Hoppa till innehåll
Anime.se

Blood+


dinskugga
 Share

Rekommenderade inlägg

bara jag som tyckte barnen var ganska äckliga ? :P

 

Absolut inte! De är de mest skrämmande varelserna hittils, speciellt när de sjöng och log, då fick jag kalla kårar :/

 

jag satt bara och njöt faktiskt, tyckte dem var en underbar tillsatts till en annars underbar anime

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 195
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

bara jag som tyckte barnen var ganska äckliga ? :P

 

Absolut inte! De är de mest skrämmande varelserna hittils, speciellt när de sjöng och log, då fick jag kalla kårar :/

 

jag satt bara och njöt faktiskt, tyckte dem var en underbar tillsatts till en annars underbar anime

 

Nu missuppfattade du lite, jag tycker det är ett bra inslag i serien helt klart och jag vill bli skrämd lite ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

satt och funderade lite över serien idag och kom fram till lite teroier

 

 

angående varför karl är så lyrisk över att saya ska vakna

 

kan det vara så att hon är ihopkopplad med Diva eller nåt ?

hon kanske är Divas "barn" eller något dylikt om nu Diva är en vampyr

eller något levande vill säga ..

 

därfär karl är så lyrisk att hon ska vakna så hon fattar vad hon är

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

spolier ep-13

 

 

väldigt mkt action blev det och massa intressanta saker hände ;)

måste säga att Karl´s "true form" är betydligt coolare än vanliga "vampyer"

aka chipertorerna och äntligen lite fight för saya sen att Karl är en så jävla fegis går ju inte tyvärr att hjälpa .. ganska roligt att se Saya "uppvaknandet med" och att hon är vampyr blev jag inte så chockad över .. men frågan är vad för slags sak hon är .. sen tycker jag att dom lånade en scen ur Aliens ni som har sett den lär märka ;) ..

sen nu verka det bli såna där lunga avsnitt i sayas hemstad ..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spoiler ep 13

avsnittet är mkt bra, men skulle vilja se lite när hon vaknade och slaktade alla så att säga teammates >:D Att Saya är vampyr det visste man redan, sen så skulle jag tro att hon är den sista äkta vampyren precis som i filmen (var ett tag man sen man såg filmen, meniaf så heter filmen Blood the last vampire...), möjligtvis näst sista Diva skulle kunna var en riktig vampyr också, typ Jenova i final fantasy 7, en försökskani... vampyr menar jag ;) men detta är bara en teori i mängden
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spoiler ep 13
avsnittet är mkt bra, men skulle vilja se lite när hon vaknade och slaktade alla så att säga teammates >:D Att Saya är vampyr det visste man redan, sen så skulle jag tro att hon är den sista äkta vampyren precis som i filmen (var ett tag man sen man såg filmen, meniaf så heter filmen Blood the last vampire...), möjligtvis näst sista Diva skulle kunna var en riktig vampyr också, typ Jenova i final fantasy 7, en försökskani... vampyr menar jag ;) men detta är bara en teori i mängden

 

 

finns det flera divor ? eller hur menar du .. för i serien har man ju bara sett att det är 1 .. angående saya så håller jag med att hon kanske är typ bland den sista äkta vampyren för det har man ju fått lite info om med tanke på att chiportorna är vidareutvecklare vampyrer icke renrasiga så att säga
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Även jag har nu börjat se på Blood+ och den verkar riktigt bra faktiskt, har dock bara sett första avsnittet hittills men den verka väldigt lovande må jag säga. ;)

 

Vet inte vad han heter men snubben med cellon eller vad det nu var för ett instrument (är kass på namn gällandes diverse musikintsrument ;)) var ju cool ju! Svärdet som Saya fick var dessutom snyggt! :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vet inte vad han heter men snubben med cellon

 

Han heter Haji

 

Mycket bra avsnitt, skön action och skönt att alla är tillsammans igen, då kan det bli lite fart på historian. Men jag håller inte med dig dinskugga om att Karl är feg, snarare en taktiker, han visste att han skulle dö om han stannade kvar. Nu blir det en till strid istället, vilket iaf jag inte tackar nej till ^^
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

såg nyss episode 14 och fy farao vilket dåligt nytt intro + musik :(

det är verkligen kasst .. introt passar verkligen inte till serien och musiken är bara trist ..

 

och slutet är också sämre fast det är bättre än nya introt

 

rent allmänt om avsnittet så tyckte jag det inte var sådär speciellt

mest typ utveckling av karaktärerna och sådär ingen direkt nytt kring handlingen kom fram .. eller är man liksom avtrubbad av all action man har fått i avsnitten innan ;)

 

nästa avsnitt verka bli mest kring reportern Okamura och hans upptäckter

dock kanske man får lite mer av historian kring allt och för handligen framåt :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag undrade varför inte avsnitt 15 hade kommit sen av misstag råkade jag läsa att den blivit licsensierad haha .. men jag tror inte det ska bli nårga problem att fortsätta se den ..för jag vill helst inte göra ett uppehåll i väntan på att dvd:na ska börja ploppa ut på R1 dvs om typ 2år eller nåt

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dags att börja spamma den här tråden varje vecka :)

 

Gillade också avsnitt 15, skönt att Blood+ inte bara är action vilket jag trodde den skulle vara först. Ska bli intressant nu när Sebirien story arcen ska starta, den verkar komma igång med avsnitt 16.

 

Har även hört rykten om att nästa story arc ska utspela sig i Frankrike.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spolier avsnitt 17

 

någon mer än jag som tyckte det var coolt att dom hade ett avsnitt som handlade om saya i dåtiden dvs som i avsnitt 17 under ryska evolutionen och man fick reda på en del info där och att hagi verka vara nån uber vampyr eller nåt han heela sig ju som vampyrer sen kan han inte sova ..så man börja ju undrar om han är en fd "diva vakt" eller en halvvampyr .. och vad i helvete är saya typ nåt högre väsen inom vampyrvärlden eller något dylikt
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skulle gissa på att Saya är den enda riktiga vampyren förutom möjligen Diva, som är i en av sina "sov" perioder... har inte jag dratt den här teorin redan?

och om avsnittet jo det var rätt trevligt, sånt vill man ser mer av faktiskt. Jag skulle vilja se lite när hon är i vietnam och har "kul".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

extrem Spoiler Avsnitt 19

 

råkade läsa en blogg från en som blogga om blood+ och läste avsnitt 19 och jisses säger jag bara vilket avsnitt :surprised: .. man får reda på blandannat att saya är divas syster !!! alltså det är fränt .. även att hagi (var/är) en chevalier .. i slutet av avsnittet får man divas container öppnas och blod rinner ut och ett par fötter kliver ur ..
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ett ord för avsnitt 19:

 

TUFFT

 

 

 

 

EDIT: Nu kommer storyn nog att ta en trevlig sväng B)

 

 

håller med fan vilken vänding det blev nu jävlar drar dom upp serien i högre hastigheter ;)

 

undrar hur sayas "trueform" ser ut ? sen tänkte jag på det om hon är divas syster så i slutet måste ju även saya dö för att chiptorerna ska dö ut antar jag ? då kan det blir sorgligt slut med att saya typ gör självmord eller något .. sen vore coolt att se hur hagi ser ut med eftersom han är en föredetta chevelier
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...