Hoppa till innehåll
Anime.se

Mangaköp


dreamchaser
 Share

Rekommenderade inlägg

Ännu mer tragiskt är när de tycker att den långa "oöversättliga" titeln är för lång och krånglig, så de ger ut serien med dess förkortade namn, typ Kodocha eller Oreimo, vilket inte betyder något för någon såvida man inte känner till namnet på förhand.
Dessutom ger den senare titeln helt fel associationer. "Jag rotfrukt" låter som en kokbok eller en biografi över potatisförespråkaren Jonas Alströmer eller något liknande.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dessutom ger den senare titeln helt fel associationer. "Jag rotfrukt" låter som en kokbok eller en biografi över potatisförespråkaren Jonas Alströmer eller något liknande.

 

Jag tänkte just säga samma sak. Jag satt länge häromdagen och skakade på huvudet över titeln (samtidigt som jag försökte komma på vad förkortningen skulle kunna vara en sammandragning av). Jag - en potatis. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Värsta impulsköpet :wink: ... ser snygga ut i hyllan iaf.

 

Åh, nu äger du fler av hennes serier än vad jag gör. Älskar omslaget till Hourou Musuko v5! Blir lite sugen på att köpa ikapp hennes serier nu, men det får vänta till efter jul.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tog tre dagar med DHL för mig ...
Fördelen med att byta ut "tre dagar" mot "tre månader" är att frakten på så vis bara går på en bråkdel så mycket pengar. Med båt kostade det 2700 yen för frakten, men med Amazons numera enda fraktalternativ hade samma beställning gått på 9700 yen i frakt. Mycket pengar att spara alltså.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Båtfrakt är segt och långsamt, men ack så värt det. Det ökar antalet böcker man har råd med många gånger om. Bäst är förstås att shoppa på antikvariaten i Japan, men då ska man ju helst gå i affärerna själv, så att man kan se till att välja ex som är i gott skick.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Själv köpte jag Nightschool del 4 (sista volymen). Bild av den finns upplagt av Wilfried några inlägg bak.

 

Appropå Asanos serier så gillar jag de amerikanska omslagen bättre än de japanska, som jag tycker är ganska intetsägande om jag ska vara ärlig. Men det är ju en smaksak vad man fastnar för designmässigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Voices of a Distant Star är ett utmärkt komplement till filmen. Mer bakgrundshistoria, mer om Noborus och Mikakos respektive förehavanden på jorden och i rymden samt en fortsättning bortom filmens slut. Tyvärr är den engelska versionen svår att få tag på men den som gillade filmen bör ta sig an utmaningen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Voices of a Distant Star är ett utmärkt komplement till filmen. Mer bakgrundshistoria, mer om Noborus och Mikakos respektive förehavanden på jorden och i rymden samt en fortsättning bortom filmens slut. Tyvärr är den engelska versionen svår att få tag på men den som gillade filmen bör ta sig an utmaningen.

 

Gillar man tyska finns det ganska billigt på Amazon UK, den engelska utgåvan är dock tämligen dyr :/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...