Hoppa till innehåll
Anime.se

vart har pockysarna gömt sig????


Rekommenderade inlägg

Brukar äta Pocky hos min kompis :) På paketet har jag sett en prislapp där det står 10:-

 

Han berättade att hans mamma köper dem någonstans på Sveavägen. Då jag inte är särskilt bevandrad i centrala stockholm vet jag inte om det ligger i närheten av Sveagatan, om det är fallet så kan det vara på Sun Ai som mamman köper dem ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Omänskligt goda och beroendeframkallande.

 

Sant. Ena sekunden öppnar man förpackningen och andra sekunden är all pocky slut! Seriöst! Jag märker inte ens att jag stoppar ner handen i kartongen :P

 

Åt slut på en sån här (notera 4pack) inom loppet av några minuter på Uppcon:06. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är sant att asiatiska matbutiker som China Market och Omi (båda på/nära Olof Palmes gata) har "ful-pocky" för ungefär halva priset av vad Sun Ai och Japanska torget (båda på Tegnérgatan) tar.

 

Med "ful-pocky" menar jag att den licenstillverkas i thailand/kina/korea/malaysia/singapore el.dyl. (Glico-loggan är kvar, t.ex.)

Svårt att avgöra om smaken är annorlunda, men den billiga ful-pockyn är ofta lagrad/transporterad dåligt så att chokladpinnarna smält ihop med varandra!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan mycket väl vara "fulpocky" (som du benämner det) som finns i Asien livs, kommer inte ihåg exakt hur förpackningarna där ser ut. Om det är "fulpocky" så kan jag iaf svara att dem smakar likadant som så att säga "riktig" pocky.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Pocky var min drivkraft under Uppcon -05, dock så blev det inte så mycket pockyätandes under Uppcon-06 då jag befann mig större delen av tiden fram Guilty Gear Atomiswaven.

Mmm, nu skulle det dock sitta gott med Pocky men jag får nöja mig med Chilinötter, som f.ö. inte passar bra tillsammans med cola.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 year later...
  • 3 months later...

aff när ja jobbade på thai resturang så brukade en av tjejerna ta med sig såna till sitt barn som var där ibland o kollade på disney filmer i källaren, så brukade få lite jag med när ja var snäll ;) haha nästan så man längtar tillbacka te jobbet :D , dom smakerna ja såg fanns jordgubb,schoklad o sen schoklad/banan och dom köptes på asian trading i helsingborg rakt framför dunkers kulturhus iaf ni bor i närheten så är de ett bra tips var o få tag på dem ;)

 

 

ps. dom finns på pressbyrån me fast bara med schoklad smak vad ja har sett.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 year later...

Mikado verkar ju ha gått ur sortimentet hos Pressbyrån, ser inte till förpackningarna längre. Trots det krängde de bara den versionen med lägst kakaohalt, vilket iofs var ganska intressant... men jag fick aldrig tag på den kraftigare varianten vilken jag tror skulle smakat bättre.

 

I vilket fall tycker jag nog att gammal hederlig svensk kexchoklad spöar Mikado vilken dag som helst :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...