Hoppa till innehåll
Anime.se

Mangaköp


dreamchaser
 Share

Rekommenderade inlägg

Visst blev jag glad när jag hittade Nana vol. 9 och 10 för 25kr vardera, men samtidigt anade jag oråd. Mangaböcker brukar inte reas ut såhär om inte... just det, på SF-bokhandelns hemsida står den svenska utgåvan av Nana listad som en serie på tio volymer. Vilket förmodligen betyder att den lagts ner.

 

De visste att jag gillade den. De har spioner utanför mitt hus som håller koll på vilka serier jag köper, och ser till att just dem läggs ner, alternativt ges ut i snigelfart och/eller förlorar sin översättare. Eller så håller den svenska mangaindustrin på att gå under på riktigt nu. Det enda som återstår av guldåldern nu är Naruto och One Piece, och utöver det finns bara Ordbilders satsningar. Vilket gör det viktigare än någonsin att stödja vad de ger ut, antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Idag har jag beställt lite serier.

 

Först några förbokningar:

 

Hanokage: Mahō shōjo Madoka magika vol. 2 (12 mars)

Hanokage: Mahō shōjo Madoka magika vol. 3 (12 april)

Mura Kuroe: Mahō shōjo Oriko magika vol. 1 (12 april)

Takaya Natsuki: Hoshi wa utau vol. 11 (19 april)

 

Sedan lite annat att fylla ut beställningen med:

 

Shimura Takako: Boku wa, onna no ko

Ueno Kentarō: Sayonara mo iwazu ni

Mizushiro Setona: Hōkago hokenshitsu vol. 4-6

Fujima Takuya: Negima neo vol. 1-7

Suzuki Hifumi (text) & Kagesaki Yuna (bild): Totsugeki ōjo (ej serie)

 

Allt skickas med båt när alla förbokningarna har kommit ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sweat and honey var det länge sen jag såg! Visste inte ens att den fanns i tryck längre. Synd att de inte fortsatte med det initiativet. Galaxy Girl Panda Boy var också ganska mysig, och sen var det någon tredje serie de tänkte ge ut som aldrig blev utgiven. Jag mejlade förlaget och frågade, men de hade lagt ner "Passion Fruit"-etiketten innan dess. :(

 

Det finns för övrigt alldeles för lite Mari Okazaki på engelska. Bättre att ta hennes serier på franska i så fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Köpte Dengeki Daisy vol. 2 (ettan fanns inte inne, men den är förbeställd ;) ) Och Peach girl vol. 5 - 8 idag på sf bokhandeln :D

 

Dengeki daisy vol. 2 för 110 kr

Peach girl vol. 5 - 8 för 20 kr

 

Den sista var ett kap!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det kom en jättelåda i förra veckan:

NUuO6.jpg

Sugiura Shiho: Silver diamond vol. 3-11

Takaya Natsuki: Fruits basket vol. 10

Kagesaki Yuna: Haikara

Kagesaki Yuna: Strange mansion

Kagesaki Yuna: Sakura no ichiban! vol. 1-5

Akamatsu Ken: Love hina vol. 7

 

En del fick inte rum på samma bild:

EyHFL.jpg

Akamatsu Ken: Love hina vol. 10

Seino Shizuru: Power!! vol. 1-10

Amatsu Sae: Marugoto anju gakuen vol. 1-3

Clamp: Chobittsu vol. 2, 3, 6 och 8

Yui Toshiki: Mai no heya vol. 1-3

 

Sedan dök det upp en till låda idag:

UGfvc.jpg

Kagesaki Yuna: Hekikai no Aiōn vol. 7

Mizushiro Setona: Kuro bara Arisu vol. 5

Mizushiro Setona: Hōkago hokenshitsu vol. 1-2

Takaya Natsuki: Hoshi wa utau vol. 5-10

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mycket bra grejer på era bilder, Galaxy Girl Panda Boy gillade jag personligen. Och Silver Diamond får jag ta och läsa vidare i någon dag (har två olästa volymer i hyllan tror jag). Hoshi ha Utau blev jag också lite sugen på, men den är ganska lågt prioriterad och skulle inte komma med om jag väl gjorde en mangaorder.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Det är utrensning och affärerna håller på att minska sina sortiment av manga för att det inte är lika populärt i Sverige längre, enligt dem. Jag plockade på mig något jag ögnat en längre tid för 29:- boken. (I en annan butik, Akademibokhandeln, jag strövade runt i hade de Kalle Anka i manga-hyllan. Helt befängt!)

 

Mitt mål var att hitta några första volymer av något för att ge kusinen på födelsedagen, men det sket sig.

 

h9Vyf.jpg

 

0cIvY.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...