Hoppa till innehåll
Anime.se

Inaktiva presentationer


Herid Fel
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag har inte presenterat mig så jag gör det nu med.

 

Heter Ali är 13 år. Gillat anime sen jag såg Dragonball och Pokemon ungefär vid slutet 2001 (tror jag). Men då var jag inte inte inne i så mycket anime. Men pokemon, jo pokemon. Kommer ihåg att jag brukade vakna vid 07.30 för att se på pokemon. ;)

 

Sen tog jag upp anime igen vid 2006 med Naruto (gah?) älskade det förut. Men nu när jag sett mer anime tycker jag bara att Naruto suger.

 

Ja, typ allt om mitt anime intresse. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har inte presenterat mig så jag gör det nu med.

 

Det har du visst...

 

Jag är ju ganska ny men inte presenterat mig.

 

Ja, jag heter Ali kommer från Somalia men är född i sverige. Jag är 13 år och uppväxt med Pokemon (min första anime ^^) Ska börja i 7:an iår, och slösar mitt liv på spel och lite anime. Så jag kanske är otaku inom spel. ^^

 

Btw pokemon = epic win.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

Yo o/

Jag heter Fredrik, är 19 år och bor i Lund. Om dagarna så studerar jag, yrar runt eller så ligger jag hopkrupen i soffan med en filt och tittar på serier - spännande! =_="

 

Blev tvingad att se en anime-serie för 5 år sedan. Fastnade för det och sedan dess har ingen behövt tvinga mig längre. Har surfat runt på forumet i ett år eller så, men aldrig registrerat mig (lat). Tyckte nu äntligen att det var dags att göra så, and here I am.

 

Yoroshiku onegai shimasu

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Hej:) Erik heter jag, är 18 och jag började läsa manga och titta på anime när jag var 10 och upptäckte science fiction bokhandeln... Läser och tittar inte så mycket just nu, har helt enkelt inte tid eller pengar men jag hoppas att det kommer bli mer nu! Gillar lite lugnare serier eller mysterier med mord xD haha ingen surprise att min favorit anime är Higurashi no Naku Koro ni och manga >hmm vad ska jag seja< typ Legal drug kanske?

 

Hej på er iaf!

 

//Erik

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej, jag heter valderman och jag är alkoh^W ny här.

 

Jag har på sista tiden haft allt för lite tid och ork till nörderier och söker desperat efter någonting som kan få mig att bli lite mindre normal och tråkig - förhoppningsvis fyller anime.se det syftet.

 

22 år gammal, läser första året datorvetenskap vid Chalmers/IT-universitetet. Har tidigare läst japanska vid ett par olika universitet, men insåg att man måste skaffa sig en utbildning som leder till ett jobb också så jag hoppade av, ett år innan examen, och läser nu på egen hand vid sidan av studierna.

 

Har konsumerat japansk populärkultur sedan i början på gymnasiet men har för närvarande inte särskilt mycket tid till det. Utöver dessa nörderier gillar jag även att ägna mig åt programmering och att översätta mindre rumsrena japanska amatörpublikationer till engelska.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Hej allihopa!

 

Jag är Jonathan, 16 år från Nybro, som ligger typ tre mil från Kalmar nere i Småland.

 

Jag har ett stort intresse för andra länder, kulturer och språk och framför allt för Japan och dess kultur och språk.

Jag har läst japanska för mig själv i cirka två år (eller ja, jag började för två år sen men har haft vissa pauser då man inte kunnat/orkat på grund av skola och sånt) och har detta läsåret börjat på ett gymnasie i Kalmar som har japanskalektioner och läser just nu med dom äldsta eleverna i japanska fast jag bara går första året :P (Skolan har dessutom stipendium man kan få för att åka som utbytesstudent till en stad i Japan som heter Nara när man går i tvåan eller trean, vilket var bland dom största orsakerna till att jag valde den skolan.)

Min dröm är åka dit och om jag trivs kanske till och med bo där, om chansen finns.

 

Förutom detta så gillar jag även att kolla på sport (fotboll och ishockey), spela TV-spel (Nintendo och framför allt Legend of Zelda-spelen =D), sitta vid datan och sånt där..Och med tankte på att detta är ett animeforum får man väl också nämna att jag gillar det också fast tyvärr har jag inte sett någon på länge, har inte orkat ladda ner, brukade kolla på Full Metal Alchemist förut som jag gillade väldigt mycket men min data kraschade innan jag hann se klart, det var bara några avsnitt kvar..och det var väldigt länge sen. Borde se klart den egentligen..

 

Ok, det var en lång presentation, men ändå =D :]

 

はじめまして、皆さん!

どうぞよろしく (:

私はヨナタンというスウェーデン人で、十六歳です。

ニーブロという町に住んでいます。カルマルという町の近くにあります。

 

他の国とか、他の文化とか、他の言語とかに大きな興味があって、特に日本と日本の文化と日本語に興味があります。

 

Orkar inte försöka göra en större översättning liknandes den svenska texten just nu (tror dock inte jag skulle kunna översätta precis varenda mening ändå :P)

=P

 

Edit: oops, har nyss märkt att det inte funkade att ha japanska tecken i sitt användarnamn..hehe. får försöka se till att ändra namnet

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Hej hej.

 

 

En nykomling här inne som dock har följt diskussionerna på forumet utan att vara aktiv. Det var helt enkelt dags att ta nästa steg.

Är 21 & bosatt i Örebro, givetvis intresse för manga/anime eftersom jag sökt mig hit, dock är mitt spelintresse större, främst japanska RPG spel (såklart).

Finns väl högvis med mer saker att nämna men det känns överflödigt.

 

 

Hursomhelst, hej på er.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"kamina", eh?

 

Så länge det inte kommer från ett brinnande (hihi) intresse för eldstäder ska du nog trivas som fisken i vattnet. ;) Välkommen.

 

Tack för välkomnandet :)

 

Well, jag tog bara första bästa namn jag kom på, vi kan väl uttrycka det som dålig fantasi.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Hej jag heter Stefan är 15 år, ni har säkert sett några små kommentarer här å där, efter ett tag små surf dagligen på denna sidan så hade jag bestämt mig för att bli lite mer aktiv, mina intressen är musik,anime och även skolarbete dock det inte går värst bra för tillfället.

Ja det vart la det jag ville säga, hoppas på en trevlig tid på detta forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej, hej ^^

 

Jag är Lilianna som är 17 år gammal ^^ Jag bor i Sundsval och går andra året på natur med matte/data inriktning.

Jag började med att kolla på Naruto anime först och det gör jag fortfarande i ett år nu :D Jag var inte intresserad av annat manga och anime, men efter ett tag har jag märkt att det finns ännu bättre anime än Naruto :P Och nu tänkte jag också på att diskutera det vad jag såg i de nyaste avsnitten =)

 

Kram ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Cha :O

 

Jag är en liten geek på 17 sommrar och 10 vintrar och jag, gillar inte anime.. o.o MEN, jag gillar manga!(vilken save) Och jag har väll läst lite av allt mellan himmel och jord. Anledningen att jag joinade denna sidan är mäst för att få tips om sånt jag borde läsa :) Så, MATA MIG!! skojja xD

Men nu har jag ej mer tid idag så jag rundar av med att säga " Jag vet vart du bor" . Tack och bock

 

 

 

 

PS. Gillade animen "Ergo proxy" .

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...