Hoppa till innehåll
Anime.se

Inaktiva presentationer


Herid Fel
 Share

Rekommenderade inlägg

Jo, man ska framförallt akta sig för den sortens fördomar om man inte har sett så många serier. Tyvärr är det ju som så att några av de absolut segaste serierna du över huvud taget kan få tag på där ute råkar vara de populäraste serierna i världen (men enbart om man översätter antalet tittare till popularitet), och därför är det lätt att som nybliven tittare döma ut hela mediet anime på grund av just dessa serier. Om man får för sig att testa på anime som underhållningsform så känns det för de flesta vettigt att ge sig på något som "alla andra tittar på". Efter ett par snabba googlingar sitter man med just dessa serier framför sig. För många fungerar de som inkörsport till animens värld, men för betydligt fler fungerar de som något tämligen avskräckande.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu ska vi inte dra alla över en kam, visst finns det en del serier som är sega det kan jag hålla med om men att generalisera all animé genom att säga "För att det alltid är så segt:)" känns fel.

Det ligger något i det. Att läsa en manga kan man ju göra i sin egen takt, begränsad av bara hur snabbt man hinner byta sida, medan en film har någon annan persons färdiga berättartakt. De sidor manga som skulle ta ett par avsnitt av en shounen-animé att berätta kanske man kan läsa på fem minuter. Det handlar väl bara om hur villig man är att kompromissa sitt taktkrav... typ? :P

 

Men visst, det känns osannolikt att det inte skulle finnas någon animé som går i acceptabel fart.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm, jag kanske borde presentera mig med. Blev medlem förra året men jag har inte skrivit nästan något alls i forumet. Det har mest blivit så att jag läst vad andra skrivit bara. Skulle dock tycka det var mycket kul om jag på något sätt kunde ta mig in i communityn, vilket jag brukar tycka är det svåraste med forum, och komma igång med att skriva lite.

 

Jag heter i alla fall Filip, är 17 år och huserar i Hudiksvall (ja, jag vet -.-). Mitt största intresse är asiatisk kultur, något jag finner väldigt fascinerande. Bara jag tänker på det pirrar det bara och så har det varit sedan jag var liten och läste om samurajer och sånt i mina historiaböcker.

 

Jag har bara aktivt sett anime i ett par år så jag har inte sett särskilt mycket, "12 days" säger MAL. Det har blivit en allt större del av mitt liv och i min jakt på information hittade jag hit. Hoppas jag är välkommen trots min kanske bristande erfarenhet inom anime. Förutom anime tycker jag mycket om böcker, TV-spel och film, alla mest asiatiska.

 

Tja, det var väl jag, hej på er! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Oki, Jag är ny här & skall vara ärlig vad avser Manga så vill jag veta mycket mer & kommer troligtvis plöja igen om en del här.

När det gäller Animé så är jag mycket inne på allt från Kyoto animation.

På fritiden, när jag inte sitter i min källare och ser animé alltså

;) så driver jag & några kompisar ett sushihak i Tallinn.

Gillar en hel del Jpop också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Hellu.

Är ny här och tyckte jag kunde börja sätta igång med pratet på något forum, så varför inte ett presentationsforum?

 

Namnet är Katane eller Kirume. Ja, det är vad jag kallas då, annars är det Disa som gäller om vi ska vara petiga, haha.

(Jag och mina vänner har en tendens att hitta japanska namn till varandra, som ni kanske ser.) Jag älskar spel som Tekken, DOA, metal gear solid, resident evil och nyligen Fatal Frame, som ännu en älskad favorit, m.m.

 

Just nu är jag ju galen i japanska skräckspel (det går lite periodvis) och har ju självklart alltid haft en galen hunger efter anime (...och choklad).

 

så vad mer kan man säga, haha?

hej på er alla! ^.^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hehe, tackar tackar. ^.^

 

egentligen bor jag inte i jönköping utan i en "by" nära, men jag tyckte att det var enklare för folk att förstå exakt i vilket område jag bor om jag skrev jönköping istället och förresten så gillar jag inte riktigt att ge ut exakt var jag bor heller. men men... ^^<3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...