Hoppa till innehåll
Anime.se

FLCL


VirusEt
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 50
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Har faktiskt aldrig sett serien, men jag ska göra det snart! Bara hört bra om den!

Ta och gör det den är super bra men ja lovar dig du kommer tycka att det är den skummaste animén som du sett men det är därför den är så bra eftersom den är så fruktansvärt konstig ^.^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...
  • 4 months later...

FLCL inehåller ju många Eva referenser.

Men det e ju inte därför man gillar denna anime. den e ju bara för skön, scenerna, replikerna, vinklarna, karaktärerna, musiken, rösterna... det e inte mycket man kan ogilla med serien förutom att man inte hänger med i handlingen.

 

Dessutom är öppningscenen i FLCL e den bästa jag sett i nån anime.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

förstod inte nåt först, undrade vad fanken jag satt och kolla på. men efter andra avsnittet var jag helsåld! :D animationen är av sällan skådad art, en av de bästa inokm anime. Dessutom är det samma animerare som til Evangelion också! ;) Stilen är ju så klockren och originell!

 

Det som är negativt med serien är de lite löjliga sekvenserna som kommer upp. Och är det inga fler som tyckte att "manga" sekvenserna i animen var oerhört jobbiga att hänga med i?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tja, ett bra exempel är i första avsnittet när Naota är på sjukhuset och Haruko går berserkargång och man ser sjukhuset utifrån. Då hoppar ju sjukhuset upp å ner å snurrar å har sig. Dom sekvenserna menar jag, dom som är meningen att vara lite av det mer humoristiska slaget men som i min uppfattning bara ärbarnsliga.

 

Har tyvärr inte DVD:n... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...