Hoppa till innehåll
Anime.se

Blood+


dinskugga
 Share

Rekommenderade inlägg

håller med dig dread avsnitt 33 var grymt bra ;)

 

jag gillar kai har mognat till och att dom har ritat om han lite så han ser betydligt "coolare" ut och sådär .. och saya är ju skitsnygg i nya frillan :blush: luve it ! .. dock fattar jag inte vad anchel och james och dom håller på med dom tillverka såna där corpse cops för att döda sina egna ? enda jag kan tänka på är om att " delta plan" går ut på att få ut en epedemi av chipteroer samtidigt som han med godiset säljer corpse cops till länder där det har brytit ut och på så sätt tjäna pengar eller något ?

 

spoiler bild (saya är söt i nya frillan ;) )

http://home.swipnet.se/morot/saya.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 195
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

duh... vad kan vara bättre än att ha sina trupper mitt ibland fienderna, samtidigt som fienderna tror att dem är dödandedockor som lyder deras minsta vink? men som egentligen är dödande dockor som bara väntar på rätt kommando för att gå berserka gång? finns nog inte mkt mer en befälhavare kan önska sig egentligen, sweet bild på Saya btw.

 

Saya for teh win

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

duh... vad kan vara bättre än att ha sina trupper mitt ibland fienderna, samtidigt som fienderna tror att dem är dödandedockor som lyder deras minsta vink? men som egentligen är dödande dockor som bara väntar på rätt kommando för att gå berserka gång? finns nog inte mkt mer en befälhavare kan önska sig egentligen, sweet bild på Saya btw.

 

Saya for teh win

 

 

hmm mjo det har du rätt i att det kan vara chiperatorer tänkte jag inte på ..borde jag gjort när man såg dom flyga runt sådär.. bra teori ;)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mycket bra avsnitt! Tapeterna i huset var schyssta :)

 

Spoiler avsnitt 34

Gillade slutet på avsnittet när man såg "Diva" på alla skärmar. Intresserad vad Corpse Corps ska ha för inverkan i handlingen och vad som kommer hända med Schiff? Alla borde vara nära döden vid det här laget.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

episode 35

 

väldigt bra avsnitt man får reda på att schiffs:en är defekta föregångare till corpse corps och att stackars schiffsen moses har stått modell för dom corpse corps som nu är igång och dom kan slåss så in i helvete rent sagt detta märker man i början då nårga schiffs får tyvärr lämna serien och nu är det bara 3 kvar . corpse corps har även samma svaghet som resten nämligen dom dör av sayas blod. jag gillar inte riktigt sayas nya personlighet men jag hoppas hon återgår till sin gamla inom sin tid .verka som det snart kommer bli en stor fight mellan james/karl/corpse corps mot schiffs och saya/haji..
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spoiler 35

Håller dig dinskugga, Sayas "nya" personlighet är lite träligt dock så är det skönt att David är tillbaka. Alla serier behöver en badass på goda sidan :) Bra avsnitt förövrigt, ser fram emot nästa.

 

Sen vill jag bara påminna dig att du kan använda antigen

[hide] [/hide]

eller

 

[hide][/hide]

 

Om man vill skriva spoilers

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

36 & 37 sa slurp, så var dem slut. väntar att skriva mkt mer än att de var helt ok avsnitt, tills fler har sett dem tror jag.

 

Sant, riktigt actionpackade avsnitt vi har haft på sistone

 

Spoiler 35 & 36

Känns lite tråkigt att de har haft 20 chanser att döda Saya men väntar alltid till nästa gång. Lite James Bond över det, berätta sin plan precis innan de ska döda honom och sen lyckas han fly.

 

Hur som helst så är det roligt att Schiff är med mer nu, tror de kan vara värdefulla vänner i striden mot Diva. Sen så förstår jag inte riktigt hur de ska ta hand om James Ironside, om inte ett svärd kan spräcka hans hud så måste de på något sätt tvinga honom att dricka Sayas blod för att dö? Sen så är det synd att Carl dog, tyckte han bland de häftigaste Chevalierna, lite psykotiskt sådär :)

 

Är det någon mer än jag som får lustiga vibbar från "teatersnubben", helt klart är James Ironside rädd för honom och lyssnar förvårnadsvärt mycket på honom

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

36 & 37 sa slurp, så var dem slut. väntar att skriva mkt mer än att de var helt ok avsnitt, tills fler har sett dem tror jag.

 

Sant, riktigt actionpackade avsnitt vi har haft på sistone

 

Spoiler 35 & 36

Känns lite tråkigt att de har haft 20 chanser att döda Saya men väntar alltid till nästa gång. Lite James Bond över det, berätta sin plan precis innan de ska döda honom och sen lyckas han fly.

 

Hur som helst så är det roligt att Schiff är med mer nu, tror de kan vara värdefulla vänner i striden mot Diva. Sen så förstår jag inte riktigt hur de ska ta hand om James Ironside, om inte ett svärd kan spräcka hans hud så måste de på något sätt tvinga honom att dricka Sayas blod för att dö? Sen så är det synd att Carl dog, tyckte han bland de häftigaste, lite psykotiskt sådär :)

 

Är det någon mer än jag som får lustiga vibbar från "teatersnubben", helt klart är James Ironside rädd för honom och lyssnar förvårnadsvärt mycket på honom

 

 

 

avsnitt 36-37

håller med dig angående deras chanser att döda saya börja bli lite kliche nu men hon är ju ändå huvudpersonen så dom kan ju inte dirket döda henne nu ? .. schiffs är roliga jag gillar moses han är skön men jag har en känsla av att dom tyvärr kommer få lämna in handuken innan serien är slut .. angående james såg du inte i avsnitt 36 att hans hud sprack lite precis innan fighten slutade ? sen tycker jag James har det coolaste chevalier utseendet hittils.. sen tycker jag det var gutt att karl äntligen fick vad han tålde .gillade verkligen hur saya avslutade det igenom att göra typ Harakiri . jag tror solomon kommer gå över till sayas sida jag är nästan säker på det .. sen tror jag det lukta chevalier över kai snart med verka det som..

 

 

lite små tankar

jag funderar över varför alla Chevalierna ser annorlunda ut tänkte först att det var som alla människor är olika så är dom men sen tänkte jag på att dom skiljer ju sig nåt så extremt från varandra se bara på karl och james . sen vill jag verkligen veta hur haji ser ut i sin "true form" för jag antar att han kan det .. undrar om saya och diva kan gå in i sina "true form" om man kolla deras morsa så borde dom det ..om dom nu kan det lär man inte få se det föräns typ slutet av serien tyvärr .
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

coolt, men vill påstå att det vore konstigt ifall det inte är Hagis... :rolleyes:

 

kanske bör varna att man får reda på vems vingar det är i OP4 .. liten spoiler varning

 

 

btw hittade nya OP4 och ED4 om du är intresserad :) .. om du inte orka vänta till avsnitt 39 då dom ska vara med .. jag orkade inte vänta och jag måste säga jag gillar både introt och outrot :) går i samma stil som 3an intro/outro

 

OP4

 

http://rapidshare.de/files/25289814/Blo ... 4.avi.html

 

ED4

 

http://rapidshare.de/files/25289941/Blo ... 4.avi.html

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

avsnitt 38
mkt bra avsnitt. väldigt cool taktik dom använde på james må jag säga hehe ;) dock tror jag ej han dog då man inte fick se han kristallisera sig totalt utan han gjorde karls taktik så jag antar james kommer komma tillbaka med mutationer likt karl hade ..nu är det ju även näst intill klart att solomon kommer vara på sayas sida då amshel vet om att han läcker info till saya & co .. måste säga att solomons "true Form" var SKIT FUL speciellt med extra håret såå ful .. james var ju 100ggr coolare .. är glad att saya humör verka bli vanligt igen :) .. sen är jag glad att diva trollade fram sitt långa hår igen för hon såg läskigt lik ut som riku i det korta
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

... likheten kan väl bero på att hon hade Rikus ansikte, eller? :S

i övrigt håller med hon passar bättre i långt hår.

 

avsnittet var bra och actionspäckat... tror inte jag behöver spoila nåt av avsnittet, det mesta var mer eller mindre väntat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

... likheten kan väl bero på att hon hade Rikus ansikte, eller? :S

i övrigt håller med hon passar bättre i långt hår.

 

avsnittet var bra och actionspäckat... tror inte jag behöver spoila nåt av avsnittet, det mesta var mer eller mindre väntat.

 

bah menade ansikte .. var så fokuserad på hennes hår när jag skrev så jag skrev hår haha :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spoiler avsnitt 38
Bra avsnitt med mycket action! Synd att James är borta ur leken, eller om han nu är det. Vem vet han kanske kommer tillbaka med supermutationer efter all radioaktivstrålning? :)

 

svar

jag tror inte han dör pga man inte får se han kristalliseras han lär komma tillbaka som du sa med mutationer eller förbättrad kropp ungefär som karl fick med sin arm typ ..
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

OBS! inga spoilers.

 

 

ajja, nu vart det ett tag sen någon skrev här. avsnitt 40 var intrigfyllt. det jag börjat fundera på är hur dem ska kunna avsluta serien. känns som tiden börjar bli knapp, speciellt om man kollar en liten stund på previewn på nästa avsnitt =/ Iofs är det fortfarande tolv avsnitt kvar, men ändå.

Serien har varit underbar, och jag skulle bokstavligen leta fram ett avsågat hagelgevär och gå ut på manhunt, ifall någon gör ett så krystat slut som i Tokko!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ni snackar om blood+ right ?

 

Har 40 redan kommit ut ? Och kommer det bara finnas 52 avsnitt ? :O Då är serien nästan slut.

 

Men iaf serien är underbar, en utav de bästa serier jag någonsin sett :D

 

ehh tråden är ju om blood+ så vad skulle vi annars snacka om ;)

 

vadå redan ? hehe serien har hållt på sen typ hösten 05 .. ja och serien är 52 avsnitt japp :) ..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nya öppningsvinjetten är riktigt bra, nästan lika bra som den första.

 

Spoiler Avsnitt 40

Så James lever den lilla rackarn? Men han ser inte ut att må så bra. Han kanske inte klarar att återställa sin kropp efter så mycket skada? Han kanske kan återskapas starkare med tekniken Corpse Corps använder sig av.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

spoiler 41-42
Allvarligt talat så måste Riku varit jäkligt mogen för sin ålder, han var väl ändå bara 12 år? ajja, som chevalier får man kanske fler fördelar än väntat :P. Men det är en härlig känsla att se blood+, inga större upprepningar eller nånting, grymt bra story allt finns. Avsnitten var bra, händelse- och inforika, men hur ska de här sluta egentligen? känns nästan som en säsong två eller ett slut mitt i är att vänta. jag vet inte vilket jag helst vill se de som, men jag tror just nu att de slutar med en de dödsfall (david redan?), men sen slutar den typ med att Saya ger sig iväg mot solnedgången med orden "Diva + koross" (säkerligen felstavat :P).
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...