Hoppa till innehåll
Anime.se

VHS Anime


Xinferis
 Share

Rekommenderade inlägg

Hmm.. satt för ett tag sen och kollade igenom mina anime VHS filmer som jag köpte när jag var liten. Jag har nu stallt upp dom i min hylla för prydnads skull, men vart lite nyfiken på en sak. Jag har nämligen 6 VHS filmer med serien Cyborg 009 och undra ifall någon vet ifall ozon media (tror jag att det är) kommer släppa dom på DVD med?

 

Jag tänkte på det att dom har ju släppt Space Adventure Cobra, Silver Fang, Starzinger, Ballatac m.fl. och då tycker jag att dom kan släppa Cyborg 009 då med för det var en suvurän serie. Vad har ni själva i era garderober? Har ni några gamla anime VHS filmer som ligger och skräpar?

 

Själv har jag: Rai Grottpojken, Space Adventure Cobra, Silver Fang, Robotech, Ballatac (inspelad), Ken, Cyborg 009 och Starzinger.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För att citera Iggy Drougges lista på svenskutgiven anime 1982-2003:

NM Int. = Skum porrutgivare. Ansvariga för den ökända dubben av Cyborg 009 samt den obskyra Pandora.

Westcon = Arvtagare till NMI International. Gav ut Cyborg 009.

 

Inte Ozon, alltså. (Men de där företagen - om de ens finns längre - kanske har tappat licensen för Cyborg 009, och då skulle ju Ozon kunna köpa upp den. Fast utan den välproducerade dubben.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hyrde tyvärr det mesta/såg hos vänner när jag var liten så jag har inte så många själv, efter en titt i garderoben så hittade jag bara Jungle boy Keniya. Har dock för mig att jag ska ha något av Starzinger banden och Balatack (hade helt glömt den) någonstans också, för jag vet att jag har åtminstone sett Starzinger för många gånger.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För att citera Iggy Drougges lista på svenskutgiven anime 1982-2003:

NM Int. = Skum porrutgivare. Ansvariga för den ökända dubben av Cyborg 009 samt den obskyra Pandora.

Westcon = Arvtagare till NMI International. Gav ut Cyborg 009.

 

Inte Ozon, alltså. (Men de där företagen - om de ens finns längre - kanske har tappat licensen för Cyborg 009, och då skulle ju Ozon kunna köpa upp den. Fast utan den välproducerade dubben.)

 

Hmm.. synd, men jag kommer ihåg Pandora. Haha! Jag har aldrig införskaffat den, men en vän till mig har fortfarande kvar den och jag måste faktiskt säga att det var en av dom konstigaste anime film jag sett.. förutom Urotsukidoji förstås. Däremot (hata mig för att jag säger det här) så är Urotsukidoji rätt bra faktiskt. Bortse bara alla "konstiga" scener i filmerna så är det rätt ok story.

 

Jag har också en VHS kassett med Galforce som jag glömde nämna och det var likadant där som det var med Cobra. Man visste att det fanns en fortsättning, men dom slutade bara dubba, men nu har jag fortsättningen på Cobra och Galforce, men dock bara på Engelsk dub.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Haha, gud vet hur mycket jag älskar namedroppingtrådar. På VHS har jag(Dubbade på Svenska, eller med Svensk text om inget annat anges): Hela Dancougar(TV-serien) på Engelska(Textad), nästan hela VOTOMS på Engelska(Textad), Elva ombord på Engelska(textad), två band Moldiver, ett band Candy Candy, två band Sailor Moon, två band spökfördrivarana, ett band Tenchi Muyo, Dagger of Kamui, Tjejligan(Mer känd som "Gall force")... Jag tror jag fick med det mesta.

 

...Plus ett Cyborg 009-omslag. Ja, jag vet. Men jag blev lurad. Istället för glada cyborgare fick jag en inspelning med... invigningen av Sydney-OS. Må det son av ett luder som sålde den till mig gå en lång och plågsam död till mötes.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Däremot (hata mig för att jag säger det här) så är Urotsukidoji rätt bra faktiskt. Bortse bara alla "konstiga" scener i filmerna så är det rätt ok story.

 

Varför hata när man kan tycka likadant :D tyckte också att Urotsukidoji hade en helt okej story med komedi action osv sen att den klassas som en hentai är ju ingen nackdel om själva storyn är passande och inte bara nuppa nuppa... Tycker att man ska ge vissa hentaier en titt har sett några som har ganska bra story :D Mahou shoujo Ai är en tex hade dom tagit bort typ all sex scener/dragit ner lite:P hade den varit en höjdar anime skulle jag tro eller ja den följer ju vilken Mahou shoujo anime som helst men endå :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och säkert en massa annat som jag inte minns, men Zelda, det är grejer det ska ni veta.

 

Men det är ingen anime. :P

 

den borde nog räknas som det, ja menar Zelda är japansk påhitt, så misstänker att tecknade serien gjordes där också, den har jag f.ö. också precis som tecknade super Mario Bros, som definitivt inte är anime men ändå :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och säkert en massa annat som jag inte minns, men Zelda, det är grejer det ska ni veta.

 

Men det är ingen anime. :P

 

den borde nog räknas som det, ja menar Zelda är japansk påhitt, så misstänker att tecknade serien gjordes där också, den har jag f.ö. också precis som tecknade super Mario Bros, som definitivt inte är anime men ändå :P

 

Den är tecknad i USA, och vad jag vet så har den inte ens visats i Japan. Så nej, det är inte en anime.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

den borde nog räknas som det, ja menar Zelda är japansk påhitt, så misstänker att tecknade serien gjordes där också, den har jag f.ö. också precis som tecknade super Mario Bros, som definitivt inte är anime men ändå :P

Det finns faktiskt en Super Mario Bros.-anime.

 

Och även om det inte finns någon Zelda-anime, så finns det ju en A Link to the Past-manga av självaste serietecknarlegenden Shotaro Ishinomori. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...