Hoppa till innehåll
Anime.se

Anime-blindtest


Orrin
 Share

Rekommenderade inlägg

Åttan
Utawarerumono? Chansar pga ledtråden och att du gillar den nästan lika mycket som jag. Tycker dock jag borde kännt igen låten isåfall med tanke på hur många gånger jag lyssnat igenom soundtracket till serien.

 

Just därför jag inte skrev den serien, känner fan inte igen den låten där ifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror att detta kommer bli den sista ledtråden, för det skulle förvåna mig om man inte kommer på vilken serie det är nu (om man har sett den vill säga).

 

Ledtråden är ännu ett ljudklipp. Det vi hör är hur seriens gränslöst vackra huvudtema når sitt klimax. Den här låten har för övrigt samma namn som serien.

 

Click

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det stämmer bra det, och därmed var blindtestet avslutat! =)

 

Jag sätter facit under hide-tag och bifogar länken igen, om det nu skulle finnas någon som vill ta testet för skojs skull trots att det är avklarat.

 

Länk till blindtestet

 

Facit till blindtestet

#1 "0" från Code Geass: Lelouch of the Rebellion

#2 "Rap wa Kan no Tamashii da!..." från Tengen Toppa Gurren-Lagann

#3 "Yume no Ato" från Kanon

#4 "Seppaku" från Full Metal Panic! The Second Raid

#5 "Omoi Haruka" från Seirei no Moribito

#6 "Ginme no Majo" från Claymore

#7 "Light's Theme" från Death Note

#8 "Bellcross" från Heroic Age

#9 "Kaisouroku" från Air

#10 "All Hail Britannia!!!" från Code Geass: Lelouch of the Rebellion

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I mitt fall har det i varje fall inte med ovilja att göra. Problemet är bara att det enbart ringer en endaste klocka i bakhuvudet när jag lyssnar på filen, och det är när jag hör den sista låten. Jag kan dessvärre inte placera den, och det kan till och med vara så att jag bara inbillar mig att jag känner igen den. :blush:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...
Kan faktist ingen men skulle vilja veta vilken första och sista låten är då dom var mycket bra.

Jag ska inte låta dig vänta längre.

 

JockeII och Zirius hade båda rätt.

 

1 - Gakuen Heaven

2 - Izumo - Takeki Tsurugi no Senki

3 - Scrapped Princess

4 - To Heart 2

5 - The Place Promised in our Early Days

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tar väl och gör en ny då ingen annan verkar intresserad.

 

#1 De japanska rösterna spelades in innan man gjorde animationen.

#2 Sägs ha lånat arkitekturen från Charles Rennie Mackintosh's byggnader.

#3 En av huvudpersonerna är inte mörk.

#4 "Nice boat."

 

...kom bara på 4st då jag är lite trött :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Negi hoppar över själva blindtestet och går direkt på ledtrådar? ;)

 

Edit: Hoppa tillbaka en eller två sidor så får du nog en "aha-upplevelse", hehe.

Aha, nej något sånt orkar inte jag med nu. Får se om jag gör någon imorgon om ingen annan känner för att göra en vill säga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tar mig friheten att slänga upp ett nytt Blindtest. Som tillfällig lekledare väljer jag att gå in i regelboken och röra till det den här omgången. Ni får skrika rätt ut om ni inte gillar det jag gör, men tills vidare kör jag på. Tanken är att leken ska "hålla lite längre". Med andra ord så ska testet inte bara vara till för de som råkar vara online när det postas. Det är i varje fall min tanke, sen hur det fungerar får vi väl se. ^^

 

Nåja, jag började röra om i grytan förra gången genom att kräva att svaren postades under hide-tag för att de som kommer in i leken sent skulle slippa se en massa rätta svar överallt. Nu tar vi det ett steg längre. Svar skickas till mig i PM. Märk PM:et Blindtest #3, och självklart går det bra att dra iväg ett till om man kommer på fler titlar efterhand. I den här posten kommer låtarna stå som antingen "Rätt svar saknas" i rött eller också "Rätt svar finns" i grönt... precis som förra gången. De som håller sig röda länge får ledtrådar utskrivna i vanlig ordning.

 

Då så. Dags att leka. Använd någon av följande länkar för att ta del av Blindtest #3:

 

DDL

 

Youtube

 

 

Playlist:

 

#1 - Rätt svar finns 1p

#2 - Rätt svar finns 1p

#3 - Rätt svar finns 0.5p

#4 - Rätt svar finns 1p

#5 - Rätt svar finns 1p

#6 - Rätt svar finns 0.5p

#7 - Rätt svar finns 1p

#8 - Rätt svar finns 1p

#9 - Rätt svar finns 0.5p

#10 - Rätt svar finns 1p

 

Eftersom svaren skickas via PM så kan jag på det här sättet kora en vinnare. Självfallet är postande i tråden mer än välkommet precis som vanligt, men skillnaden blir att själva svaren hålls till PM's just för att låta alla delta på lika villkor, oavsett när man råkar snubbla över testet. Ofta är 75% av låtarna "tagna" efter 5-10 minuter. Vi får se hur detta funkar som sagt.

 

GL HF ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har redan fått in lite PM's, så jag uppdaterar statusen för några låtar. Tänk på att bara för att de har blivit gröna så betyder inte det att de är "tagna"... det är det som är själva vitsen med att svara via PM's. =)

 

Edit: Kom precis på en sak till. Om ni har skickat ett PM och låten fortfarande är röd en stund senare så tyder det inte nödvändigtvis på att ni har fel, utan lika gärna på att jag inte är vid datorn. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Här kommer ledtrådar!

 

#3: Detta är OP till en TV-serie. Föregångarens innehåll var, trots namnet, mer än medel-starkt.

 

#6: Not "TNT", but "______". (Kanske skulle låten ha fått ligga som #7 istället)

 

#9: Den kvinnliga huvudrollen är betydligt sötare än min warlocks motsvarighet. Serien har precis gått på TV.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...