Hoppa till innehåll
Anime.se

Vilken anime såg du klart senast?


Skatan Milla
 Share

Rekommenderade inlägg

Le Portrait de Petite Cossette. Mycket trevlig OVA på 3 avsnitt av Akiyuki Shinbo (Pani Poni Dash, Tsukuyomi och Negima?!), rekommenderar den om man vill se något lite annorlunda.

 

Rozen Maiden/Träumend. Också två bra serier även om dom börjar lite halvdant, vet inte varför jag har hoppat över dom tidigare. Rekommenderas.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Rozen Maiden/Träumend. Också två bra serier även om dom börjar lite halvdant, vet inte varför jag har hoppat över dom tidigare. Rekommenderas.

 

Hmm, jag började se på Rozen Maiden och förväntade mig lite okej underhållning, men nu när jag sett halva tycker jag bara att serien är fånig och att huvudkaraktären borde skjuta sig själv. Är det värt att fortsätta, tycker du? :|

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jun förtjänar allt jävelskap som bara kan hända honom i första serien, han är väldigt jobbig åtminstone under början. Jag tyckte serien vart bättre under den andra halvan och det tog mig också ett tag att kunna ta dockorna på allvar.

 

Det är svårt att säga om du ska fortsätta, jag gillade serien men den är nog inte någonting för alla. Om du känner att du har tid för det så försök med några avsnitt till, vem vet du kanske kommer gilla den senare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Yoakena

Total misshandel av originalmaterialet som var helt underbart. Handlingen klipptes ner till obefintlighet, animationen var bitvis rent usel (perfekt sfäriska vitkålshuvuden någon), flera nya jobbiga personer dök upp, massiva SD scener, taskig slapstick som var helt malplace och ett slut som bara var så mycket sämre än i spelet. Den som är ansvarig för den här mer eller mindre katastrofala produktionen borde tjäras och fjädras - eller åtminstone kölhalas.

Stackars Feena...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Yoakena

Total misshandel av originalmaterialet som var helt underbart. Handlingen klipptes ner till obefintlighet, animationen var bitvis rent usel (perfekt sfäriska vitkålshuvuden någon), flera nya jobbiga personer dök upp, massiva SD scener, taskig slapstick som var helt malplace och ett slut som bara var så mycket sämre än i spelet. Den som är ansvarig för den här mer eller mindre katastrofala produktionen borde tjäras och fjädras - eller åtminstone kölhalas.

Stackars Feena...

 

Du behöver en kram :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

School Rumble S1

Innehållet är väl det vanliga "flicka blir kär i pojke" osv, men jag tycker ändå att den är väldigt underhållande. Mycket roliga (och konstiga :S ) situationer. Såg klart den på några dagar :D Rekomenderas iaf :)

 

Bokusatsu Tenshi Dokuro-chan

Våldsam, blodig och smått pervers. Kan det bli bättre? Förbannat rolig är den iaf :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Zero no Tsukaima

Var lite seg med att se den här serien, den var hur som helst mycket bra och jag rekommenderar den varmt om man gillar humor med en del drama och action. Det fanns givetvis vissa bra referenser till Shakugan no Shana, tex Louise urusai i avsnitt 1 var ett av dom.

 

Sen var det även en hel del serier som tog slut ikväll.

 

Happiness

Ganska bra ändå även om den hade vissa ganska dåliga avsnitt, givetvis så är den inte i närheten lika bra som spelet är och inte likt det heller. Men Jun själv gör serien sevärd, även om han inte heller är lika lysande som i spelet så är han fortfarande bra.

 

Asatte no Houkou

Bra serie som säkert hade varit ännu bättre om jag inte hade läst en del av mangan, ett trevligt vardagligt drama med en del övernaturliga händelser som jag rekomenderar om man gillar lugna serier.

 

Giniro no Olynsis

Lågbudget serie som visade sig vara ganska bra ändå, vissa strider var ganska gräsliga men karaktärerna och storyn gjorde serien intressant och animationen vart bättre i dom sista avsnitten.

 

Gift

Började som en ren Da Capo kopia som jag mer eller mindre följde pga av incesten, men den visade sig bli annorlunda senare. Om man gillar Yandere karaktärer (psyco kärlek, Kaede i Shuffle är ett exempel) så ska man helt klart se den här eftersom det inte finns så många av dom.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man kanske skulle ta och börja se Gift. Men den känns fortfarande som ett DC-plagiat, vilket gör att jag tvekar. Igår hann jag annars se klart Asatte no Houkou och NHK.

Orrin, hur starkt rekommenderar du Happiness? Jag såg tre eller fyra avsnitt, och sen tappade jag bara lusten att se serien.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm Happiness blir bättre senare, vet inte om det var för att jag har spelat spelet som jag tyckte så dock. Jag tycker du ska prova att se avsnitt 5 också, avsnitt 4 är det överlägset sämsta avsnittet i serien vet inte vad dom höll på med den veckan. Sen kan man väl inte vilja missa det här ;)

 

hj09ht5fo5.th.jpg

 

Bara för att göra dig lite sugen på Gift också Flaskis, här är en liten bild samling från den, Shuffle och School Days (spel).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ok, 1: Det bara strömmade ut Haduki-vibbar ur Jun där :D

2: Mjo, School Days har ju också en psyko-brud. DB har visat ett av de 21 sluten där Katsura slänger sig ner för ett hus :)

 

Får ta och ordna alla Gift- och Happinessavsnitt innan de blir för svåra att få tag på på Share.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...