Hoppa till innehåll
Anime.se

Animeköp


kakan
 Share

Rekommenderade inlägg

http://hem.bredband.net/sasbag/hime2.jpg

 

Köpt idag. Så himla nice t-shirt ^^

 

 

ser ut som R1 utgåvan som www.axelmusic.com har är det möjligtvis den ? :)

 

tänkte dra en sån jag med .. tänkte bara undrar hur är den engelska texten och bildkvaliten ? ..

Är väl helt ok ljud och bild. Bilden är har lite "raster" vid snabbar rörelser, men inget allvarligt. Kollade på dubben också, och de har lyckats bra med det faktiskt, även om det inte är något jag ens kommer använda :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

http://hem.bredband.net/sasbag/hime2.jpg

 

Köpt idag. Så himla nice t-shirt ^^

 

 

ser ut som R1 utgåvan som www.axelmusic.com har är det möjligtvis den ? :)

 

tänkte dra en sån jag med .. tänkte bara undrar hur är den engelska texten och bildkvaliten ? ..

Är väl helt ok ljud och bild. Bilden är har lite "raster" vid snabbar rörelser, men inget allvarligt. Kollade på dubben också, och de har lyckats bra med det faktiskt, även om det inte är något jag ens kommer använda :P

 

jag menade inte dubben hehe ..utan engelska texten = engelska subtitles om dom är bra :) och med det menar jag bra " bra storlek , bra font . och färg medmera för en del anime har usla färger "

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag menade inte dubben hehe ..utan engelska texten = engelska subtitles om dom är bra :) och med det menar jag bra " bra storlek , bra font . och färg medmera för en del anime har usla färger "

Mjo, ville bara notera att dubbningen var bra gjord. Råkar alltid glömma att slå över till japansk audio när jag stoppar in en dvd, men jag blev positivt överraskad av de engelska röstskådisarna :)

 

Mjo bilden är väl helt ok, men det är svårt för mig som aldrig är så kräsen. Tyckte dock att färgerna var för starka, eller att kontrasten var för hög. Men som sagt, jag är inte kräsen, så det är lite svårt för mig att kritisera :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja vad fan är det med vissa serier och färgen på undertexterna, ta tex Hellsings DVD-box, gul text :/

 

Nu är iofs Hellsing den enda anime som gör sig bra och till och med bättre med engelska än med japanska med engelsk sub, mycket pga att Hellsing känns väldigt amerikansk. Men när jag skulle se den för femte gången eller nåt så tänkte jag att det kunde vara trevligt att testa med japanska men man blev ju avskräckt bara av den skärande färgen på undertexterna, och sen måste jag säga att dom japanska rösterna inte var tillräckligt hårda ;P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu är iofs Hellsing den enda anime som gör sig bra och till och med bättre med engelska än med japanska med engelsk sub, mycket pga att Hellsing känns väldigt amerikansk. Men när jag skulle se den för femte gången eller nåt så tänkte jag att det kunde vara trevligt att testa med japanska men man blev ju avskräckt bara av den skärande färgen på undertexterna, och sen måste jag säga att dom japanska rösterna inte var tillräckligt hårda ;P

Det kan jag inte hålla med om. Tyvärr är Alucards röstskådis på originaldubben för grym för att jag kan hålla med dig på den punkten :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det kan jag inte hålla med om. Tyvärr är Alucards röstskådis på originaldubben för grym för att jag kan hålla med dig på den punkten.

OT, men jag håller med helt och hållet. Jouji Nakata har nog den mest mörka och elaka rösten som kan köpas för yen. Gör ett bra jobb i F/sn och är riktigt bra i Lost Child (som jag roar mig med nu).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Drog just till med en beställning på

 

The Vision of Escaflowne (Anime Legends) - Complete Collection - 355kr

 

samt ett egentligen inte planerat inköp av

 

Prinsessan Tutu (Första. Synd att det inte verkar finnas någon samlarbox) - 107kr.

 

Kan inte säga att jag har sett någon av dessa serier, men jag litar på mina källor om hur kvalitén på dessa serier är! Eller något.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

mina köp idag är... eller beställd

 

 

Tenchi Muyo - The Complete OVA Series

Tenchi Muyo! Ryo Ohki - Vol. 01

My-Hime - Vol. 01 + Collector's Box

Mobile Suit Gundam Seed - Destiny - Vol. 02

Neon Genesis Evangelion - Platinum Edition - Complete Collection

 

Var nära på att beställa hela GTO boxen också men jag bangade

XD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

kan räkna ut det åt dig :D

 

 

Tenchi Muyo - The Complete OVA Series 649 kr

Tenchi Muyo! Ryo Ohki - Vol. 01 219 kr

My-Hime - Vol. 01 + Collector's Box 289 kr

Mobile Suit Gundam Seed - Destiny - Vol. 02 179kr

Neon Genesis Evangelion - Platinum Edition - Complete Collection 599kr

 

Totalt: 1935 kr har inte inräknad frakt på dom som är bestälda da XD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...