Hoppa till innehåll
Anime.se

Hur ser ni ut?


cainz
 Share

Rekommenderade inlägg

Nope högerhänt som tusan.

 

oO Vad gör du på andra bilden...? Ninjar kylskåpet? :O

Nja, det var ett par andra ninjor som försökte norpa åt sig min cola, så jag måste försvara den juh. >)

 

Tänkte på att du har högerhanden överst vilket gör att du tar mest kraft ifrån vänster armen när du hugger.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nope högerhänt som tusan.

 

oO Vad gör du på andra bilden...? Ninjar kylskåpet? :O

Nja, det var ett par andra ninjor som försökte norpa åt sig min cola, så jag måste försvara den juh. >)

 

Tänkte på att du har högerhanden överst vilket gör att du tar mest kraft ifrån vänster armen när du hugger.

Nu tänker du lite fel va, eller?? Den undre handen används som mest stöd? och övre till kraft? Så kändes det när jag testade hur jag skulle hålla åtminstonde, hade inget svärd till hands på jobbet men jag tog golvmoppen(sommarjobbar som städare) och testade med den ;) och det kändes "bra".

Förövrigt är jag högerhänt som Japs... :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När man svingar ett katana så används högerhanden för att styra riktingen och vänsterarmen för själva kraften i svingen. Man drar vänsterarmen bakåt så att svärdet faller neråt, man trycker alltså inte ner det.

 

Jag tror att det är ungefär rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När man svingar ett katana så används högerhanden för att styra riktingen och vänsterarmen för själva kraften i svingen. Man drar vänsterarmen bakåt så att svärdet faller neråt, man trycker alltså inte ner det.

 

Jag tror att det är ungefär rätt.

 

okej aja man håller åtminstonde så då ;)

Jag kan som ni märker inget om katanas och sånt men vilken teknik jag har med min glovmopp? :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kan som ni märker inget om katanas och sånt men vilken teknik jag har med min glovmopp? :D

 

Undrar hur den står sig emot min dödliga diskborste/stekspade kombination? >:D

 

Aj fan men jag har faktiskt en hel städcentral till mitt befogande >:) ;)

 

Ontopic:

Kommer med bild kanske senare ikväll eller imorgon. Anntingen får jag ta nån gammal bild eller så tar jag nya med digitalkameran om jag orka :S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är Herid, som alla vet och tänkte bara ge er en uppdatering på hur jag ser ut nu. Mitt afro har vuxit sig... stort...

 

Först för de som var på Uppcon, som var i slutet av påsklovet förra året, så hade jag redan då relativt stort hår det såg ut så här.

 

Och nu, dryga fem månader senare så ser det ut så här.

 

Mitt hår växer, och tänk er då att det är drygt två månader kvar till Uppcon 05, och jag kommer inte klippa mig. Med andra ord, fantisera hur stort det kommer att vara då?

 

För omväxlingsskull så är jag stolt över storleken på mitt afro. Det är det största jag har haft med en väldig marginal, och i Januari så har det vuxit ostört i ett helt år. Hade jag inte klippt mig då så hade mitt hår varit nära inpå 1½år gammalt. Nu var jag tvungen att klippa mig då pga Mönstring. Men det bör inte ske igen. Det enda som är jobbigt nu är att tvätta håret och borsta det, ty kammar går sönder i detta hår om man inte drar med två händer, och då sliter man snarare bort hår än att kamma håret.

 

Det var allt från eran Moderator Herid Fel, som kommer att befinna sig på Uppcon 1-3 November och medtager även nio stycken medlemar ur sin förening WANO som just nu består av 27 personer (hehe, där fick ni lite reklam!!).

 

Vi ses!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...