lär antagligen träffas inom dom närmsta avsnitten .. sen tror jag som du att eftersom saya inte dricker blod knappt .. dom har ju sagt att chevliers kräver extremt mycket blod för att kunna heala sig och kunna slåss .. så antagligen samma sak med saya

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 30 ser riktigt kickass ut!

Skönt att Saya och kompani har fått förstärkning. Hoppas vi får se mer om Schiff men också att reportern och Kais "flickvän" får lite mer screentime. Tycker de är ett ganska sköna karaktärer.

 

 

jo avsnitt 30 ser helt okej ut,

 

det var rätt väntat att Sayas blod var fel blod, men lite synd att hon var tvungen att dö. Läser lite av blood+ mangan också, men animen är för en gångs skull mycket bättre. Lite annorlunda handling änsålänge i mangan (fast fram chapter 3 motsvarar typ avsnitt 1 till 2 kanske 3.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Av vad jag har förstått så finns det tre olika Blood+ mangor.

 

Vi har Shounen Ace versionen som är mest lik animen. Men det finns också en mer shoujo inriktad version som är fokuserad på Haji. Den tredje vet jag ingenting om förutom att den existerar, men alla tre går tydligen samtidigt i olika tidningar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

oh my episode 30 var riktigt riktigt bra :)

 

man fick reda på det mesta om sayas bakgrund vad hon kommer ifrån (fast det visste man ju ) fast inte vart hennes morsa blev funnen jag blev lite paff att man fann morsan just där dom gjorde av alla ställen haha ...

 

engtligen är hela avsnittet en rundgång i joel´s dagbok väldigt intressant

man får se vad som hände i blandannat vietnamn 1972 mkt saker hände där :)

 

ska inte säga så mkt mer :) ..mer än SE AVSNITTET ;) ..

 

avsnitt 31 verka bli riktigt bra det med och sen börja jag ana att red shield kommer få ett helvete inom nårga avsnitt känns det som .. kanske dags att börja förberedda sig på att nån(nårga) huvudkaraktärer kommer försvinna ? :rolleyes:

 

sen så hata jag DR.Collins officielt nu han ska dööööö >:D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Känns som Diva inte dödade alla med egen fri volja i början, ja menar hon verkar rätt harmlös när Saya nyss öppnat dörren å så, tror att Amshell hade något med det å göra. Jo det var riktigt mycket info man fick ut. Har dock för mig att man såg Saya's och Divas Mor levande i ett tidigare avsnitt, men minns inte riktigt i vilket sammanhang, och nej tänker inte på den vanliga chiropteran.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jepp, det var skönt att få svar på några av frågorna! Nu är jag dock riktigt nyfiken vad löftet är, är det att de ska ta livet av varandra eller vad tror ni? Gillade slutet också, väldigt snyggt sätt att visa att Kai glider ifrån resten av gruppen.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Känns som Diva inte dödade alla med egen fri volja i början, ja menar hon verkar rätt harmlös när Saya nyss öppnat dörren å så, tror att Amshell hade något med det å göra. Jo det var riktigt mycket info man fick ut. Har dock för mig att man såg Saya's och Divas Mor levande i ett tidigare avsnitt, men minns inte riktigt i vilket sammanhang, och nej tänker inte på den vanliga chiropteran.

 

man har inte sett deras morsa levande hehe ..utan bara i det tillståndet man såg i avsnitt 30 :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

avsnitt 31 & 32

 

jag säger bara oh my :blush:

 

herregud säger jag bara !!! ..jag trodde verkligen inte dom skulle döda riku ??och på det sättet med typ att diva "våldtar han" och sen ta död på han jisses jag är chockad .. nu känns det verkligen som denna serie bara blir mörkare och mörkare och att ett lyckligt slut är långt borta ..att red shield högkvarter skulle gå åt skogen trodde jag inte heller .inte såhär tidigt i serien. avsnitt 33 blir nästa "kaptiel" eller hur man ska säga känns lustigt att det utspelas 1 år efter detta och antagligen så har diva fått barn då? med hjälp av riku ..undrar om det vart nåt speciellt med han eftersom hon valde han eller om det bara var för skojs skull att få döda han för att jävlas med saya på nåt sätt ...sen verka det som att kai får mer plats nu och "styrka" om man ser på förhandstitten inför 33 och vem är den där killen i hjälm och stort svärd ? mysko person. känns som inte saya och haji kommer vara med på 1 eller flera avsnitt nu
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...