Hoppa till innehåll
Anime.se

Anime 2007


DB
 Share

Rekommenderade inlägg

Halvstor uppdatering:

 

*Nästan alla serier som hade preliminär tid i juli har fått en ny (znT, Higurashi)

 

*Utannonserade serier som nu fått en tid i juli (t ex Doujin Work, School Days och Moe-tan)

 

*Ett par nya som direkt hamnade i juli.

 

*Några nya 2007 serier som ef och Bin-Kan 2

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 239
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Precis sett både Wangan MIdnight och Tales of Symphonia The Animation

 

Wangan lyckades inte fånga mig med det först avsnittet, det var gediget gjort men fick inget känsla av något speciellt. Ska ge den ett par avsnitt till och utvärdera på nytt efter det.

 

 

Tales däremot den fångade mig direkt :D , animationen var fin, storyn är väl inte ny men den håller. Karaktärerna verkar lovande, flera stycken som är intressanta, Kratos ftw >:D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Konnyaku är en förkortning av:

Kono aozora ni yakusoku wo (youkoso tsugumi ryo he)

 

 

Betyder något i stil med 'Löftet till den blåa himlen' - (Välkommen till Studenthemmet/boendet Tsugumi.) På anglosaxiska torde det bli någon översättning av det. Något officiell engelsk namn finns icke.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
Från Moonphase idag [タレコミ]TVA「涼宮ハルヒ」二期決定!

 

Så med andra ord, nu är det bestämt att det ska komma en säsong två av Haruhi.

 

:D Jag är så glad att jag inte vet vad jag ska skriva! XD Visst är jag väl inte så förvånad men att det är bestämt är ju inte precis dåligt. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg på första avsnittet av Higurashi no Naku Koro ni Kai. Första man får höra är en skitbra OP och jag själv sittet bara och myser medans den spelar.

 

Nu är all väntan slut och jag är så glad för det, dags för nya spännande avsnitt med Rena & co. Musiken f.ö. kändes klockren och som sagt, man har saknat det hela.

 

GO RENA!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg första avsnitten av Moe-tan och Zero no tsukaima - Futatsuki no kishi igår.

 

Moe-tan var ganska rolig, även om jag nästan kände mig lite smutsig efter att ha tittat på den. Engelskan var givetvis inte den bästa men det är som vanligt, dock så vägde transformeringssekvensen upp för det mer än väl...

 

ZnT2s första avsnitt var dock ganska tråkigt, jag har bara orkat sett halva än. Men den kommer väl förhoppningsvis bli bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ZnT2s första avsnitt var dock ganska tråkigt, jag har bara orkat sett halva än. Men den kommer väl förhoppningsvis bli bättre.

Förhoppningsvis. Jag såg hela och den fortsatta i samma takt som första halvan.

 

Moetan var dock riktigt härlig :)

Märkte du förresten vad som stod på basketbollen som träffade Ink i huvudet? Samt hur fort Ahiro blev träffad av Inks knogjärn när han krashade bredvid henne i templet? :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Frågan lyder; vad kommer Shana filmen hanla om?

Blier det ihopsatta 24 avsnitt som en film med ett nytt slut eller får man nytt material med det som redans finns?

Eftersom originalet är en Light Novel så antar jag att det finns mer än nog med material för en unik film. Det vill säga om de inte tryckt ihop hela Light Novel-samlingen i serien.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ZnT2s första avsnitt var dock ganska tråkigt, jag har bara orkat sett halva än. Men den kommer väl förhoppningsvis bli bättre.

 

Tråkigt? Kanske jag som har dålig humor men tycker att första avsnittet var bra och hade sina sköna scener.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ZnT2s första avsnitt var dock ganska tråkigt, jag har bara orkat sett halva än. Men den kommer väl förhoppningsvis bli bättre.

 

Tråkigt? Kanske jag som har dålig humor men tycker att första avsnittet var bra och hade sina sköna scener.

 

instämmer 100%igt, grymt trevligt inledningsavsnitt, även om hemligt

han vart lite mer "ecchi" galen i s2, vet inte ifall jag ser det som positivt eller negativt ännu
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tråkigt? Kanske jag som har dålig humor men tycker att första avsnittet var bra och hade sina sköna scener.

Nejdå du har nog vanlig humor, det är jag som har tråkig sådan. Jag brukar också alltid vara negativ till uppföljare i början.

 

Doujin Work har dock imponerat en del på mig (den och Moe-tan är dom ända den här säsongen), School Days som jag också hade förhoppningar på är som en betydligt svagare version av spelet.

 

t_gqBTEWteC.gif

Om Lucky Star är Comptiq och Navels gullebarn så är väl Doujin Work Chiyorens (âge, Nitroplus, 0verflow).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...