Hoppa till innehåll
Anime.se

Roligaste anime ni sett?


Taco Ninja
 Share

Rekommenderade inlägg

jag vet nog några till men så klart ska man glöma bort namnen och vilka man har set när en sån här tråd kommer :S

Det är ju bara att kolla igenom resten av tråden. De flesta du vill nämna har nog redan nämnts.

 

Har väll inte kommit så långt på att se anime men att get ut min lista är väll mera för att stärka dom andra

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 125
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

men hallå.. Är det ingen som sett 2x2 Shinubuden!? Bara jag som nämnt den av vad jag har märkt hitils 0.o

Bästa humor anime jag har sett i alla fall, otroligt skön humor och handling.

 

Ninin ga Shinobuden är ett trevligt exempel på en rolig komedi. Onsokumaru är alltid lika uppfriskande varje gång man får se han, han har alltid något sjukt på gång. Kanske inte någon uberstory eller grymma animationer men serien är helt klart okej.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror faktiskt Azudomanga Diaoh eller Welcome To NHK! (NHK ni Yokoso!) För båda har sin speciella humor. Väldigt svårt och föklara, men i Azudomanga Diaoh så är det ett par skolflickor som ska lösa vardagliga problem som tex: hur man blir av med hicka, läxor, vem som har minst bröst osv. :D

 

I Welcome To NHK! så är det en kille som har social fobi att han inte ens går utanför sin dörr, men ska få hjälp av en tjej, pluss att hans granne och han ska göra sitt eget h-game.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
  • 7 months later...
Hajime no Ippo

Great Teacher Onizuka

Azumanga Daioh

Genshiken

Yakitate! Japan

Golden Boy

 

Sen finns det serier som har inslag av skön humor som Full Metal Panic och Slam Dunk. Tycker sällan att de enkelspåriga komediserierna är de roligaste.

Jag saknar Seto no Hanayome i din lista ;)

Den skulle enligt mig lätt slå ut Yakitate Japan

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag saknar Seto no Hanayome i din lista ;)

Den skulle enligt mig lätt slå ut Yakitate Japan

Mycket möjligt! Har inte sett denna men eftersom den inkluderar afro så antar jag att den har en bra chans :D Får spana in den helt enkelt.

 

Tycker bara Kyosukes oräkneliga "NANJATTE?!" är priceless XD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...