Hoppa till innehåll
Anime.se

Anime 2006


DB
 Share

Rekommenderade inlägg

.Hack//G.U. ser mer ut som ett spel iaf på hemsidan, när man ser hur mkt hp man har kvar längst upp i högra hörnet på n av bilderna iaf...

 

i.ö så kommer man nog att spana in de flesta serierna tror jag, men sen finns där ju speciella serier som verkar överlägsna och man kommer att vara extra snabb med att se.

8)

 

får vänta å se ifall någon av dessa serierna slår gs lr Sokyuu no fafner.

Inte så konstigt. .hack//G.U. ÄR ett spel till Playstation 2.

 

Rätt så fel att stoppa upp den som anime...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 192
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Det kommer en anime som bygger på .Hack//G.U.

När ny anime utannonseras så behöver det inte nödvändigtvist finnas en sida för det projektet. Det moonphase gör då (där jag knyckt 95% av länkarna från) är att länka till en sida som kommer så nära som möjligt. Är det en anime som bygger på någon manga så t ex till respektive förlags sida om tillhörande manga eller som i det här fallet, sidan för spelet som animen kommer bygga på.

 

Så var det t ex med Utawarerumono. När den animen utannsonserades så fanns det ingen sida så man såg bara länkar till Leafs Utawarerumono sida. Nu har domänen utaware.net registrerats (skedde den 26:e förra månaden) även om det inte finns något där ännu.

 

När/om det dyker upp nya sidor kommer jag ersätta inaktuella länkar med dessa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En dum fråga kanske, men det är ingen manga va? Har för mig att den är från Italien, eller kommer jag ihåg fel?

 

Marc Silvestri är född amerikan. Han jobbade tex med x-men på marvel innan han skapade sina egna serier Witchblade och sen även Darkness.

(och nej, det är inte manga)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dök upp lite mer info om nya .hack// animen idag. Den kommer inte heta .Hack//G.U. som spelet utan .hack//Roots.

http://www.watch.impress.co.jp/game/docs/20060206/hack.htm

Animeringen görs av BeeTrain, FictionJunction YUUKA gör introt, Ali Project gör outrot. Stod inget om musiken, men BeeTrain + Ali Project + FictionJuction gör det mer än troligt att Yuki Kajiura kommer stå för den igen.

 

Den kommer sändas på Kashimashis sändningstid (TV-Tokyo) och börjar gå den femte april.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

hör å häpna den 4 mars släpps ännu en one piece film den sjunde, verkar som det kommer en varje år...

filmen utspelar sig på en gigantisk mekanisk ö där en ond snubbe, Ratchet

har onda planer för ruffy med co. Filmen ser ut att överträffa min favorit OP film som är 5:an "the cursed sword"

denna filmen heter "karakuri castle`s mecha giant soldier"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gjorde en ordentlig uppdatering på listan. Har tänkt göra det i en vecka snart, men nu råkade MuvLuv Alternative släppas för en vecka sedan och min lediga tid har gått dit...

 

Framförallt är det serier bestämda för april som fått sändningsdatum. Väldigt många klämdes in i de två första veckorna, och fler lär det bli. Känns som om det är ännu mer i år än samma tid förra året. Viktigt att nämna är också att Disgaea fått ändrad tid från den 22:a april till den fjärde :) Inte ofta serier tidigareläggs.

Några nya serier för 2006 är också tillagda.

Nytt i takt med att det dyker upp.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bland annat Utawarerumono, Joshi Kousei/GIRL'S-HIGH, Ah! Megami-sama, Strawberry Panic och Tsubasa2 har fått datum. Higurashi no naku koroni och Witchblade kommer gå i april.

Måndagar från och med den tredje april kommer bli rätt välfyllda.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

En hel del nytt. Bland annat:

*Ändrade sändningstider.

*Ett par nya serier.

*Serier som fått datum. Bland annat Yoshinagi-san och Higurashi no naku koroni.

*Ändrade hemsidor. Bland annat är Utawarerumonos hemsida uppe.

 

Tips, kolla in ericos hemsida och trailern som finns där. Udda är inte ett tillräckligt starkt ord.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Stämmer bra. De olika delarna har släppts på respektive Comiket. Först släpps en del som väcker en massa frågor följt av en 'kai' del som besvarar dessa. De delar som finns ute nu är Onikakushi, Watanagashi, Tatarigoroshi, Himatsubushi, Meakashi, Tsumihoroboshi och Minagoroshi. Den sista kommer till årets sommarcomiket.

Hur de löser detta i animen återstår att se. Skulle dock tro att 7th Expansion har sina ideer klara och att Studio Deen känner till vad de har tänkt sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Underbara nyheter för Key fans.

 

Inte nog med att det kommer en film på Clannad (tyvärr från Toei) så kommer det en ny Kanon anime i år, av Kyoto Animation!!!!!! (samma som gjorde AIR, tv serien). Första Kanon var gjord av Toei, men Kyoto Animation gör nog bland de mest högkvalitativa serierna. Och dessutom Kanon.

 

Edit:

Bild på jämförelse mellan Kyoanis (vänster) och Toeis (höger, doh!) design och framsidan till spelet. Kyoani gör den ursprungliga designen rättvisa.

 

kanoncompare6gu.th.jpgkanonspel8pt.th.jpg

Finns ett promoklipp på BS-is sida. Kolla på det för allt i världen. 81 sekunders mys.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Roade mig med att uppdatera lite:

 

*En del av aprilserierna har bytt plats med varandra

*Serier för juni och juli har fått datum.

*Nya serier. Däribland andra omgången av Honey & Clover och Tsuyokisu som båda drar igång i juli.

*Sommarserier, bland annat Chevalier av Production IG.

*Höstserierna har börjat dyka upp. Framförallt Kanon 2006 ser jag fram emot.

*Några URLer uppdaterade.

 

 

>>Bankoiia, jag lyckades faktiskt hålla mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Finns en del serier av dom nya som verkar ha potensial att bli bra, har dock inte kollat igenom listan fullständigt än. Jag kommer antagligen se Kanon, nog för att jag inte gillade orginalet så mycket (Ayu förstörde den för mig) men den var helt klart sevärd. Den stora frågan nu är väl om Kanon remaken kommer ha fler episoder än orginalet, vorde riktigt fint med några extra episoder så det inte blir en exakt kopia.

 

Den serie jag dock ser mest fram imot under hela året är nog School rumble 2 allafall. Brukar aldrig gilla serier som håller sig över 26 avsnitt, men orginalet är en av mina favoriter så jag förlåter nog den här serien.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Finns en del serier av dom nya som verkar ha potensial att bli bra, har dock inte kollat igenom listan fullständigt än. Jag kommer antagligen se Kanon, nog för att jag inte gillade orginalet så mycket (Ayu förstörde den för mig) men den var helt klart sevärd. Den stora frågan nu är väl om Kanon remaken kommer ha fler episoder än orginalet, vorde riktigt fint med några extra episoder så det inte blir en exakt kopia.

 

Den serie jag dock ser mest fram imot under hela året är nog School rumble 2 allafall. Brukar aldrig gilla serier som håller sig över 26 avsnitt, men orginalet är en av mina favoriter så jag förlåter nog den här serien.

Jag ser även fram emot Genshiken säsong 2 och joshikousei. Förutom School Rumble verkar dessa två vara klart sevärda :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har inte sett första säsongen av Genshiken än men den har varit på min lista över serier jag ska se länge nu. Joshikousei verkar också riktigt intressant så den blir det också att se. Jag kommer även att se Higurashi no naku koroni, då jag gillar konceptet med att den antagligen kommer vara helt subjektiv och så verkar den ha en intressant story. Väntar även på att Fate och Shinigami no ballad ska gå klart så att jag kan börja titta på dom, för jag hatar att behöva vänta en vecka på nästa avsnitt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den stora frågan nu är väl om Kanon remaken kommer ha fler episoder än orginalet, vorde riktigt fint med några extra episoder så det inte blir en exakt kopia.

Med tanke på hur hutlöst dyrt ett avsnitt från Kyoto Animation är så skulle det förvåna mig om själva serien blir på mer än 13 avsnitt. Eventuellt kanske två extraavsnitt som i fallet Air.

 

>>flaskis

Joshi kousei kommer nog inte göra dig besviken. Sett trailern som finns ute?

 

Väntar även på att Fate och Shinigami no ballad ska gå klart så att jag kan börja titta på dom

Momo (shinigami) behöver du inte vänta på då avsnitten är helt episodiska, dvs det finns ingen genomgående handling.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hittade precis det här (kolla under number of episodes) http://www.animenewsnetwork.com/encyclopedia/anime.php?id=6431

 

Har ingen aning om var dom har fått informationen ifrån och hur bra det går att lita på den, men man kan ju alltid drömma.

Momo (shinigami) behöver du inte vänta på då avsnitten är helt episodiska, dvs det finns ingen genomgående handling.

Japp jag vet det men jag vill gärna att hela serien ska gå klart först. Annars så kan det hända att jag börjar titta på någon annan serie och är fokuserad på den när jag ska se nästa avsnitt och på så vis så brukar en stor del av känslan försvinna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...