Hoppa till innehåll
Anime.se

Inaktiva presentationer


Herid Fel
 Share

Rekommenderade inlägg

ちんぷんかんぷん!

あほきみ

 

Jag skrattade åt din kommentar om TTGL. Sen såg jag din avatar att du tittar på Legend of Galactic über gays.

 

Jag ska titta på den serien någon gång, men inte idag.

 

TTGL? Vad är det? ^^;

 

Det bör du göra!

Tengen Toppa Gurren Lagann. Den där manliga serien.

 

Min animelista: Mossarelli's Anime List -MAL.com Glöm inte bli vän så jag kan jämföra listor med andra.

Din "Dropped" lista gör mig en ledsen panda :(

 

Ja men Bleach och OP var ju helt sämst. Helst hade jag viljat radera dem från listan så att ingen ser att jag ens tagit mig tid att titta på det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja men Bleach och OP var ju helt sämst. Helst hade jag viljat radera dem från listan så att ingen ser att jag ens tagit mig tid att titta på det.

Vik hädan, onda ande...!

 

Skämt åsido, du såg tre avsnitt av Bleach och endast två av One Piece, och det är nästan aldrig tillräckligt för att döma en serie som helhet. Speciellt långkörare, som i sin natur är allmänt långsamma. Just One Piece-animen erkänner jag börjar ganska dåligt, men ett tiotal avsnitt kommer den igång på riktigt, och därifrån blir den bara bättre. Det gäller förstås att man gillar Shonen, men eftersom du gav Naruto ett så högt betyg borde det inte vara några problem.

 

Välkommen till forumet förresten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja men Bleach och OP var ju helt sämst. Helst hade jag viljat radera dem från listan så att ingen ser att jag ens tagit mig tid att titta på det.

Vik hädan, onda ande...!

 

Skämt åsido, du såg tre avsnitt av Bleach och endast två av One Piece, och det är nästan aldrig tillräckligt för att döma en serie som helhet. Speciellt långkörare, som i sin natur är allmänt långsamma. Just One Piece-animen erkänner jag börjar ganska dåligt, men ett tiotal avsnitt kommer den igång på riktigt, och därifrån blir den bara bättre. Det gäller förstås att man gillar Shonen, men eftersom du gav Naruto ett så högt betyg borde det inte vara några problem.

 

Välkommen till forumet förresten.

Arigatou Gozaimasu.

 

Jag har kollat på D.gray-man och någon annan serie med demoner (pandora hearts) jag trivs inte med den genren riktigt.

När det gäller OP så tänkte jag bara gummimannen, gummiarmar, gummiben, gummisnopp och sen slutade jag titta på den. Alla säger dock att OP har sjukt bra humor nu när Luffy är äldre.

600 avsnitt bara.

 

Naruto Shippuden får sämre betyg med tiden, men hade jag tittat på alla fillers på Naruto så hade den lätt fått mycket sämre betyg. Egentligen skulle jag dömt den efter det.

 

Början av Bleach var ju iofs helt okej imo, det var ju snarare riktig pain en bit in i serien när de tar oändlighetens tid på sig att utföra oändliga fajter under den oändligt långa väg in till centrum utav den uppenbarligen oändligt stora lilla stad där dödsgudarna är bosatta.

Opinions! Det finns många av dem.

Tack för ert trevliga bemötande.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När det gäller OP så tänkte jag bara gummimannen, gummiarmar, gummiben, gummisnopp och sen slutade jag titta på den. Alla säger dock att OP har sjukt bra humor nu när Luffy är äldre.

600 avsnitt bara.

Jag tyckte att Answerman gav en hyfsad motivation till varför One Piece är bra:

What makes One Piece so gosh darn good? I love it, but can't figure out why. It's hard to explain to people I know, even other fans of the series.

 

One Piece is terrific! Except when it isn't. And it often isn't. But more often than not, it is.

 

Setting my own theories on One Piece aside for a moment, people on the internet spend a vastly inordinate amount of time trying to justify to complete strangers why they enjoy some kind of mindless popcorn entertainment. It seems like these days it's not enough to simply say something like "I enjoy it because it's fun," or "I like it because I just do." And really, that's all everything comes down to. Let's face facts here, shows like One Piece are purely disposable entertainment, meant to make you grin for 24 minutes so you can go off and accomplish other things throughout your week until the next episode hits. If it succeeds at that, any other sort of deep-minded reasoning is incidental and largely unnecessary. One Piece doesn't need a huge treatise extolling its virtues - it's a popular, well-liked manga and TV series that is hugely profitable across the globe.

 

Now, for my extended take on One Piece: It's great. It's a grandiose adventure story littered with likable and completely insane, cartoony characters that all speak to the inner 10-year-old retarded child in me. It strikes the right balance between outright insanity and genuine development - as simple and outlandish its characters are, Eiichiro Oda has taken great pains to ground them in actual emotions, hopes, fears, and actions. And then there's rubber-pirates and violent fighting and a crazily detailed backstory and lore that grows ever more complex as the series moves forward every week.

 

Personally, though, probably the biggest thing I enjoy about One Piece that isn't talked about much is the sheer inventive colors throughout - Oda has such a keen visual eye for attractive and interesting colors, something you only get a little taste of in the largely black and white manga but really comes together in the animated series. It goes far beyond the typical anime cliche of defining anime characters by their hair color; the entire cast of the series is appropriately shaded in bright, saturated hues.

 

But really, I just like it. That's all.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
Jag får ta mig tid att ladda ner OP och konvertera dem till min iPhone så jag kan kolla på dem On-the-go. I'm beaten.

 

Min rekommendation i att börja intressera sig för OP är att börja med mangan. Mycket snabbare tempo, och personligen tycker jag animen ser riktigt skrutt ut i början. Men den har sänts i över 10 år nu, så vad kan man förvänta sig? I alla fall, 40 volymer av One Piece är väl någonstans mellan avsnitt 300-350 om jag inte minns fel, men jag tycker att du kan ge 4-5 volymer av mangan en chans, och gillar du det så kan du ta och börja lite senare i animen kanske, om du tycker att det är segt. Min kompis började kolla från scratch för ett par veckor sen, och nu är han uppe i avsnitt 400. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag får ta mig tid att ladda ner OP och konvertera dem till min iPhone så jag kan kolla på dem On-the-go. I'm beaten.

 

Min rekommendation i att börja intressera sig för OP är att börja med mangan. Mycket snabbare tempo, och personligen tycker jag animen ser riktigt skrutt ut i början. Men den har sänts i över 10 år nu, så vad kan man förvänta sig? I alla fall, 40 volymer av One Piece är väl någonstans mellan avsnitt 300-350 om jag inte minns fel, men jag tycker att du kan ge 4-5 volymer av mangan en chans, och gillar du det så kan du ta och börja lite senare i animen kanske, om du tycker att det är segt. Min kompis började kolla från scratch för ett par veckor sen, och nu är han uppe i avsnitt 400. ;)

 

Det finns i mina ögon bara en faktor som gör animen värd att se...

 

Öppninslåtarna! =D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

HAI! Jag är LION från 9tails.se 8D

 

Ska nog brja hänga här ett tag då 9tails är rätt så tråkigt nu för tiden.

9-tails är rätt sämst särskilt utseendet på forumet.

Sen är det ett naruto-only-forum med?

 

Forumet är enkelt rent och snyggt. Till skillnad från den här sidan; bara för att det finns massor av funktioner i phpBB så betyder det inte att man måste använda alla. Damn.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

HAI! Jag är LION från 9tails.se 8D

 

Ska nog brja hänga här ett tag då 9tails är rätt så tråkigt nu för tiden.

9-tails är rätt sämst särskilt utseendet på forumet.

Sen är det ett naruto-only-forum med?

 

Forumet är enkelt rent och snyggt. Till skillnad från den här sidan; bara för att det finns massor av funktioner i phpBB så betyder det inte att man måste använda alla. Damn.

Oioi. Inte tala illa om denna sida nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

HAI! Jag är LION från 9tails.se 8D

 

Ska nog brja hänga här ett tag då 9tails är rätt så tråkigt nu för tiden.

9-tails är rätt sämst särskilt utseendet på forumet.

Sen är det ett naruto-only-forum med?

 

Forumet är enkelt rent och snyggt. Till skillnad från den här sidan; bara för att det finns massor av funktioner i phpBB så betyder det inte att man måste använda alla. Damn.

 

Mycket, mycket, mycket dålig start på dagen, tack... anime.se är en suveränt vanlig (och mycket gammal) version av phpBB, bättre blir det inte!

 

 

 

 

Nej men ärligt, har inget emot designen på 9tails forum. Det är så enkelt det kan bli. Skall man dock klanka ner på något så skulle jag nog säga att de kunde markerat tydligare att knapparna är knappar. Syftar då exempelvis på "Besvara tråden"-knappen som ser ut som vanlig hemsidegrafik om man inte tittar noga och inte som den knapp det faktiskt är.

 

Är dock inte medlem själv, så vet inte om forummekaniken som sådan ^^;

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

HAI! Jag är LION från 9tails.se 8D

 

Ska nog brja hänga här ett tag då 9tails är rätt så tråkigt nu för tiden.

9-tails är rätt sämst särskilt utseendet på forumet.

Sen är det ett naruto-only-forum med?

 

Forumet är enkelt rent och snyggt. Till skillnad från den här sidan; bara för att det finns massor av funktioner i phpBB så betyder det inte att man måste använda alla. Damn.

Jo, man ska helst använda de funktioner som tilltalar den målgruppen av medlemmar som är på forumet. Multiquote-funktion, hoppa till första olästa inlägget är två av de mest använda funktionerna på de forum jag är på.

IMO, 9tails är enkelt, men inte snällt mot sina användare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Hej!

Jag ska presentera mig. Också. >:D

 

Jag är Jenna från norra Finland. Vad skulle jag berätta...? Jag har studerat svenska över fyra år nu (hoppas att ni kan förstå, haha) och registrerade här för att bli bättre i svenska och att ha roligt, naturligtvis.

 

Now I must say in English: my word order sometimes may suck. But I hope people still want to talk with me and... well, if you see any mistakes (you will for sure see them), could you tell me about them? ;)

 

Jag är 17 år gammal och studerar på gymnasiet. Kan tala finska och engelska fint. Älskar Naruto och kan kalla mig 100% narutard. Any other Naruto lovers here?

 

Jag skrattar mycket.

Mina hobbyer... fan fiction, fan fiction, fan fiction.

 

Vad mer?

Hoppas att jag kan bli vänner med er.

 

B)

 

Oh, one thing! Kan någon berätta om cons i Sverige? Jag har varit på dem i Finland men jag skulle vilja se hurdana de är i Sverige. I have relatives in Uppsala so it would be cool to visit a con in Sweden someday.

 

.. next summer / year, hehe?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag ska presentera mig, jag heter Juan, jag bor i Stockholm, Jag är ursprungligen från Peru, jag lära sig svenska på SFI, jag tittar på Gintama, Cross Game, One Piece, Inu-Yasha ... Jag skulle vilja göra några vänner, jag har jag varit i Sverige i ett år, men jag har inte riktigt vänner än bara bekanta. So Tack så mycket!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag ska presentera mig, jag heter Juan, jag bor i Stockholm, Jag är ursprungligen från Peru, jag lära sig svenska på SFI, jag tittar på Gintama, Cross Game, One Piece, Inu-Yasha ... Jag skulle vilja göra några vänner, jag har jag varit i Sverige i ett år, men jag har inte riktigt vänner än bara bekanta. So Tack så mycket!

 

Välkommen hit, Juan!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...