Hoppa till innehåll
Anime.se

Inaktiva presentationer


Herid Fel
 Share

Rekommenderade inlägg

egentligen bor jag inte i jönköping utan i en "by" nära, men jag tyckte att det var enklare för folk att förstå exakt i vilket område jag bor om jag skrev jönköping istället och förresten så gillar jag inte riktigt att ge ut exakt var jag bor heller. men men... ^^<3

 

Mullsjö? Bankeryd? Huskvarna? (Ok, Huskvarna är ingen by...) Hehe, jag ska ge mig nu. Tyckte bara att idén om manga och animefans från hemtrakterna var lite exotisk. Det var ganska ont om dem förr i tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Tjenixen! Jag är Mr Michael, är tjugo år gammal, och min första manga var Gon, och min första anime var Mumintrollen.

Jag har läst 1362 mangaböcker i mina dagar, och 271 olika titlar (jag räknar bara de titlar som jag läst åtminstone en volym av), så det blir ganska jämnt 5 böcker per manga.

 

Mina favoritmangaskapare är Kazuo Koike, Yasuko Aoike, Hayao Miyazaki, Ryoichi Ikegami och Goseki Kojima, men bäst av dem alla är Osamu Tezuka.

 

Jag tycker att världens mest underskattade manga är Doraemon.

 

Trevligt att råkas!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Ehm, jaha. Jag är ny här. :D

 

En uttråkad 24 åring som läser ganska mycket manga. Inte sett så fruktansvärt mycket anime. Tyckte att jag behövde prata med lite folk som också har manga/anime som intresse så jag regga mig här. ;)

 

Läser:

Berserk, Blame!, Vagabond, Blade of the Immortal, Parasyte och ska börja läsa Planetes.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ehm, jaha. Jag är ny här. :D

 

En uttråkad 24 åring som läser ganska mycket manga. Inte sett så fruktansvärt mycket anime. Tyckte att jag behövde prata med lite folk som också har manga/anime som intresse så jag regga mig här. ;)

 

Läser:

Berserk, Blame!, Vagabond, Blade of the Immortal, Parasyte och ska börja läsa Planetes.

 

Välkommen hit. Jag läser själv Blade of the Immortal just nu (har läst upp t.om vol.15 än så länge) och jag har berserk som väntar efter jag läst ikapp Blade det som är släppt än så länge. Trevligt med folk som har samma mangasmak ;)

 

Jämnårig var du också ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Välkommen hit. Jag läser själv Blade of the Immortal just nu (har läst upp t.om vol.15 än så länge) och jag har berserk som väntar efter jag läst ikapp Blade det som är släppt än så länge. Trevligt med folk som har samma mangasmak ;)

 

Jämnårig var du också ^^

 

Jag har upp till volym 11 av Blade. Tycker den var skitbra i början men sen så trappa den ner så fruktansvärt på action ett tag. Sen blev det mer slafs och slagsmål igen. :D Har tagit det ganska lungt med Blade ett tag nu. Berserk och Parasyte ligger nog i fokus för mig nu. Blir lite dyrt med allt för många serier på en gång, tyvär. :(

 

Tycker dock att Hiroaki Samura tecknar gudomligt vackert och har en helt unik stil. Me like sketchy style. :D

 

Vad ska man dela med sig mer av här då? :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Välkommen, Sakusen. Mycket bra serier bland det du läser! Själv är jag väldigt förtjust i Blade of the Immortal (även om jag inte har läst lika långt som du har), Parasyte, Vagabond och Planetes. Blade of the Immortals pennskisser (och även de i bläck förstås) är för övrigt bland det vackraste jag vet i serieväg.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Välkommen, Sakusen. Mycket bra serier bland det du läser! Själv är jag väldigt förtjust i Blade of the Immortal (även om jag inte har läst lika långt som du har), Parasyte, Vagabond och Planetes. Blade of the Immortals pennskisser (och även de i bläck förstås) är för övrigt bland det vackraste jag vet i serieväg.

 

Ser verkligen fram emot Planetes. Ska nog åka in och köpa första boken imorrn. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej! Jag är relativt ny till anime och manga men serier jag tycker om är nog One Piece och de första böckerna i Dragon Balls. Death note är också grymt..

Filmer jag gillar är, grave of the fireflies...

 

Btw, jag letar efter två animefilmer vars jag har glömt bort titlarna på, klantig som jag är..

 

Den ena handlar om två ungdomar som försöker överleva i ett krig, dem känner inte varandra men lär känna varandra då det får i uppgift att samla ihop 12 ägg till en födelsedagstårta åt en av militärernas fru. Att samla ihop 12 ägg är nästan en omöjlighet i krigstid. Tror det utspelar sig under andra världskriget men är inte säker alls.

 

Den andra filmen handlar också om barn som försöker överleva, men måste överleva genom att vinna en springtävling. Tror att det var så att dem som inte vann fick dö, medan den som vann fick allting han önskade sig.. Är dock inte helt säker men ungefär så..

 

Vore grymt om du kände igen någon av filmerna, har letat som en galning men inte hittat :/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Hello

I am a exchange student from Germany and I just moved to Uppsala. :)

I really love anime and Manga so I was thinking that maybe there are also Swedish fans out there. :)

Are there any local meetings or what it the best adress to find other fans?

I also want to go to some concerst in stockholm and I am looking for people to join me! :)

 

Sorry that I have to write in English, my swedish isn`t good yet.

 

Yours Ebichuman

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej hej.

 

Är ny på forumet men inte särskilt ny när det gäller anime.

Jag gillar anime i alla dess genrer, några favoriter är Hajime No Ippo,

HunterXHunter, Azumanga Daioh, GTO, Major och många, många fler...

När det kommer till manga så har jag knappt läst någonting. Kan rabbla upp alla vilka är så få som 3 stycken; Azumanga Daioh, Yotsuba& och Vagabond.

Ska bli kul och prata med lite folk med samma intressen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hi, I'm new aroud here

and I'm not from Sverige, I'm from chile ;D

I want to know a little of Sverige and know people from here ^^

Maybe I will travel to Sverige next year

 

I love manga and anime, my favourite at the moment is GANTZ

 

I leave my MSN if anybody wants to know me ;D

ivanokmunoz@hotmail.com

 

well I say hello people and nice to be in this forum

bye ;D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mitt namn är Piere och anledningen till att jag släpade mig hit är för att jag själv är svensk och tyckte att jag borde sitta på en svensk community istället. Jag har läst 3 kurser japanska på folkuniversitetet och kommer att hänga i Språkforumet och försöka hjälpa stackars själar.

 

Jag har läst reglerna och samtycker, varför ska man inte skriva korrekt svenska, det är inget flashback man hänger på. Bra jobbat.

 

Annat om mig:

Född 1990

Lever i Skåne

Har för många intressen

Började titta på Anime officiellt när Naruto Shippuden startade i Japan. Idag äter jag det mesta som Japan serverar.

Min animelista: Mossarelli's Anime List -MAL.com Glöm inte bli vän så jag kan jämföra listor med andra.

 

Jag är medlem på TAL det som var NM för några månader sen. Sjukt dryg community med massa trolls.

 

Idag tittar jag på:

Naruto Shippuden

FMA Brotherhood

Pandora Hearts

Hetalia

Tokyo Magnitude 8.0

 

Läser:

Naruto

FMA

Azumanga Daioh

 

Yoroshiku Onegai shima~su. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

[...]

 

Jag har läst 3 kurser japanska på folkuniversitetet

 

[...]

 

Född 1990

 

[...]

 

Tänkte först fråga hur bra du tyckte att dina japanskakurser var, men... hur har du hunnit gå tre kurser på folkuniversitetet när du nyss slutat gymnasiet? Läste du kvällskurser? <.<

 

Välkommen förresten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Trevligt att ha dig här, Piere! En extra hand i språkforumet låter lysande -- vi har en del medlemmar som är bevandrade i månspråket, men desto färre som ger en hjälpande hand. (Kunde jag själv, så skulle jag.)

Jodå, läs lite på fritiden. Jag kommer att rota lite i trådarna i språkforumet och sen ta upp lysande program och hjälpmedel för japanskainlärning.

[...]

 

Jag har läst 3 kurser japanska på folkuniversitetet

 

[...]

 

Född 1990

 

[...]

 

Tänkte först fråga hur bra du tyckte att dina japanskakurser var, men... hur har du hunnit gå tre kurser på folkuniversitetet när du nyss slutat gymnasiet? Läste du kvällskurser? <.<

 

Välkommen förresten.

Tack.

Jag hann läsa kvällskurserna samtidigt som jag gick på gymnasium.

Böckerna vi hade var 日本語入門 Pt. 1, Japanese for busy people II.

Böcker jag piratat och köpt: Genki 1&2, Writing Kanji Book 1.

 

Om man har tid över på kvällarna och man har pengarna så rekommenderar jag Folkuniversitetet. Se till så att ni får en JAPANSK lärare eftersom många utav mina kompissar som inte haft japanska lärare har förlorat otroligt mycket som alla andra fått.

ちんぷんかんぷん!

あほきみ

 

Jag skrattade åt din kommentar om TTGL. Sen såg jag din avatar att du tittar på Legend of Galactic über gays.

 

Jag ska titta på den serien någon gång, men inte idag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...