Hoppa till innehåll
Anime.se

Vilken anime karaktär liknar er personlighet bäst?


qurion
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 91
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Sceleris -> Seta (Love Hina)

Njää, han är ju lite kul och så, men jag är inte alls lika virrig eller öh, resenärig. Det är väl det som är problemet med att försöka hitta vilken animékaraktär man ska vara lik, för animépersonligheter är ju oftast överdrivna och ganska enkla.

 

Jo men det låter som du!

Låter som något jag skulle göra kanske. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är helt klart mest lik Konata-chan från Lucky Star. Spelnörd utan dess like! Det finns inte så mycket "samlarobjekt" att plocka på sig här i Sverige (särskilt inte med min budget), men annars är vi nog ganska lika. För det mesta trött, och är det prov pluggar jag sönder dagen innan (Jag har faktiskt bra betyg!). Jag är inte "uber" på idrott heller.. okej.. så det kanske inte var så värst likt, men ändå det närmsta jag kan komma. >:)

 

konata-chan-300x168.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

hey hey personligheten är svår tanke på personligheterna i animer är starka hmmmm, Antar att Zabuza (Naruto) på hur jag ser ut och L (Deathnote) Hur jag tänker och driv kraft liknande Naruto (Naruto) och ippo (Hajijeme no ippo) om man nu får mixtra så haha.

 

 

Fast hela poängen är jo att man ska känna sig bunden på nån av karaktärerna eller alla fall känna som dem annars hade man jo aldrig kollat haha :D

 

 

Ha det snöigt ses

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 year later...

Om man skulle likna mig med nån så rent personlighetsmässig så är det delvis Saito ur Kenshin.. samma cynism och livssyn(jo jag har människosyn som inte direkt är den bästa, det kan jag erkänna och sympati för vissa saker finns knappt).. rent beteendemässigt så ligger väl Bateu är GITS-mangan och SAC bra till.. seriös ofta.. men kan utan problem fjanta runt..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Fan vad svårt att avgöra.

 

Jag kan se lite av mig själv i den avspända divisionschefen Gotou i Patlabor: jag har låga prestationsbehov och hög emotionell stabilitet (låg mottaglighet för stress, depression, ilska etc), låga aktivitetsbehov... men Gotou är en manipulativ mästerstrateg, och det är jag väl knappast.

 

Jag kan också relatera lite till Shinjis pappa Gendou i Evangelion: tillbakadragen, låga självhävdelsebehov, lägre tendens till altruism (ähem), klarar sig bäst på egen hand, låg emotionalitet (hög rationalitet)... men så var det ju det där med manipulering (jag använder inte människor), och fullt så empatilös som Gendou är jag inte.

 

Någon som får någon viss karaktär i åtanke av dessa karaktärsdrag?

Spoiler
withdrawn, not wild and crazy, private, loner, not relationship obsessed, not swayed by emotions, insensitive to the needs of others, interested in intellectual pursuits, avoidant, does not put the needs of others ahead of self, thinks before acting, very scientific, not upset by the misfortune of strangers, avoids small talk, values solitude, private, does not get worked up about most things, fearless, calm in crisis, not easily excited, won't do much to avoid rejection, not known for generosity, not easily confused, cold, not prone to complimenting others, dislikes most people but tries to get along to minimize hostility, hard to get to know, more dominant than submissive, not easily hurt, driven by reason, influenced more by self than others, rarely worried, hard to impress, not that interested in relationships, hard to influence, not concerned about failing when trying something new, self confident, knows why they do things, not easily moved to tears, not prone to jealousy, not guided by moods

 

Från http://similarminds.com/big5.html

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

En vild mix mellan Ayane Isuzu från Gatekeepers 21, Misaki från Maid Samma! samt (här kan jag inte bestämma mig för vilken det egentligen passar bäst men) Yoruichi från Bleach (kan vara något med det där med katt mm mm). Det har dock beskrivits att när jag är på riktigt dåligt humör att jag definitivt påmints om Tsunade från Naruto.. förstår inte alls. *Visslar oskyldig'

 

Så; intellektuell, livscyniker, för ambitiös för sitt eget bästa och alltför perfektionist med rättvisefasoner men ändå kärleksfull (samt för stort dos av hormonella tillväxter som säkerligen bidrar till en *host* hård temperament *host*). Men som för det mest är lika "tam" och rar såsom den där lilla katten som talar :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...