Hoppa till innehåll
Anime.se

Tips för att slippa lumpen


JockeII
 Share

Rekommenderade inlägg

Ja tack! Nu har dom äckliga svinen kallat mig för mönstring, sköt upp det ett år eftersom jag bytte linje på gymnasiet men inte kommer man undan...

 

Så, vilka har mönstrat? Några tips för att slippa eländet?

 

Tänker aldrig i livet slösa bort min tid på den skiten. Har hört att om man säger att man hatar utlänningar så ökar chanserna för att slippa, stämmer det tror ni? Tänker självklart maska mig igenom varenda test.

 

Och nej, jag tänker inte ljuga och säga att jag är en sängvätare, så långt kan inte ens jag gå. >_>

 

Lite fjantich tråd kanske, men jag vill veeeeeeeerkligen inte göra lumpen. :/

 

Någon annan som blivit inkallad förresten? Vet att det är fler än jag som är 18/fyller 19 i år. Fattar då inte heller varför jag blev inkallad till Göteborg 15 mil bort när vi har ett regemente i Skövde 4 mil bort...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 80
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

jag ljög iofs inte, men jag har mindre problem med ryggen och huvudvärk ofta.

sen fråga dem mig vad jag tyckte om lumpen, jag svarade att jag hellre studerade vidare. Tog mig bortåt fyra timmars väntande att vara hos sjuksystern och doktorn, sen missade jag sista bussen med fem minuter också, så fick vänta i en och en halv timme på den med...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Rulla in dig i en matta och skrika att du är en kåldolme under psykolog besöket...

 

Nej men allvarligt talat så är det bästa sättet om du har någon form av allergi eller sjukdom som gör kan komma i vägen. Annars har jag hört att det brukar gå bra nu för tiden att bara vara riktigt negativ till det. Var ganska många år sen jag var inne på mönstring så jag vet inte riktigt hur mycket det har ändrat sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har inget med vekhet att göra, skulle aldrig gå i krig för det här landet. Och slösa bort ett år av livet på att krypa omkring i leran med massa militärretards? Nej tack.

 

Pollenallergi? Kan man komma undan med kvalsterallergi kanske? Har papper på att jag är rätt starkt allergisk mot det, inte för att jag någonsin känner av det längre men det vet ju inte dom.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har ingen aning om hur det är med kvalsterallergi. Själv var jag neutral angående ifall jag ville göra lumpen eller inte, och beskrev min hälsa objektivt och sanningsenligt. Läkaren gillade inte min pollenallergi och sade att han kunde friskriva mig på en gång ifall jag ville... svaret blev "ja" ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag var jättenervös när jag gjorde det förra året, men om du inte vill så är det verkligen jättelätt att slippa undan! :D

 

De enda som hamnar i lumpen är

1: Personer som verkligen vill göra lumpen.

2: Personer som har väldigt bra fysik och en "osäker inställning"...

- Några av mina kompisar fick bra på testen och sa till psykologen att de inte visste om de ville göra lumpen eller ej. Då åkte dom dit ;) !

Dom fick rätt dåliga poster också.

 

 

Mönstringen består av två delar (vilket du kanske redan känner till):

Fysikdelen och "intelligens delen".

Vid slutet av "intelligens delen" så får du tala med en psykolog. Nästan alla blir hemskickade av psykologen om man bara säger att man inte vill.

 

Jag hade dock oturen att hamna på fysikdelen först, men doktorn ansåg att min hållning var dålig, så jag stack hem nästan på en gång :D

(Och säg att du ofta har ont i huvudet. Dom kan inte kolla sånt. :))

 

Lycka till ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tjaa vi har snackat innan om de men kan skiva här endå:D

 

Jag är lite pollen alergiker och så tål jag inte skaldjur eller laktos heller. Det enda jag behövde göra var att snacka me inskrivnings snubben och han sa att jag inte va lämplig för det då. Men asså som nämnts tidigare i tråden så tar de bara in de mest motiverade. Det är inte ens säkert att de får göra de, man måste va grym på alla tester osv me men troligen kommer du inte behöva göra nårra tester alls.

 

Jag tror inte du behöver oroa dig det minsta faktiskt, är 99% säker på att du slipper om du absolut inte vill. Hade egentligen kunnat skriva en hel uppsats om de här men hinner inte måste dra nu:/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hade du bevis på pollenallergin? Och hur stark allergi? För jag fick typ en 2a på gräs på mitt blodprov, så lite allergisk mot pollen är jag.

 

har du någon form av allergi slipper du, min brorsa har kvalster allergi han slapp, vet några som sluppit på diverse allergier

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Pinsamt.

 

Dagens ungdom har blivit riktigt förklemad.

 

Bästa sättet om man inte vill är att göra bra ifrån sig och att ärligt säga till psykologen att man inte vill och komma med något som stämmer.

Att tro att man ska kunna ljuga för en psykolog på ett sådant ställe utan att denne märker det är att överskatta sin förmåga rejält.

 

 

 

Jokkmokk och Boden i 8 månader. Hur roligt som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

har du någon form av allergi slipper du, min brorsa har kvalster allergi han slapp, vet några som sluppit på diverse allergier

 

Finemang!

 

DB: Har inget med klenhet att göra som sagt. Varför skulle jag vilja slösa bort så mycket tid av mitt liv för ett land jag inte ens gillar och aldrig skulle lyfta ett finger för? Sen är jag totalt emot värnplikt, och att kvinnor inte har det är totalt sjukt. Jämnställdhet my ass, är dom inte värnpliktiga ska dom inte ha lika löner heller.

 

Och vem sa något om att ljuga? Total osammarbetsvilja räcker.

 

Och lumpen/militären är lika manligt som brandmännen i Nile City, "Vuxna män gör saker tillsammans".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag hade inte haft något emot att göra lumpen om jag hade fått en tjänst som jag hade kunnat tänka mig att göra. Nu verkade de dock inte särskilt sugna på att ta in mig på någonting alls, mest på grund av hälsoskäl då, så de gav mig en frisedel. Själva mönstringen hatade jag dock av hela mitt hjärta. Bara jag tänker på det sjunker jag in i någon slags depression. Jag var dessutom på väg att missa den sista (och enda) bussen hem, som i sin tur tar sex timmar, och hade jag gjort det hade jag varit tvungen att spendera ett helt dygn till i Östersund utan att veta vart jag skulle ha tagit vägen. Det... hade gett mig riktiga men för livet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag håller med de som vill ha en allmän samhällsplikt i Sverige. Dvs, alla 18-åringar (tjejer likaväl som killar) MÅSTE göra samhällstjänst ett år. Då ska man få välja mellan militärtjänst eller någon civil tjänst som åldringsvård, dagispersonal, klottersanering eller liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dvs, alla 18-åringar (tjejer likaväl som killar) MÅSTE göra samhällstjänst ett år.

 

Låter bra, är det inte militärtjänstgöring kan man även anpassa efter exempelvis handikap, allergier m.m. Eller möjligen något som liknar hemvärnet där kraven inte är lika höga för dem som ändå förbaskat gärna vill ha en militär utbildning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag håller med de som vill ha en allmän samhällsplikt i Sverige. Dvs, alla 18-åringar (tjejer likaväl som killar) MÅSTE göra samhällstjänst ett år. Då ska man få välja mellan militärtjänst eller någon civil tjänst som åldringsvård, dagispersonal, klottersanering eller liknande.

 

Kostar för mycket för staten för att göra det.

Därför de skurit ned så mycket på värnplikten de senaste åren.

 

F.ö. om man inte vill göra lumpen så säger man bara det så slipper man.

Man behöver inte gömma sig bakom lögner.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

TheFool: Haha, ja när min äldsta bror gjorde den så käkade dom ju pizza hur ofta som helst. ^^

 

Inget fel på vita lögner heller, inte direkt så att det skadar någon om jag ljuger för att slippa lumpen som bara vore ett slöseri med skattepengar på mig.

 

Det man är rädd för är ju om man får något ***** svin som skriver in en bara för att just vara ett svin, finns ju alltid såna med.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...