Hoppa till innehåll
Anime.se

Tips för att slippa lumpen


JockeII
 Share

Rekommenderade inlägg

Du ska inte slippa lumpen, du ska dit och få smaka på hur det är. Du sitter alltid hemma och käkar dina pepparchips och ser anime. ;)

 

Hade varit bra om man fått gå lumpen så man slapp bli sånhär latmask men nu är det försent tyvärr. Ta vara på den tiden du har.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 80
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Oh, så kan du också göra men det är inget och rekommendera då du skulle behöva känna på lite av det riktiga livet. ;)

 

Nersatt syn och lite allergi hjälpte för att slippa lumpen så du lär väl få slippa det med. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lol jag har kass syn jag med, fick typ skitdåligt när jag skulle kolla innan jag började med MC-körkortet. Fast egentligen har jag inte så dålig syn ändå, undrar om det inte var något fel med den stenåldersmaskinen han använde. ;o Har iallafall glasögon, fast dom har jag inte sett till på 5 år eller nåt. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lol lurkas jag sa att jag inte använt dom på 5 år eller nåt, använde dom typ när jag satt vid datorn under 2 veckor efter att jag skaffade dom, sen orkade jag inte bry mig längre och jag har ingen aning vart dom är nu sen flytten. >_<

Skulle inte orka krångla med linser, ser bra nog som det är. Enda problemet jag hade var när jag satt längst bak på programmeringen och läraren skrev i så liten stil på tavlan. o.o

 

Typ 50 spänn per dag, då tjänar man typ lika mycket på att farma guld i WoW lol. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alltså går dom bara efter papperet med hälsouppgifter man skickade in? Många av mina polare som är i fysisk bra form och varken har synfel eller allergi fick nobben direkt medan en kille i min klass som är lite förstor, ser max 2 meter framför sig samt att han aldrig någonsin utövat en fysisk aktivitet fick samma svar som mig att han kanske kommer kallas till mönstring. Det kanske finns en separat kategori, kanonmat...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är BRA att göra lumpen, eftersom man blir attraktivare på arbetsmarknaden sedan (man har visat att man kan ta ansvar, lyda order, jobba i team osv). Är det en anställningsintervju där de ska välja mellan två personer som är lika bra, men den ene har gjort lumpen, så väljer de den personen!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är BRA att göra lumpen, eftersom man blir attraktivare på arbetsmarknaden sedan (man har visat att man kan ta ansvar, lyda order, jobba i team osv). Är det en anställningsintervju där de ska välja mellan två personer som är lika bra, men den ene har gjort lumpen, så väljer de den personen!

Eller så går de på den de tycker är trevligast/verkar mest motiverad etc? :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är BRA att göra lumpen, eftersom man blir attraktivare på arbetsmarknaden sedan (man har visat att man kan ta ansvar, lyda order, jobba i team osv). Är det en anställningsintervju där de ska välja mellan två personer som är lika bra, men den ene har gjort lumpen, så väljer de den personen!

Eller så går de på den de tycker är trevligast/verkar mest motiverad etc? :P

 

Exakt. :>

 

Fast iofs, om dom ser att man gått lumpen så tänker dom väl "Aha, han kan vi ge vilken skit som helst så gör han det ändå, för han är van att bli gapad åt och ligga nere i skiten!" ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja men grabben i min klass skrev ju typ att om han inte fick spela i lumpen så han hade sin raid attendance i wow liggandes på 100% så skulle han vägra stenhårt. Blev han kallad så skulle han vänta tills polisen kom o hämta han, inte särskilt motiverad.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja men grabben i min klass skrev ju typ att om han inte fick spela i lumpen så han hade sin raid attendance i wow liggandes på 100% så skulle han vägra stenhårt. Blev han kallad så skulle han vänta tills polisen kom o hämta han, inte särskilt motiverad.

 

Aja, med det där motivationen kommer han att slippa lumpen :P

Men det verkar som att pliktverket har höjt kraven för att göra lumpen, suger stenhårt ju, lumpen är ju det bästa som man kan göra (i vissa fall det sämsta men men) och det är synd att alla som vill göra lumpen inte kan göra det

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...
Ja men grabben i min klass skrev ju typ att om han inte fick spela i lumpen så han hade sin raid attendance i wow liggandes på 100% så skulle han vägra stenhårt. Blev han kallad så skulle han vänta tills polisen kom o hämta han, inte särskilt motiverad.

Snarare väldigt motiverad, men i fel riktning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gör man lumpen direkt efter gymnasiet? Min brorsa är bara 16, och har fått nåt militärbrev...

 

Ja det gör man, fast mönstrar gör man året innan (lite beroende på när man är född tror jag). Man får typ två brev innan dom kallar in för mönstring. Först brevet är väl bara för att kolla när man slutar skolan har jag för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu förtiden behöver ju folk inte göra lumpen typ. Kommer ihåg när jag låg inne 04/05 att det ändrades en jävla massa i försvarsmakten. Själv vart jag då också tvungen att byta utbildning dära. Aja, själv hade jag det slappt som fan iaf i lumpen. Låg i flottan :D tror vi hade de mest slappt i hela försvarsmakten, var nästan som att vara på semester. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu förtiden behöver ju folk inte göra lumpen typ. Kommer ihåg när jag låg inne 04/05 att det ändrades en jävla massa i försvarsmakten. Själv vart jag då också tvungen att byta utbildning dära. Aja, själv hade jag det slappt som fan iaf i lumpen. Låg i flottan :D tror vi hade de mest slappt i hela försvarsmakten, var nästan som att vara på semester. ^^

 

jag är inte så säker på att det slår oss. hemma varannan vecka och när vi väl är där så spelade vi halo 2 på 2 länkade xbox.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu förtiden behöver ju folk inte göra lumpen typ. Kommer ihåg när jag låg inne 04/05 att det ändrades en jävla massa i försvarsmakten. Själv vart jag då också tvungen att byta utbildning dära. Aja, själv hade jag det slappt som fan iaf i lumpen. Låg i flottan :D tror vi hade de mest slappt i hela försvarsmakten, var nästan som att vara på semester. ^^

 

jag är inte så säker på att det slår oss. hemma varannan vecka och när vi väl är där så spelade vi halo 2 på 2 länkade xbox.

 

Haha, asså vi hade ett gamingrum på fartyget med GC och xbox. Sen hade vi även ett typ konferensrum som vi använde som en mini-biograf då det fanns projector. Självklart finns detta för att underhålla ifall man är borta på längre resor (som vi aldrig va). Kan iofs hålla med om att vissa saker inte var det roligaste (nattvakten som man hade var fjärde vecka). MEN bortsett från de fanns det inte mycket att klaga på, åka båt och käka kanon god mat ombord från riktiga kockar är aldrig fel. Minus dock för flottan är den megafula permissionsdräkten som ser ut exakt som Kalle Ankas kläder (även mössan).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Inte förvånande alls, Försvarsmakten vill ju helst ha de som är motiverade.

Däremot ser det kanske inte så bra ut när du hamnar på en anställningsintervju och de frågar dig om militärtjänst, och du svarar "Nä, jag orkade inte". Då tror de att du är en latmask och vill inte anställa dig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...