Hoppa till innehåll
Anime.se

PS2 + Spel = ?


Bankoiia
 Share

Rekommenderade inlägg

Så har Bankoiia till slut fått tag i en PS tvåa och behöver därför tips om vad han ska fylla mitt nystartade bibilotek med. Äger än så länge bara ICO som inte ens hoppat ur sin plastklädsel än, och planerar ett köp av We <3 Katamary.

 

Men han behöver mer trevliga spel att förgylla bokhyllan med. Obligatoriska måsten, och sådant i den stilen. Kan tilläggas att han uppskattar alla genrer utom realistisk racing och mainstream sport. Tips uppskattas då Bankoiia eventuellt kommer gå lös på Tradera samt aggresivt rota i GAMEs rea lådor, och då känns det bra att ha några riktlinjer tycker han.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gör noteringar. ^^

 

Final Fantasy X verkar dock bli svårt att få tag på nytt. Men det kanske finns någon här som tröttnat på sitt exemplar och har lust att få en slant för det?

 

Zone of the Enders kan jag låna av en bekant, men kommer utan tvekan leta upp Kingdom Hearts. Hur kunde jag ens glömma det!

 

Kenshin: Finns/kommer Tales of Legendia i PAL version? Det enda jag hittat är US.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Guilty Gear X

Satsa på den nyare versionen, X2, dock...

Om man kan, så satsa hellre på X2 #Reload.

Dock har jag för mig att X2 #Reload är exakt samma som vanliga X2 (Bortsett från annorlunda omslag) eftersom det inte har något internet-stöd, som Xbox-versionen har.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Guilty Gear X

Satsa på den nyare versionen, X2, dock...

Om man kan, så satsa hellre på X2 #Reload.

Dock har jag för mig att X2 #Reload är exakt samma som vanliga X2 (Bortsett från annorlunda omslag) eftersom det inte har något internet-stöd, som Xbox-versionen har.

Nä. X2 #Reload har en hel del ändringar

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Final Fantasy X verkar dock bli svårt att få tag på nytt. Men det kanske finns någon här som tröttnat på sitt exemplar och har lust att få en slant för det?

Nytt som i obegagnat eller nytt som i icke platinum?

Nytt som i obegagnat. Spelar ingen roll om det skulle betyda platinum eller ej.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Final Fantasy X verkar dock bli svårt att få tag på nytt. Men det kanske finns någon här som tröttnat på sitt exemplar och har lust att få en slant för det?

Nytt som i obegagnat eller nytt som i icke platinum?

Nytt som i obegagnat. Spelar ingen roll om det skulle betyda platinum eller ej.

Play.com skall väl få in det någon gång.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

We Love Katamari rekommenderas också.

Jo, det har jag tänkt att skaffa nu i veckan om allt går väl. Fått chans att testa det en smula och jag blev förälskad på stört. ^^

LizZiGicLae > Får hoppas på det, även om "out of stock" ofta betyder samma sak som "out of print"... :/ <

 

Btw, är substance alt. subsistence utgåvorna av MGS spelen nödvändiga, eller klarar jag mig på originalen utan att missa något väsentligt?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

LizZiGicLae > Får hoppas på det, även om "out of stock" ofta betyder samma sak som "out of print"... :/

Jo, men Play.com brukar säga "Sold out" om spelet inte kommer komma i lager igen. Så när det står "Temporarily out of stock" där, så är det oftast det som gäller också.

 

Btw, är substance alt. subsistence utgåvorna av MGS spelen nödvändiga, eller klarar jag mig på originalen utan att missa något väsentligt?

Egentligen kan du klara dig utan båda, men speciellt i treans fall skulle jag nog rekommendera att du väntar på Subsistence. Utöver massor med minispel får du dessutom ett onlineläge och bättre kamera som du själv kan styra. (Tro mig, den är ganska jobbig i originalet)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...