Hoppa till innehåll
Anime.se

Inaktiva presentationer


Herid Fel
 Share

Rekommenderade inlägg

  • 1 month later...

Ska la presentera mig lite oxå.

Hmm. Micke heter jag är 25år å bor alldeles utanför norrtälje på landet.

Har gillat anime sen barnsben.

Men är mest Macross/robotech som gäller =) .

Hitta hit häromdan för att jag tyckte att de borde finnas en anime.se sida.

Å se de fanns ju XD

 

/Micke

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ska la presentera mig lite oxå.

Hmm. Micke heter jag är 25år å bor alldeles utanför norrtälje på landet.

Har gillat anime sen barnsben.

Men är mest Macross/robotech som gäller =) .

Hitta hit häromdan för att jag tyckte att de borde finnas en anime.se sida.

Å se de fanns ju XD

 

/Micke

/me vinkar Micke välkommen o/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej!

 

Tänkte bara säga att jag är tillbaka! Har varit en stadig medlem på anime.se men har varit upptagen med annat de sista året!

Tror inte att ni har saknat mig, jag märktes inte så mycket då och kommer kanske inte märkas så mycket nu heller men vet vet :P

Jag är svampen som suger upp alla era idéer B)

 

I vilket fall så heter jag Mikaela och är 22 år och bor och studerar just nu i Kristianstad!

Och om någon har vägarna förbi så har jag en stor soffa :P

 

Får slänge upp en bild en annan gång!

 

Kram på er alla! Gamla som nya!

En del användarnamn känner man ju igen! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Åh! Alltid revligt att bli ihågkommen! :D

 

Jo reseledare stämmer men sen reste jag på egen hand och spenderade ett antal månader i sydöstra Asien och nu pluggar jag till lärare i historia!

Man skall hinna med så mycket som möjligt medan man lever :D

 

Tack för välkomnandet!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag brukar göra en hel del profiler på många olika forum med det är få jag verkligen stannar på. Ska ge detta en chans.

 

Här kommer en otaku vid namn Leo. Är bosatt i Göteborg lite vid utkanterna och är tjugo år gammal.

 

Sen fyra år tillbaka har jag varit en Otaku. Hela började förstås med den "gudomliga" serien Naruto och därefter Bleach. One Piece har jag faktiskt aldrig gett mig in på, varken mangan eller animen. Med tiden ökade mitt intresse för anime vilket nu har resulterat i lite för många sedda serier.

 

Jag föredrar att se på anime (heck, dra igång ett avsnitt och luta dig bakåt i stolen samtidigt som man äter på något. Livet leker) än att läsa manga, mest på grund av att jag vill ha boken i handen om jag ska läsa. Vissa undantag görs för serier jag verkligen gillar eller har hört mycket bra om. Jag föredrar drama och skräck (synd bara att den enda bra skräckanimen är Ghost Hunt) följt av komedi och Slice of Life. Jag är inte mycket för mecha och shounens men har jag inget annat så tar jag det.

 

Jag spelar en del, men det är inte många spel. Brukar köra Heroes of Newerth med några kompisar, eller så kör jag några random custom maps till Warcraft III. En del Heroes of Might and Magic III förekommer med, men mest spelar jag Touhou serierna (oh yes, I'm a Touhoufag).

 

So take good care of me, onii-chan. •ω•     

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Hejsan allihopa! Jag har precis hittat Anime.se och goodness va glad jag är för detta forumet :D

Jag brukar inte vara på olika forum men när jag såg hur många av er finns här, en måste vara galen att tacka nej till sådan massa anime och manga älskare!

I alla fall liten presentation är i ordning. Bernard är mitt namn men ni kan helt enkelt kalla mig för Benny ;)
Jag kommer från en liten stad Svedala utanför Malmö och är studerande Naturvetare. För intresse tränar jag Kempo och jobbar på mitt eget Manga projekt som jag hoppas folk kommer att läsa en dag i framtiden :)

Sayonara people! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...

Hej allihop

 

Här kommer min presentation då XD

 

Jag är 28 år och heter Thomas. Mitt första animé minne är isåfall Galaxy express 999, Cobra, Robotech mm. Mitt anime intresse försvann nästan helt tills min lillbrorsa började se på bla Naruto och Bleach. Så jag tänkte att det var dags att se om man fortfarande gjorde lika bra animé idag som då. Allt efter det så har jag börjat kolla in lite fler animé som då tex Naruto, bleach, One piece etc. Men den bästa animén jag sett hitills är Great teacher onizuka.

 

Detta verkar vara ett glatt forum med hjälpsamt folk. Nu är jag inte någon animé guru så ha lite tålamod med mig :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Välkommen ska Lowrider/Thomas vara till forumet. Alltid trevligt med nytt folk som kan uttrycka sig med grammatik, punkt och stor bokstav.

 

En sak bara: din avatar är en liten aning, tja, spoilig för de som inte läst One Piece upp till volym 45. Ingen fara för min del, men jag kan tänka mig många som inte läst så långt ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Hej allesamans!

 

Mitt namn är Fabian, jag är 21 år gammal och är en anime nörd.

Den första serien jag såg var Last Exil och den är fortfarande en av mina favoriter.

Kollar på de mesta genrerna av anime t.ex. sport, shonen, mat, musik och komedi.

 

En av mina nya favoriter är Nodame Cantabile, någon som har sett den?

 

Är även förtjust i spel, både till konsol och dator. Just nu har jag snöat in på skräck genren och ska börja spela de gamla Silent hill spelen.

Utöver det är jag förtjust i rollspel och strategi spel som t.ex. Command & Conquer, Baldursgate och Borderlands.

 

Tja är det något ni undrar så är det bara att fråga!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm har jag skrivt här? aja ska väl presentera mig också.

 

 

22 år gammal och grå, bor på landet " Jämtland" I en liten förort som heter strömsund med cirka 5000 invånare kanske ^^ haha.

 

Arbetar som fastighets skötare just nu! ute och sliter i vått och tort på dagarna och på kvällarna spelar jag väll mest, tittar lite anime börjat lugna ner mig drf 7 serier per vecka är lite för mycket tycker jag ^^

 

Har inte kikat så länge på anime, typ började när jag registrerade mig på anime.se typ. sett ett x antal nu då ^^ cirka 30 måste det nog vara ahaha!

 

Lever ett lugnt liv med mor och far och min PUCKADE bror haha.

 

Inte så mycket att säga, Men Favorit ANIME just nu är iaf Claymore

 

Finns inte så mycket att säga ^^ En trevlig person, lättsam. Tar livet ett steg i taget :)

 

Har väll tänkt börja köpa wallscrolls så fort jag får pengar " Figurer är väll UNDER Tänkande" ;)

 

Är väll allt jag har att säga ^^ Tack och bock för mig haha :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej Fabian, och välkommen till stödcirkeln "Anonyma animenördar". Tack för att du delade med dig.

 

Nämen tack för välkomnandet.

Undrar dock om jag vill ta i tu med mitt anime problem :P

 

... Inte så mycket att säga, Men Favorit ANIME just nu är iaf Claymore

Claymore, bra val! Även jag gillar den serien. Kan tipsa om en serie som heter Basilisk.

Den serien skulle kunna gilla.

Hej och välkommen föresten!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Äntligen har jag hittat en avatar som passar, det tog _bara_ 30 minuter.

 

Nog om det, Pelle heter jag, är 21 år och bor i Stockholm. Spenderar min tid med att kolla anime och spela spel, brukar kalla mig själv för en modell av vad som är fel på dagens samhälle. Ungdomarna sitter bara framför datorn!

 

Hittade Anime.se av en slump när jag letade nya wallpapers till min samling, är medlem på kopiösa mängder av diverse forum så har en tendens att glömma bort de flesta. Hoppas att det går bättre den här gången, standarden på svenska forum brukar vara högre. :rolleyes:

 

När det gäller anime så kollar jag på allt möjligt, just nu så "följer" jag endast två serier (Naruto & FMA:Brotherhood), men har massor av serier som jag inte tittat klart på, de ligger mest och skräpar på externa hårddisken.

 

Förutom dom två så har jag nyss startat med Gintama och vi får väl se vad det leder till.

 

Nu ser jag att det blev en jäkla massa skitsnack men jag nöjjer mig så länge, vi ses!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...