Hoppa till innehåll
Anime.se

Anime-blindtest


Orrin
 Share

Rekommenderade inlägg

Eftersom ingen annan gissar så är det brutalt tråkigt när någon dödar en rolig tråd, känner att ett smidigt flöde på denna tråden är mycket trevligare. Läser inte från sista loggen, har ett utmärkt minne och vill ge nästa person en chans att lägga upp en ny lista.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Okej, då var det dags att sparka liv i den här trevliga tråden igen. Den här gången är mitt bidrag lite annorlunda. Det är precis som förra gången 10 stycken låtar det rör sig om, och man ska i vanlig ordning para ihop låtarna med rätt serie/film. Det som är lite speciellt med detta test är att det inte finns ett enda OP eller ED med, utan bara låtar som används under avsnittens gång, med andra ord random låtar från titelns soundtrack.

 

Det kan ju vara lite svårare än att köra OP/ED, men för att kompensera (och blåsa liv i tråden) så har jag valt väldigt enkla låtar. Låten kanske är väldigt lätt att känna igen från serien, eller så har väldigt många sett serien i fråga.

 

Aja, en ytterligare nyhet är själva upplägget. Istället för att skriva rakt upp-och-ner i tråden så svarar man under hide-tag. Varför i helvete ska man behöva göra det då? Jo, jag tänkte att det kunde vara kul om alla (som vill) får fundera under lite längre tid... utan att "rätt svar" dyker upp på hälften av låtarna redan efter fem minuter. Jag kommer uppdatera statusen på låtarna i den här posten så att rätt svar saknas byts ut till rätt svar finns så snart någon har skrivit in rätt svar helt enkelt. När samtliga tio låtar följs av den gröna texten så presenterar jag svaren. Möjligtvis håller jag lite på dem, exempelvis om det skulle vara så att första svarsposten innehåller rätt svar på samtliga tio låtar, vilket är fullt möjligt.

 

Aja, det var bara en liten idé jag fick. Ni andra kanske tycker att upplägget suger, men just den här omgången är det jag som bestämmer. ^^

 

Nerladdnings-länk (För betydligt bättre ljudkvalité)

 

Youtube-länk

 

#1 Rätt svar finns

#2 Rätt svar finns

#3 Rätt svar finns

#4 Rätt svar finns

#5 Rätt svar finns

#6 Rätt svar finns

#7 Rätt svar finns

#8 Rätt svar finns

#9 Rätt svar finns

#10 Rätt svar finns

 

Lycka till! =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Svar

1. Code Geass

2. Tengen Toppa

3. Kanon (2006)

4. Code Geass

5. Seirei No Moribito

6. Borde veta tycker jag känner igen den så väl...

7. Death Note

8. Samma som 6an...

9. Inte den blekaste... men tankarna går mot Mushishi

10. Code Geass

 

Uppdatera lite*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Svar

1. Code Geass

2. Tengen Toppa

3. Kanon (2006)

4. Code Geass

5. Seirei No Moribito

6. Borde veta tycker jag känner igen den så väl...

7. Death Note

8. Samma som 6an...

9. Inte den blekaste... men tankarna går mot Mushishi

10. Code Geass

 

Uppdatera lite*

Wow, snacka om att köra en homerun. Du tog allt man kunde :|

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Förstaposten är uppdaterad. Två finns alltså kvar att knäcka nu.

 

Jag funderade länge på att låta folk svara via PM's till mig, just för att ingen ska veta vad någon har skrivit... eftersom många drar sig för att posta när någon annan redan har norpat svaren. Hur som haver, jag bestämde mig för att köra på hide-tags-metoden istället, men det var inget vidare visade det sig. Hade PM-systemet varit bättre? Det enda som hade synts då hade varit att låtarna bytte färg i "status".

 

Aja, två låtar kvar att knäcka, jag vet många som har sett de serierna. Jobba på! ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Några ledtrådar att ge oss Meatrose? :) Eller tänkte du hålla lite på det kanske.

 

Oh, sorry... här kommer ledtrådar:

 

#4: Två av birollerna i serien är tvillingsystrar som tycker om att duscha tillsammans.

 

#8: låten är namngiven efter protagonistens andra och betydligt större/starkare jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...