Hoppa till innehåll
Anime.se

Animéradion: ny poddradio på svenska!


Genma
 Share

Rekommenderade inlägg

  • 2 weeks later...

I avsnitt 44 tar vi ett snack med Daniel "Otaking" Andreasson, en av de som varit med längst i den svenska mangafandomen. Därmed snöar vi helt in på 90-talet, detta årtionde som gav oss cd-singlar med Megumi Hayashibara, laserdiskboxar med Oansvarige kapten Tylor och allt som gör livet värt att leva.

Avsnitt 44

Direktlänk

mp3-version

 

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 45 bevisar än en gång varför animéradion är främst inom svensk podcastunderhållning. Denna gång med Liveinspelning, med en publik som kan skratta med i bakgrunden. Jag lovar, hon som satt bakom mig på tåget måste ha stirrat konstigt på mig när jag helt spontant brast ut i skratt under de delarna där ni började sjunga med under Digimon-introt, eller när ni än en gång berättar varför James Bond Jr. är en milstolpe inom animation.

 

Nu när Constigt är över (antar jag) lär det väl dröja ett tag innan avsnitt 46 dyker upp. Men det är väl väntan värt.

  • Uppröstad 3
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och det påminner mig: ni som har vägarna förbi Kalmar i april kanske ska ska titta in på Fairycon och säga hej till Animéradion som går ut på sitt andra konventframträdande!

Det är deras tredje konventframträdande, min herre! Förutom Constigt har de även varit på Sapparikon tidigare!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men var de konventets officiella, inbjudna gäster då? Med plats i schemat och panel och sånt?

Du vet vad Sapparikon står för, tror inte de var inbjudna om jag säger så eftersom besökarna själva ordnar aktiviteterna i det konceptet. Men de framträdde och intervjuade besökare!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du vet vad Sapparikon står för, tror inte de var inbjudna om jag säger så eftersom besökarna själva ordnar aktiviteterna i det konceptet. Men de framträdde och intervjuade besökare!

Om de inte åtminstone hade en panel som på Constigt så räknas det inte! Mitt uttalande står fast! :cool:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om de inte åtminstone hade en panel

De hade, väl, en panel? De hade, ett bord, och pratade vid det, och folk lyssnade. Det kallar jag panel.

som på Constigt

Nej, men, alla konvent är väl inte som Constigt? Nu tycker, jag, att du, har fel.

så räknas det

Om det räknas, är upp till var och en att tycka.

inte!

Det gjorde det visst.

Mitt uttalande står fast! :cool:

Ditt uttalande är endast en halmdocka.

 

Eller för att förkorta det: Det må inte ha varit officiellt, men de framträdde!

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lyssnade precis på avsnitt 41 (mycket underhållande för övrigt), efter att en vän berättat av jag blev omnämnd där. Hur i hela friden ni, som jag inte sett på åratal, visste detta om mig har jag ingen aning om, men kul var det. Hade kunnat prata på i timmar om AKB48 :wink:

 

Vill bara säga en sak just nu, ja, det finns/fanns purikura automater med AKB - gå in ensam och ta en bild med din favorittjej påklistrad efteråt. Jag var snål, och tog ingen, men här är får ni en bild på automaterna iaf. Mig veterligen fanns de bara där på Tokyo Dome under en viss period några veckor sommaren 2010.

 

Edit: Vafan, jag hade ingen bild på just automaterna. Men de syns lite längst till vänster här! (Se i maxupplösning.)

 

6883327959_69425f01ff.jpg

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...

Tjejbögarna i Animéradion är tillbaka efter nästan tre månader med ett tvåtimmarsavsnitt!

 

Gör som pappa säger!

Vi har tittat på Papakiki och Lisa har tittat på Kuroshitsutsu... Svarta butlern. Sedan gör vi en djupdykning i ett nyupptäckt hål…

I studion: Tomas Antila, Iggy Drougge, Anders Häger Jönson, Lisa Medin

Musik: Eri Kitamura, Yui Horie, Milky Holmes (Ja, gruppen heter så)

Avsnitt 46

Direktlänk

MP3-version

 

Avsnitt 46:

Spoiler
"Animéradion-manga" är två av de bästa orden som kommit ur poddradion på länge! Men "Iggy-chan" borde heta "Iggiko". (Jag inväntar med spänning dôjinshin.)

 

Avsnittets höjdpunkt: Lisa blir förkrossad av att få veta att onahole-sexleksaker existerar.

 

Men att Ciel skulle ha blivit våldtagen, den uppfattningen fick jag aldrig...

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hurra för mer Lisa Medin! Hade detta varit Japan hade det varit snack om att hon ger en "kvinnlig touch" och håller de snuskiga herrarna i styr, eftersom detta är animéradion och Sverige blir det inte direkt mindre snusk med henne i smeten. Fast vad kan man vänta sig när de pratar om en serie som PappaKicki. Och herregud vad jag knappt kunde hålla mig för skratt när när ni diskuterade animéradion-mangan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

På grund av omständigheter utöver vår kontroll har Animéradion hux flux tvingats flytta till en ny server. På sikt ger det stora möjligheter, men övergången kan vara skakig. Ni som prenumererar kan behöva ställa om era prenumerationer till den nya adressen eftersom Apple stängde sin server innan uppdateringen gått ut till alla prenumeranter.

 

Hur som helst, nu är avsnitt 49 ute, inspelat inför publik på Uppcon.

 

Stick och lyssna på http://www.animeradion.se/

  • Uppröstad 4
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

På grund av omständigheter utöver vår kontroll har Animéradion hux flux tvingats flytta till en ny server. På sikt ger det stora möjligheter, men övergången kan vara skakig. Ni som prenumererar kan behöva ställa om era prenumerationer till den nya adressen eftersom Apple stängde sin server innan uppdateringen gått ut till alla prenumeranter.

 

Hur som helst, nu är avsnitt 49 ute, inspelat inför publik på Uppcon.

 

Stick och lyssna på http://www.animeradion.se/

Jomantackar, det där gjorde gott under långkörningen.

 

Animéradionbingo alltså, vilken fantastisk idé!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Programarkivet är nu uppdaterat så att ni kan lyssna på de flesta avsnitt mellan 2006 och 2012. Och nya avsnitt har också spelats in:

Avsnitt 50:

Det sedan länge utlovade avsnittet om klassiska Macross.

Ladda ner

 

Avsnitt 51:

Vi summerar våra intryck från Uppcon och snackar om hur populärt animé egentligen är i Sverige.

Ladda ner

 

Observera att adressen har ändrats, så gamla prenumeranter får prenumerera igen. Om det är nåt du undrar, skriv i tråden eller kommentera på "Frågor och svar" på hemsidan.

  • Uppröstad 3
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...

Som ni har väntat! Och tack för att ni väntat! Lika länge som jag väntat med att lägga upp avsnitt 52, som är en "förhandstitt" på den höstsäsong som redan gått halvvägs. Tim-Filip Davidsson hoppar in och bidrar med sina expertkunskaper, Lisa Medin är med och det sedvanliga gänget är förstås också med och fajtas om mikrofonen.

Avsnitt 52

Direktlänk

  • Uppröstad 3
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...