Hoppa till innehåll
Anime.se

Tips för att slippa lumpen


JockeII
 Share

Rekommenderade inlägg

förr ville jag inte men nu känner jag faktiskt för det :P eller ja, om jag kan komma in i Pansaret^^ vore underbart att få sitta i en Leo2:a :D skulle mönstra men fick en lapp att dom sköt upp det tills nästa år, efter jag skickat in hälsokontrollen

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 80
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

förr ville jag inte men nu känner jag faktiskt för det :P eller ja, om jag kan komma in i Pansaret^^ vore underbart att få sitta i en Leo2:a :D skulle mönstra men fick en lapp att dom sköt upp det tills nästa år, efter jag skickat in hälsokontrollen

 

Har en känsla av att du inte kommer få göra alls (om du inte gör något åt det själv). Samma sak hände för min bror och dom sköt upp det i två år tills nu för någon månad sen. Då fick han frisedel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om man inte vill så är det bara att säga det till dom under mönstringen, dom tar helst inte in folk som inte är motiverade.. ljug inte abra säg som det är att du inte känner dig motiverad. Dom har gott om andra som vill och är kapabla till det, det är ju trots allt knappt 10% av alla mönstrande som blir inkallade.

Själv rycker jag in i Januari nästa år :D Någon annan som ska till LV6? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Det är inte helt sant att man kan slippa bara genom att säga att man inte vill. Det finns poster som de bara måste ha in folk på, eftersom kraven är så höga. Det brukar dock vara självlösande då de som kan komma in där så klart inte är några latmaskar, tränar 4 gånger i veckan och springer 1 mil varje söndag och onsdag.

 

En kompis till mig fick inte göra lumpen för att de trodde att han skulle vara upprorsisk och inte följa order. Och det baserade psykologen på hans klädstil. Lite ruttet det.

 

LV6, var ligger det? Vet faktiskt inte vad det heter dit jag ska, så det kan vara rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har ingen aning om vad ni kommit fram till i denna tråden fram tills nu så jag får helt enkelt hoppas att ingen tagit upp detta tidigare.

 

I år så är det så att man utför första delen av mönstringen på internet då man fyller i en stor utvärdering om diverse saker. Det finns en sektion där man ska välja hur ens inställning är till Lumpen, om man vill göra den osv. Baserat på vad du väljer så kommer Pliktverket sedan att välja ut 25.000 ungdomar över hela landet (eller så var det bara i Göteborgsområdet) som får gå och mönstra. Därefter så kommer de som mönstrade "bra" att få rycka in i Lumpen.

 

Så jag skulle nog säga att om du satte alla mätare på lägsta under "din inställning till Lumpen"-delen så är du nog ganska säker på att du inte behöver åka rycka in. Dessutom så får du besked senast i oktober nu i år (har för mig det i alla fall) och då har du gott om tid på dig att hitta på någon ursäkt tills det att du ska mönstra följande år. Vanligtvis brukar det räcka med att säga "jag vill absolut inte in i Lumpen", det brukar gå hem.

 

För övrigt så verkar inte Lumpen vara så speciellt tråkigt, det är ju en upplevelse trots allt. Folk skulle kunna betala pengar för att göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

^ Sådan lyx var det inte förra året. Det får vi tacka våran nya regering för.

Sen kanske inte du tycker det verkar så tråkigt, men precis som du säger att folk skulle betala för att göra det (vilket jag dock bevtivlar att det finns många som skulle göra) så finns det många som skulle betala för att slippa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...