Hoppa till innehåll
Anime.se

Få Anime.se bättre! Ge era förslag!


Jin Roh
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 103
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Tycker VB är stabilare och har bättre användaregenskaper.

Quotefunktioner, Thank-you-system, Subscribe-to-thread-funktion och lite sånt smått och gott.

Sen när man skriver långa inlägg i den här rutan så stöter man inte på massa jobbiga buggar.

Men sen finns det VB-forum som är så dåliga så att de ser ut som PHP. Det ligger mycket på crew och hur duktiga de är på xml.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 5 months later...
Eller så byter man till Firefox och känner sig otroligt nöjd över bytet :P

Instämmer, förbluffad över hur många som sitter med ie, chrome mm. när man har firefox som alternativ.

 

Tja, jag är samtidigt förbluffad åt andra hållet. Jag körde firefox i många år, testade sedan chrome och skulle nu inte byta tillbaka ens om jag fick betalt för att göra det. (Eller ja, missförstå mig rätt, allt har sitt pris naturligtvis ^^)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tja, jag är samtidigt förbluffad åt andra hållet. Jag körde firefox i många år, testade sedan chrome och skulle nu inte byta tillbaka ens om jag fick betalt för att göra det. (Eller ja, missförstå mig rätt, allt har sitt pris naturligtvis ^^)

Det var bara för att du hade förstört dina FF-inställningar, och istället för att fixa det (vilket jag hjälpte dig att göra över telefon) så var du snabb att byta till Chrome som den corporate asslickern du är! >:D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var bara för att du hade förstört dina FF-inställningar, och istället för att fixa det (vilket jag hjälpte dig att göra över telefon) så var du snabb att byta till Chrome som den corporate asslickern du är! >:D

 

Det var därför jag testade Chrome ja, och sedan fixades FireFox men jag har inte spenderat en sekund framför FF trots det, just för att jag tycker att Chrome är så mycket mer tilltalande.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var därför jag testade Chrome ja, och sedan fixades FireFox men jag har inte spenderat en sekund framför FF trots det, just för att jag tycker att Chrome är så mycket mer tilltalande.

Testade själv chrome när den var relativt ny och gillade den inte, de har möjligvis eller troligtvis förbättrat den sen dess men är inte så pigg på google-relaterade produkter förutom som sökmotor för den delen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Testade själv chrome när den var relativt ny och gillade den inte, de har möjligvis eller troligtvis förbättrat den sen dess men är inte så pigg på google-relaterade produkter förutom som sökmotor för den delen.

 

Jo det har ju definitivt med tycke och smak att göra. Det beror säkert lite på "vem" man är också. Jag har aldrig haft något som helst behov av plugins och dylikt då det enda jag använder min browser till är att informationssurfa och att diskutera och debattera via diverse forum. Allt annat internet-relaterat sker utanför browsern för min del. FF kan definitivt tweakas på ett sätt som övriga browsers inte kommer i närheten av i dagsläget men då jag absolut inte skulle vilja ta del av den delen av kakan blir frågan rent estetisk för mig, och på just den punkten tycker jag att FF är tämligen oattraktiv. Enligt mig ser den kantig och gammal ut, men som sagt... det är definitivt en fråga om smak.

 

Nåja, en aning off topic. Angående "felet" som lade grunden till diskussionen; det ser likadant ut för mig och har gjort så ett tag. Det lustiga är att det inte har gjort det tidigare. När jag senast lade upp en nyhet (angående A3 2009) så fungerade allt som det skulle.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

men då jag absolut inte skulle vilja ta del av den delen av kakan blir frågan rent estetisk för mig, och på just den punkten tycker jag att FF är tämligen oattraktiv. Enligt mig ser den kantig och gammal ut, men som sagt... det är definitivt en fråga om smak.

Det är just där FF vinner. Det finns en uppsjö av teman och utseendemodifikationer som kan skräddarsy utseendet på FF. Lite som Winamp.

 

I och med det sätter jag punkt för denna offtopic-derail från min sida!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Angående "felet" som lade grunden till diskussionen; det ser likadant ut för mig och har gjort så ett tag. Det lustiga är att det inte har gjort det tidigare. När jag senast lade upp en nyhet (angående A3 2009) så fungerade allt som det skulle.

Det kan nog vara på grund av bilderna i Gundam-artikeln. Om en bildlös nyhet postas kanske det blir bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är just där FF vinner. Det finns en uppsjö av teman och utseendemodifikationer som kan skräddarsy utseendet på FF. Lite som Winamp.

 

I och med det sätter jag punkt för denna offtopic-derail från min sida!

 

Och det finns en uppsjö av teman och plugins till chrome också, bl.a. massa addblock och flashblock, varav några är från eller bygger på addblockplus pluginen till FF.

Visserligen tycker jag personligen att chrome inte behöver ett modifierat utseende för det ser redan extremt trevligt och modernt ut.

 

Och som sagt antagligen så fixas felet i nästa uppdatering av chrome, då det inte finns i developers edition av chrome. Märkte dock att ett ord "Via" ligger fel.

 

aERDkYpiD.png

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
Senast ändrad av Kiimmen den 06/3 -10 14:37, ändrad totalt 1 gång

 

Tyckte det var snyggare när man inte såg att inlägg blivit ändrade så jag smidigt kunde rätta mina stavfel som en ninja innan nån märkte. :rolleyes:

 

Det har inte ändrats. Det kommer ingen notis om att du har ändrat din post så länge du gör det innan någon har postat en ny post efter dig. I det här fallet gjorde du ändringen efter det att en ny post hade tillkommit och därför kommer notisen upp.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Senast ändrad av Kiimmen den 06/3 -10 14:37, ändrad totalt 1 gång

 

Tyckte det var snyggare när man inte såg att inlägg blivit ändrade så jag smidigt kunde rätta mina stavfel som en ninja innan nån märkte. :blush:

 

Det har inte ändrats. Det kommer ingen notis om att du har ändrat din post så länge du gör det innan någon har postat en ny post efter dig. I det här fallet gjorde du ändringen efter det att en ny post hade tillkommit och därför kommer notisen upp.

Aha ok, my bad.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...