Hoppa till innehåll
Anime.se

Mangaköp


dreamchaser
 Share

Rekommenderade inlägg

DhXus.jpg

 

Kodaka Nao: Purinsesu to mahō no kisu (nu har jag alla hennes serier som har getts ut i bokform utom senaste Hatsukoi ranchibokkusu som är på väg i en annan låda)

Morimoto Shū: Asterisk volym 1

 

Dessutom köpte jag min första drama-CD:

Hekikai no Aiōn dorama shiidii

 

Måste säga att det är mycket lättare med oöversatt anime än med oöversatta drama-CD-skivor...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

6SRhR.jpg

Nu är bara frågan vad jag ska göra med min softcover-version utav MW.

 

bKuKZ.jpg

Notera pantyshotet på volym 12.

 

yvKf3.jpg

Akira är visst i färg (O_o), konstigt men det är tydligen med Otomos tillstånd och övervakande så det kanske går bra ändå. Vad som är mindre roligt är att det tydligen fattas lite material.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det trillade in en liten låda idag...

 

v9cYm.jpg

 

Bestämde mig för att prova på några nya serier, bland annat ett par som nämnts på det här forumet. Sedan blev det lite annat också.

 

Furumiya Kazuko: Buraddi kisu vol. 1-2 (låg av någon anledning i listan på saker som jag tänkte köpa men minns inte varför -- hoppas att jag inte gjort ett dåligt köp)

Takanaga Hinako: Charenjāzu vol. 1-4

Takahashi Rumiko: Rūmikku Wārudo Takahashi Rumiko tampenshū Wan oa daburu (udda med en novellsamling där kanske hälften av novellerna har furigana och andra hälften inte har det)

Kurampu: Chobittsu vol. 4, 5 och 7 (köpte volym ett för en himla massa år sedan och ville skaffa resten -- övriga volymer som saknas kommer i en annan låda)

Takaya Natsuki: Hoshi wa utau vol. 2 (jättebra serie från skaparen av Fruktkorgen!)

Hotta Kiichi: Kimi to boku vol. 1

Higuchi Tachibana: Gakuen Arisu vol. 20-22

Ashinano Hitoshi: Yokohama kai-dashi kikō vol. 1

Haruse Hiroki: Rabu robu Sutokkuhorumu vol. 2 (första volymen var så dålig att den tog en evighet att orka ta sig igenom -- och här är den avslutande andra volymen!)

Matsumoto Tomoki: Puranasu gāru vol. 3 (trevlig transvestitserie från Square Enix)

 

Det blev en salig blandning av alla möjliga genrer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

MSNvM.jpg

Lådan dök upp en månad tidigare än jag väntat mig. Skickad från Tōkyō dagen före dopparedagen och kom fram till Stockholm idag. Detta måste nästan vara hastighetsrekord för sjöfrakt!

 

Mizushiro Setona: Esu vol. 1-3

Takaya Natsuki: Hoshi wa utau vol. 3-4

Higuchi Tachibana: Gakuen Arisu vol. 23

Mizushiro Setona: Kanojo-tachi no ekusu dei vol. 1-2

Ashihara Hinako: Sunadokei vol. 1

Obata Yūki: Bokura ga ita vol. 1

Takahashi Rumiko: Kyōkai no Rinne vol. 6

Mizushiro Setona: Shitsuren shokoratie vol. 3

Kurampu: Kobato vol. 1-5

Konno Azure: Koe de oshigoto vol. 5

Hino Matsuri: Vampaia kishi/naito vol. 13

Takanaga Hinako: Tāningu pointo

Akamatsu Ken: Rabu Hina vol. 11, 13 och 12 (lade dem av misstag i fel ordning)

 

Det blev en stor koncentration av serier av Mizushiro Setona denna gång. Är det något mer av henne som man bara "måste" skaffa? Hittils har jag skaffat (och oftast också hunnit läsa) Hōkago hokenshitsu (bara början, har inte kommit fram ännu), Kuro bara Arisu (upp till senaste volymen), Kyūso wa chiizu no yume wo miru, 1999 nen 7 no tsuki Shanhai och Sojō no koi wa nido haneru utöver det som kom i denna låda. Jag har förstås också läst Shitsuren shokoratie vol. 1-2: jag är inte så dum att jag skulle skaffa volym 3 utan att skaffa volym 1 och 2...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

HscAp.jpg

3X Usumaru och 3X Tezuka.

 

Berätta mer om Memories boken!

16 berättelser utav väldigt varierande kvalitet och längd varav en är Magnetic Rose. Finns inte så mycket att säga egentligen, överlag är den helt ok men inte direkt värd att jaga efter på begagnatmarknaden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

pxmYU.jpg

 

Åh, är det den tyska utgåvan av Helter Skelter? Vilket snyggt omslag! Den måste jag se om jag kan få tag i vid tillfälle! Väldigt bra serie för övrigt.

 

Själv har jag inte köpt så mycket manga på ett tag, mest för att yenkursen har varit så hög, men vi får väl se om det blir något spännande i sommar. Jag tänkte skicka med sambon en inköpslista när han åker och hälsar på familjen en sväng. :) Jag är lite sugen på att prova på några nya serier, så får vi se om jag lyckas vaska fram något guldkorn.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...