Hoppa till innehåll
Anime.se

Mangaköp


dreamchaser
 Share

Rekommenderade inlägg

Fast då är det bättre att handla på amazon.de direkt och få billigare frakt
Det där stämmer inte riktigt: Amazon.co.uk har numera fraktfritt över 25 pund medan Amazon.de verkar ha 6 euro i frakt på alla beställningar. Däremot är nog varorna billigare hos Amazon.de, så det borde ändå löna sig att beställa från Tyskland om man gör en stor beställning. Det speciella med Amazon.co.uk är att försändelserna ofta kommer i paket märkta "Deutsche Post" och "Port payé Allemagne".

 

Jag tittade på lite franska serier för ett tag sedan och märkte att Amazon.de tog mer betalt för serierna än Amazon.fr men mindre för frakten och att det nog skulle vara billigare att köpa franska saker från Tyskland än från Frankrike. Dock hade inte Amazon.de lika stort utbud som Amazon.fr.

 

Är det för övrigt någon som vet varför det plötsligt har dykt upp en bild på någon med en fiol under mitt användarnamn? Jag har inte begärt att få någon bild där!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är det för övrigt någon som vet varför det plötsligt har dykt upp en bild på någon med en fiol under mitt användarnamn? Jag har inte begärt att få någon bild där!

Hm, den kommer från Gravatar.com, en bildtjänst som kan leverera användares visningsbilder till sajter som denna (så att man kan ha en avatar på alla webbplatser man använder). Jag vet inte riktigt hur det funkar, men det kanske finns en Anonym2 på Gravatar som har just den bilden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hm, den kommer från Gravatar.com, en bildtjänst som kan leverera användares visningsbilder till sajter som denna (så att man kan ha en avatar på alla webbplatser man använder). Jag vet inte riktigt hur det funkar, men det kanske finns en Anonym2 på Gravatar som har just den bilden.

 

Gravatar baseras på epostadresser. Den epostadress som Anonym2 har angivit i sin profil finns reggad hos Gravatar med fiolbilden, kort sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lite jobbigt för plånboken att jag har så svårt att hålla mig när det kommer till billig manga. Blev ett litet paket:

 

Rm2JW.jpg

Bra mycket bättre än animén är den än så länge, Aoi framstår inte alls lika tjatig och tempot är så snabbt som man vill ha det själv. Lite roligt att bara volym 5 och 17 har "parental advisory"-taggen, ska bli kul att se vad som gör dem mer "vågade".

 

77ag3.jpg

Redan beställt fler volymer av Happy Mania och Excel Saga (7 & 8 verkar dock vara utsålda precis överallt) men Gunslinger girl kommer man inte få läsa mer av fören efter Seven Seas släpper andra omnibus-utgåvan nästa sommar. Får väl ta en i månaden alternativt ~1 kapitel i veckan.

 

PYb2V.jpg

Jag som precis rensat ur min CLAMP-samling (med undantag för Clover). Aja, RG Veda verkar hygglig men känner på mig att jag kommer spy galla över Miyuki-chan :P

 

OdzuY.jpg

Blandat (crap?)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Happy Mania är jättebra, men den har inte varit i tryck på ett tag så du kanske får jaga runt lite efter delarna du saknar. Själv fick jag aldrig tag i den sista volymen av nån anledning, så jag köpte den på japanska istället.

Läste Sakuran för ett tag sedan och gillade den så efter att ha läst artikeln om Happy Mania på ANN blev jag rätt sugen. Märkte dock att de tidigare volymerna inte var särskilt lätta att få tag på så jag blev rätt glad när jag hittade det paketet. Ang. de senare volymerna; har faktiskt redan lyckats lokalisera en affär som har de volymer jag saknar i lager :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gravatar baseras på epostadresser. Den epostadress som Anonym2 har angivit i sin profil finns reggad hos Gravatar med fiolbilden, kort sagt.
En nackdel med publik inkorg, alltså: vem som helst kan komma och skapa konton överallt med samma adress. Får väl byta till någon annan adress då. Det är ju ändå en säkerhetsrisk att använda en sådan e-postadress.

 

Detta kom i en låda från Japan idag:

FviGV.jpg

Yuna Kagesaki: Haikaramono (finns ej på Myanimelist)

Yuna Kagesaki: Higurashi no naku koro ni: Kokoroiyashihen

Rumiko Takahashi: Takahashi Rumiko kessaku tampenshū vol. 1

Rumiko Takahashi: Takahashi Rumiko kessaku tampenshū vol. 2

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har precis förbokat en del intressanta serier som utkommer i januari. Någonting att se fram emot i april, med andra ord.

 

Kagesaki Yuna: Hekikai no aiōn vol. 7

Mizushiro Setona: Kuro bara Arisu vol. 5

Takaya Natsuki: Hoshi wa utau vol. 10

 

Dessutom beställde jag några äldre saker att fylla ut lådan med:

 

Mizushiro Setona: Hōkago hokenshitsu vol. 1-2

Takaya Natsuki: Hoshi wa utau vol. 5-9

 

Nästan bara tjejserier denna gång. Det blev inte någon särskilt stor beställning eftersom jag har rätt så mycket saker som jag inte ännu har hunnit läsa ut.

 

Butiken där jag brukar handla har tydligen ändrat på systemet för återbäring: poängen man får när man använder butikens "köp för 10.000 yen och få 1.000 yen tillbaka"-kampanj förfaller numera en och en halv månad efter att man fått poängen, så jag var tvungen att göra av med en massa poäng. Dessutom behövde summan efter utnyttjad återbäring ligga på minst 3.000 yen så att jag även kunde använda ett presentkort på 300 yen. Butiken brukar skicka ut sådana lite då och då för att få folk att handla mer.

 

Totalt före återbäring och presentkort: 4.160 yen

Totalt efter återbäring och presentkort: 2.700 yen

Sedan tillkommer väl 1.080 yen i porto också.

iDOyw.jpg
Ser intressant ut. Jag har funderat på att skaffa Mangetsu wo sagashite en tid, men det har inte blivit av. Silver diamond är något som har fått mig att bli väldigt frustrerad: det är väldigt ont om japanska nätboklådor som säljer den och ingen av dem verkar erbjuda båtfrakt. Bara express om det ens går att skicka dem utomlands alls. Detta har gjort att jag ligger väldigt långt efter med den serien. Suck.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Silver Diamond funkar bra att läsa i klump för min del. Berättelsen rör sig så långsamt framåt och större delen av varje volym består av dialog (dock rolig sådan). Jag skulle nog bli frustrerad om jag försökte följa serien mer regelbundet. Det ser förövrigt ut som om jag kommer att få de senaste delarna av serien i julklapp i år, samt de baknummer som vi inte fick tag i under japanresan förra året. Längtar...

 

I övrigt ser jag fram emot att beställa mer av serierna jag följer när den japanska yenen går ner, men det verkar dröja. :( Det är lite bättre än för några månader sedan, men fortfarande för dyrt för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...