Hoppa till innehåll
Anime.se

Få Anime.se bättre! Ge era förslag!


Jin Roh
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 103
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Man blir tydligne utloggad varje gång man trycker på "Forum" nu.

Det har jag alltid blivit, vill jag minnas. Jag hade tänkt att ta upp det i tråden vid flera tillfällen men har aldrig riktigt fått ändan ur och sedan glömt bort.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man blir tydligne utloggad varje gång man trycker på "Forum" nu.

Det händer inte mig. Det har nog med gamla kakor att göra, för vi har ändrat inställningarna nyligt. Om det inte går till sig kanske du (ni) ska prova att ta bort Anime.se-relaterade cookies. I Firefox kan man gå på Inställningar > Säkerhet > Ta bort individuella cookies (eller nåt sånt -- jag har engelskspråkig version) och skriva in anime.se, markera alla av dem, och trycka på knappen för att ta bort dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag får inte samma resultat vad jag än gör, så det bör väl inte vara på serversidan. Du måste nog undersöka mer själv.

 

Problemet är att jag har ingen anning om hur jag ska rätta till det, och vad jag vet inträffar det bara på anime.se, men som du sa får jag väl leta vidare :/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du kan prova ett annat konto. En annan dator (eller OS om du har dualboot). En annan uppkoppling. :)

 

Kör du automatisk inloggning? Brukade du använda adressen utan www? Är det bara "Forum"-länken där uppe mellan "Hem" och "Artiklar", och inte om du skriver in adressen i adressfältet, eller trycker på länken "Forumindex"? När du är inloggad (och inte har &sid=[bokstäver och siffror] i adressen), vad händer om du uppdaterar sidan flera gånger?

 

För liksom, det är ju inget speciellt med "Forum"-länken där uppe. Det är en helt vanlig länk.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Går jag från "Hem" till "Forum" eller från "kontakt" till forum så blir jag utloggad och det verkar vara de ända tillfällena som det inträfffar, "Forum" och/eller "Artiklar" till " Forum" så förblir jag inloggad.

Jag använder alltid "www" och jag ska testa med ubuntu när jag kommer hem till min lägenhet (har haft huvud-datorn stående hos en kompis i ca ~2månader).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är något fel i mjukvaran. För det första skickar den samma sidhuvud två gånger i rad när man loggar in:

Set-Cookie: anime_se_data=a%3A0%3A%7B%7D; expires=Fri, 27-May-2011 14:06:01 GMT; path=/forum; domain=.anime.se
Set-Cookie: anime_se_sid=8d1910e3ed...9f5c61cdbb84e9; path=/forum; domain=.anime.se
Set-Cookie: anime_se_data=a%3A2%3...3B%7D; expires=Fri, 27-May-2011 14:06:01 GMT; path=/forum; domain=.anime.se
Set-Cookie: anime_se_sid=8d1910e3...f5c61cdbb84e9; path=/forum; domain=.anime.se

 

Dessutom skickar index.php också en Set-Cookie med ett nytt sid, som antagligen inte sparas i databasen. Intressant att notera är att när jag sedan loggar in får jag samma sid som index.php ger mig. Det kan förvisso bero på att de kommer i sekvens och att ingen loggat in däremellan.

 

Så felet verkar ligga i att index.php skickar ut Set-Cookie, vilket jag antar att den inte borde göra.

 

EDIT: Råkade visst paja layouten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Går jag från "Hem" till "Forum" eller från "kontakt" till forum så blir jag utloggad och det verkar vara de ända tillfällena som det inträfffar, "Forum" och/eller "Artiklar" till " Forum" så förblir jag inloggad.

Oops, det här missade jag. Det där gjorde det mycket enkelt att fixa.

 

Säg till om ni har något annat problem!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad är det för problem folk har? Jag verkar ha det motsatta problemet: när jag tittar på listan på trådar med nya inlägg räknar forumet upp alla trådar som fått nya inlägg sedan jag sist raderade forumkakan. Jag använder oftast Mozilla Firefox (Linux x86, Solaris SPARC, Mac OS X x86 och Windows x86). Och så har det alltid varit.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

när jag tittar på listan på trådar med nya inlägg räknar forumet upp alla trådar som fått nya inlägg sedan jag sist raderade forumkakan.

Hur menar du? Sedan du sist raderade forumkakan manuellt? Så om du raderar kakan 1 januari så fortsätter sidan att lista alla inlägg som postats sedan 1 januari, oavhängigt hur du loggar in och ut på forumet?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så om du raderar kakan 1 januari så fortsätter sidan att lista alla inlägg som postats sedan 1 januari, oavhängigt hur du loggar in och ut på forumet?
Jag loggar aldrig ut från forumet, bara in. Utloggning sker på sätt och vis automatiskt varje gång jag stänger ner webbläsaren eftersom jag kryssat för en inställning som alltid raderar alla kakor när jag stänger webbläsaren. Listan på trådar med nya inlägg fortsätter att visa alla trådar även om det var flera timmar sedan jag loggade in och sist tittade på den här sidan.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du gör skäl för ditt namn, hör jag... ^_^

 

phpBB väljer att visa nya inlägg baserat på en tidsstämpel i användardatabasen. Jag tror att den tidsstämpeln endast uppdateras vid manuell utloggning, så det är nog inte så mycket vi kan göra åt saken.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...

Jag använder Safari och varje gång jag går in här på Anime.se (ca 2-3 ggr i veckan) så är det oftast bara 1-5 nya poster, ibland inga alls, vilket jag tvivlar på stämmer.

 

Hur gör jag för att åtgärda detta? Tror jag hade samma problem en gång tidigare...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Problemet kan vara den att man stänger ner webläsaren utan att ha kollat på alla nya inlägg. phpBB gör något så idiotiskt och markerar alla inlägg som lästa när du stänger ner sessionen, oavsett om du läst dem eller inte.

 

Jag gillar att även trådar jag inte läst reggas som lästa när jag stänger webbläsaren, men det kanske jag är ensam om? På så sätt så blir ju trådar som för mig är o-intressanta automagiskt läs-markerade när jag lämnar forumet efter att ha läst det jag vill läsa, och nästa gång jag besöker så är allt nollställt! Skönt!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...