Hoppa till innehåll
Anime.se

Vilken anime karaktär liknar er personlighet bäst?


qurion
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 91
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Vem liknar mest gamle mig? Bra fråga.

 

Den förste som dyker upp är Kenshin. Vi är båda stillsamma, fredsälskande människor med stor offervilja. Sedan tränar vi båda två japansk svärdskonst, fast jag kan ju försöka göra ett sådant där Hiten Mitsurugi Ryuu-svalhopp tills Fan kommer och avlöser mig utan att komma högre än högst en meter i luften... Jag är vassare på kråkhopp.

 

Den sista likheten mellan Kenshin och petit moi är att det tar lång tid att verkligen lära känna oss och att vi blir allvarliga som stryket när det gäller.

 

Simma lugnt!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm... Jag kom inte på det själv så jag frågade min kompis,

och han svarade rent av Vegeta O_o

fast när jag tänker efter så stämmer det nog ganska bra

Jag tävlar om allt, och ska helst vara bäst, fast tills skillnad från vad

Herid Fel sa, så är jag nog mer Z Vegeta, fast senare delen av Z

för jag tar inte ansvar (inte mkt), Exempel, om jag skulle ha städat mitt rum eller gjort läxorna, så tränar jag på att teckna och bli bättre på det istället, bara för att ligga på samma nivå som min polare (han som sa att jag var Vegeta).

När man tänker efter så är det nog lite Goku Vegeta rivalitet emellan oss

på det sättet att jag jämt måste prestera bättre än honom i tecknar området :P

Fast han är ingen Goku precis eftersom han skryter om sin framgångar

på ett högst irriterande vis

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm.. nu får jag tänka riktigt ordentligt.. skulle gärna säga att jag är lik Ruri från Nadesico, men tyvärr så är jag varken tillräckligt söt eller smart för det ;)

Jag har en så konstig personlighet så det finns inte en enda animekaraktär (i alla fall har jag inte sett en ännu) som passar in på mig.. men jag är nog lite av en blanding av Excel från Excel Saga och Toru från Fruits Basket, urflippad men samtidigt väldigt förvirrad och omtänksam, hehe.. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Svårt,svårt..

 

Jag skulle iofs påminnas av Taku från Ocean Waves på sättet.Ställer upp på mycket & är en dagdrömmare.Är ganska kass på att ta första steget,men när jag väl har fått kontakt finns det inget som kan hindra mig ;) allmänt småcharmig och flummig .Sen vet jag faktiskt inte vem mer kan kan likna.Utseende mässigt luciora eller Dio i Last Exile kanske, för att jag e knallblond.Tror mer andra kan döma det åt en

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ikari Gendo ur NGE är nog den animekaraktär vars filosofi jag överensstämmer mest med. Dock tror jag att jag till beteendet mer är som en manlig variant av Asuka ur samma serie.

 

I och med att detta är mitt första inlägg och att det första man ser av en person oftast formar vad man tycker om denne vill jag göra en stark poängtering här; jag är under absolut inga omständigheter inte "ännu ett sånt där Evangelion-freak". NGE är bra men inte någon favorit (inte längre kanske ska påpekas). Det är helt enkelt så att jag till livsåskådning och beteende överensstämmer bäst med dessa två. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vet inte exakt vem jag är lik, kan komma på tre så här på rak arm. Vash från Trigun, jag är alltid lika fjantig och fånigt leende. När det väl kommer till kritan kan jag dock snabbt gå in i "serious mode" och ta hand om det också. Annars tar man bara dagen som den kommer liksom. Men sen är jag lite lik Naruto i och med att jag hatar att förlora och kan vara mycket tävlingsinriktad. Sen till sist Blandon Heat från Gungrave i och med att en vänskap med mig innebär mycket lojalitet och glada tider.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag har läst igenom alla inlägg och jag tycker det finns massor som passar in på mig...jag har lite utav varje...beror på vilket humör ja är på...men om jag ska försöka sammanställa alla mina personligheter så blir det en bra blandning...jag kan vara som vash...väldigt töntig en stund och 100% seriös nästa..när jag sittar och spelar blir ja la som naruto...lite dålig förlorare och väldigt lycklig när ja vinner elle får beröm...jag kan bli som sasuke...någon som inte säger så mycket..och ja...allmänt enstöring...har så många personligheter för så många tillfällen..det är det kanske många som har det...men det är som sagt vilket humör ja är på...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...