Hoppa till innehåll
Anime.se

Hur känsliga är ni mot spoil??


ikkari
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag kan säga att jag är GRYMT känslig mot spoil, och när du väl säger det så saknas det faktiskt en BBCode tagg som kan "blinda" spoils osv. FIXA TOMAS DAHLIN =)!

 

Jag kommer ihog för ett tag sedan när en ganska liten grabb addade mig på msn (Via animanga.nu) och så börja han fråga mig massor med saker. Sedan fråga han om jag hade sett DNAngel, och jag sa "Nej" och då sa han: "Skaffa den då, bla bla bla bla" Jag svarade med ett: "Jag har den alltså, men har inte sett den än". Tror ni inte killen spoilar hela slutet, eller ja en väldigt viktig del iaf. "Men jag trodde att du sa att du hade sett den?"

 

Jag höll på att koka över alltså. Just pga att jag är så känslig mot spoil så måste jag nästan gå på alla biopremiärer av det stora filmerna, annars hör man bara när man sitter på tunnelbanan om "hur grym den scenen var" osv osv. Jag klarar inte av det =)

 

Oh, btw, jag ska se "Troy" ikväll : )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är ganska smart, så jag fattar hela handlingen i en film bara genom små detaljer.

Så jag är en sån som slår över till en annan kanal på TV'n så fort det dyker upp en trailer på en film jag vill se.

Vet man handlingen i förväg har minst 90% av underhållningen gått förlorad, kvar är endast effekterna på vägen till slutet som man redan vet om.

Vissa sorters filmer(och serier) följer vissa sorters mönster.

Visar dom en kille och en tjej på trailern, som kanske inte har med varandra att göra, då fattar man att dom kommer att långsamt bli kära i varandra, men har man otur så blir dom säkert inte kära förrän sista avsnittet, och då är det ju det enda avsnittet man behöver se.

Eller om det är en action film, och så får man se en utomjording med små ögon i trailern, då vet man att allihop kommer att slåss mot honom, men han kanske inte dyker upp förrän i slutet, då har man förstört hela filmen...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Känslog mot spoilers, jag? Neeeeh. Jag har lätt för att förtränga det jag inte vill komma ihåg eller utesluta ljud och händelser som jag inte vill uppfatta. Så jag är inte känslig. Däremot är vissa runt mig känsliga pga att jag ibland har svårt att hålla mig från att Spoila...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är ganska smart, så jag fattar hela handlingen i en film bara genom små detaljer.

Så jag är en sån som slår över till en annan kanal på TV'n så fort det dyker upp en trailer på en film jag vill se.

Vet man handlingen i förväg har minst 90% av underhållningen gått förlorad, kvar är endast effekterna på vägen till slutet som man redan vet om.

Vissa sorters filmer(och serier) följer vissa sorters mönster.

Visar dom en kille och en tjej på trailern, som kanske inte har med varandra att göra, då fattar man att dom kommer att långsamt bli kära i varandra, men har man otur så blir dom säkert inte kära förrän sista avsnittet, och då är det ju det enda avsnittet man behöver se.

Eller om det är en action film, och så får man se en utomjording med små ögon i trailern, då vet man att allihop kommer att slåss mot honom, men han kanske inte dyker upp förrän i slutet, då har man förstört hela filmen...

 

Jag är EXAKT lika dan... Otroligt jobbigt :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ja ifrågar sätter inte vad som händer och vad som inte händer...och då förväntar man sig allt och ändå inget...vilket passar mig..=) så därför kan någon berätta en hel serie/film och ändå är den bra...=)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vill inte få spoilers, men när jag väl "råkar" få dem(tex pga för mycket snokande runt en serie jag tycker verkar riktigt bra men inte sett ännu) blir jag först ganska sur, men det går över.

 

Fast jag ogillar att folk på vissa forum slänger ur sig gansja kraftiga spoilers hejvillt i sina texter utan den minsta varning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vill glömma spoilers, men jag råkar jämt ut för den rosa elefanten.

("Vad du än gör, tänk inte på rosa elefanter." Och vad gör man...tänker på rosa elefanter :()

Zen :)

Förut brukade jag meditera, då kunde jag sluta tänka när jag ville. B)

Nu kan jag inte sluta tänka för 5sekunder ens. :S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hatar spoil kan inte stå ut med om någon säger hur en serie kommer att bli i alla fall inte om det är en spännande och om jag bryr mig om den. Men annars om det är någon som man vill få reda på mer så gör det inget. Fast sådana exempel är mycket ovanliga, men det förekommer..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

spoil.....hmm.....hatar spoilers. men någon gång kanske man själv har sagt för mycket :blush:
jaha ja det säger du, inte jag i alla fall. Om jag vet att jag kan säga för mycket till någon som ser på en viss anime gör jag inte det om jag inte vill jävlas lite, men det gör jag ofta inte.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kan säga att jag är GRYMT känslig mot spoil, och när du väl säger det så saknas det faktiskt en BBCode tagg som kan "blinda" spoils osv. FIXA TOMAS DAHLIN =)!

 

Gör vårt bästa för att hitta en bra lösning till detta problem just nu, tills vidare rekomenderas det att använda sig av teckenfärg för att maskera spoil texten till att matcha bakgrunden på inlägget.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...