Hoppa till innehåll
Anime.se

Blood+


dinskugga
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 195
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

hhee jag msåte säga att blood rthe movie var verkligen ur kass den hade inte direkt nån handling... hoppas man fattar mer utans erien iaf.. men jag ska följa serien.. den verkar bättre har ganska höga förväntningar på den iaf

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hhee jag msåte säga att blood rthe movie var verkligen ur kass den hade inte direkt nån handling... hoppas man fattar mer utans erien iaf.. men jag ska följa serien.. den verkar bättre har ganska höga förväntningar på den iaf

 

Blood är ögongodis inget annat, men den har inte utgett sig att vara något annat heller.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg nyss episod 1 och kan bara bekräfta att animationerna är fruktansvärt härligt, mysiga. Men så är det ju också Production I.G som drar i trådarna så vad annat kan man vänta sig. Måste säga att öppningsscenen kombinerat med introt fick mig att fastna direkt. En stark premiär episod med andra ord.

 

Men stämmer det jag har hört att Blood+ kommer bli en 50+ historia eftersom den tar över GSD's plats i tablån? Förstår inte själv riktigt vad det har med saken att göra, men rykten på vissa forum tyder på det. Men det behöver ju inte vara annat än just rykten...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg nyss episod 1 och kan bara bekräfta att animationerna är fruktansvärt härligt, mysiga. Men så är det ju också Production I.G som drar i trådarna så vad annat kan man vänta sig. Måste säga att öppningsscenen kombinerat med introt fick mig att fastna direkt. En stark premiär episod med andra ord.

 

Men stämmer det jag har hört att Blood+ kommer bli en 50+ historia eftersom den tar över GSD's plats i tablån? Förstår inte själv riktigt vad det har med saken att göra, men rykten på vissa forum tyder på det. Men det behöver ju inte vara annat än just rykten...

 

varför tittar du på avsnitt utan subb ? ..hur mkr förstår man då av det ?

eller du kanske kan japanska vad vet jag .. men

 

har sett lite screencaps och det är verkligen bra animerat det kan jag hålla med om ..

 

angående 50 avsnitten så verka det så ja ..det lär ju märkas snart på nån av dom stora nyhetssidorna ..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

har sett lite screencaps och det är verkligen bra animerat det kan jag hålla med om ..
Underbar motsägelse.

 

syns ganska bra att det är högkvalite på serien .. glömde dock säga att jag har sett Promon från första avsnittet så det är en bra jämnförelse

 

I övrigt, så var första avsnittet av Blood+ inte alls like dåligt som originalet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

har sett lite screencaps och det är verkligen bra animerat det kan jag hålla med om ..
Underbar motsägelse.

 

syns ganska bra att det är högkvalite på serien .. glömde dock säga att jag har sett Promon från första avsnittet så det är en bra jämnförelse

 

I övrigt, så var första avsnittet av Blood+ inte alls like dåligt som originalet.

 

... Right.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har bara sett "Promo", verkar dock vara rätt bra.

Men jag gillar inte att det verkar bli mer av en vanlig Shounen(fast om vampyrer), istället för en lite mer seriös serie, som jag först trodde(tänk OVAn, Hellsing, Shingetsutan Tsukihime, Vampire Hunter D m.fl).

Med andra ord, mer fokus på hur "grymma" rörelser och attacker rollerna har istället för mystik och skräck.

 

Kanske dömer för mycket av en 30 sek lång trailer dock :) Men så känns det nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Med andra ord, mer fokus på hur "grymma" rörelser och attacker rollerna har istället för mystik och skräck.

Det finns en någorlunda intressant scen ungefär hälften in i första episoden som involverar en lärare, en ficklampa och konstiga ljud på taket...

 

Det jag vill få fram är att mystik och skräck; aka överraskningsmoment, finns där. För tillfället tycker jag alltså att Blood+ är mer lik Hellsing än Bleach om man säger så. Men vem vet, det kan komma att vända.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

nu har jag lite frågor efter sett första avsnittet :) ..då jag inte har sett filmen så undrar jag lite saker

 

 

1. jag antar att saya var tjejen ibörjan i djunglen som slaktade allt & alla

men det jag tyckte va lustigt var att "monsterna" stod bakom henne i slutet som om dom var vänner . ? hände detta i filmen eller är det bara nåtannat ?

 

2. vet man vart ifrån Chiropteran kommer ifrån ?

 

3. och militären vet ju om Chipropteran existens och verka åka ut och döda dom . har det även nåt från filmen att göra ?

 

4. saya verka ju vara nåt expriment från militären eller nåtannat eftersom

hon verka få nåt berserk mode av Chipropteran blod .. är det med från filmen ?

 

5. är den där mysko killen med sträng instrumenten också från filmen ?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

satt och såg filmen nyss...

 

1. att monstren är hennes vänner, ingenting i filmen

 

2. Nej

 

3. hon och militären dödar Chiropteraner tillsammans, eller iaf en speciell del av militären

 

4. i filmen säger dem typ (eftersom jag inte vet alldeles för mkt om tv serien så kan det kanske vara spoiler varning man vet aldrig jag kan ju ha rätt...):

"we believe shes the only original left" sen kan man tolka det på flera sätt... mina tankar om det är att hon är den sista vampyren (titlen :P ) och sen alla Chiropteraner är typ halv vampyrer möjligen söner/döttrar till vampyrer (se hellsing, alltså den riktiga filmen) men som sagt detta är bara mina tankar...

 

5. mysko killen från serien existerar inte i filmen

 

 

filmen i sig tyckte jag var rätt bra, bortsett från att man inte fick reda på bakgrunden till vad som hände etc... :S man fick inget riktigt sammanhang...

men citat:

 

Blood är ögongodis inget annat, men den har inte utgett sig att vara något annat heller.

 

hur gör man så att namnet på personen man citerar ifrån syns? har undrat det ett tag som den relativa forum newben jag är :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

4. i filmen säger dem typ (eftersom jag inte vet alldeles för mkt om tv serien så kan det kanske vara spoiler varning man vet aldrig jag kan ju ha rätt...):

"we believe shes the only original left" sen kan man tolka det på flera sätt... mina tankar om det är att hon är den sista vampyren (titlen :P ) och sen alla Chiropteraner är typ halv vampyrer möjligen söner/döttrar till vampyrer (se hellsing, alltså den riktiga filmen) men som sagt detta är bara mina tankar...

 

 

måste säga att din spolier var väldigt bra och intressant ;)

 

spoiler angående spoiler ^^

jag läste igår att på en sida att Chipropteranerna är nåt slags utvecklat

stadium (hybrid . missfoster ) ifrån vampyrsläktet och dom har utvecklas i flera olika grejer . så det kan mkt väl stämma att saya är den sista "rena . perfekta vampyren " som är kvar . fast då är ju en fråga .varför hon inte behöver dricka blod ? ..fast det kan ju vara nån defekt sak hon har typ kan man ju jämnföra med filmen blade kanske nån sån grej

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Blood+ serien har ingenting med OVAn att göra i sig, storymässigt alltså(och karaktärsmässigt). Så du får nog svar på frågorna senare under serien.

 

Såg första avsnittet jag med nyss, det var riktigt bra.

 

Är det bara jag som anar att det är nåt smått lesbiskt som pågår mellan huvudrollen och hennes kompis? Jag gillar det iaf :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...