Hoppa till innehåll
Anime.se

Figurköp


flaskis
 Share

Rekommenderade inlägg

horo.jpg

 

Usel bildkvalité igen. Jag beklagar. Skall försöka ta fram den riktiga kameran och fota de tre senaste inköpen someday.

 

PS. Figuren är verkligen tokfin. Nog den bästa jag har kvalitétsmässigt. Luktade så underbart gott ny plast också :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du hann före mig induce!

 

Den här gången fick jag betala 242kr tullavgift på figurer värda 1014kr (17029yen), dvs 23,9%. Förra gången var det 38% för exakt samma typ av gods från samma avsändare. Vad baseras avgifterna på egentligen?!

 

Holo PVC

Figuren är ungefär så fin en figur kan bli. Det jag tycker är synd är att foten är så himla fattig med genomskinlig gulbrun färg.

Bilder

ABzwQSUbN.jpg

OaTsJRMlJ.jpg

IyEJkMuFf.jpg

gDVKUaVsj.jpg

jKYIUMRul.jpg

MayItkfym.jpg

 

Kotomi Ichinose PVC

En fin figur, även om inte lika fin som de övriga clannad-figurerna av Kotobukiya. Någon magnet ingick inte heller vilket var en besvikelse. Man kan byta ut armarna mot ett par som håller i en bok och en sax, men jag lyckades inte få loss armarna som redan satt där.

Bilder

XEdePsDCZ.jpg

NzNHCDssb.jpg

sqVEOwurt.jpg

QoqYNIqYW.jpg

 

Yuki Nagato Swimsuit PVC

De har misslyckats med att göra "huden" på ben och rumpa slät så det ser ut som celluliter, en stor miss på en baddräktsfigur (syns ej på bilderna). I övrigt håller den toppklass och jag ångrar inte en sekund att jag köpte den.

Bilder

nwcsAmmvk.jpg

xdKQELxhW.jpg

oDRaKWGRS.jpg

CdtoEAKgr.jpg

 

 

Den här gången blev jag faktiskt hyfsat nöjd med bilderna jag tog med min mobilkamera :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den här gången fick jag betala 242kr tullavgift på figurer värda 1014kr (17029yen), dvs 23,9%. Förra gången var det 38% för exakt samma typ av gods från samma avsändare. Vad baseras avgifterna på egentligen?!

Singla slant? F.ö väldigt snygga figurer blir lite avis då man bara har några fula "anime dvd + figur"-figurer (heh, väldigt många figurer där). Vet inte riktigt hur många gånger jag sagt det men snart ska jag fasiken ta och köpa mig en snygging att ställa på hyllan jag med.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ok här kommer lite fler bilder som utlovat sedan länge. Nu har jag tagit de med systemkameran så de håller lite bättre kvalité även om de givetvis är tämligen sterila. Hoppas de tilltalar någon iaf!

 

Largo! Riktigt schyssta bilder och jag hade inte en tanke på att man kunde ta av henne kjolen eller vad man nu skall kalla det. Fräckt ju. Frågan är hur man vill visa upp henne ;)

 

Horo

1.jpg

2.jpg

3.jpg

 

Suzumiya Haruhi

1.jpg

2.jpg

 

Akatsuki Mishiro

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gratulerar Induce :) ser fram imot lite bilder då.

Hoppas på två nya shuraki figurer denna månad, men med TL så blir de nog framskjutet.

Fick däremot mejl från dom att dessa fiurer blir skickade snart:

http://www.toyslogic.com/index.php?main_page=product_info&cPath=588_604_474&products_id=1951

http://www.toyslogic.com/index.php?main_page=product_info&cPath=588_604_474&products_id=1950

http://www.toyslogic.com/index.php?main_page=product_info&cPath=588_589_39&products_id=1949

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Belldandy <3

 

 

Fick ääääntligen min Sakaki Mizuki-figur från Lovely Idol. Har väntat i nästan ett halvår på den eftersom jag först beställde den från toyslogic, som visade sig inkompetenta att fixa ett ordentligt releasedatum, samt att ens ha den i lager när den väl släpps (Den har ännu inte releasats enligt deras hemsida, och här sitter jag med figuren hemma) D:

 

Nåväl, bilder!

EXKtGEyXm.jpg

BSQtwrrWV.jpg

KyfdeCnES.jpg

ENcRTFyiR.jpg

 

 

Och hon har enligt mig en nästan perfekt Zettai Ryouiki <3

vUrRnrsNR.jpg

NHbokpwpx.jpg

 

 

Sen de obligatoriska bilderna :)

iBjRVkjRM.jpg

dGrfhZvFf.jpg

 

Ännu ett väldigt lyckat inköp <3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ok, aldrig mer Toyslogic. Som jag nämnde i mitt inlägg tre rader upp, hade jag först beställt den figuren på Toyslogic, men mailade dem och sa att jag ville avbeställa ordern. Jag hade till och med fått en bekräftelse på om jag ville avbeställa bara denna figur, eller hela ordern (det var en sambeställning) varpå jag svarade att jag ville avbeställa allt.

 

Nu fick jag plötsligt ett mail från Toyslogic som säger att de har debiterat mitt kort för denna order, och att de väntar på att skeppa ordern! Vad i helvete är detta för oorganiserad verksamhet?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Belldandy ifrån ah my goddess som jag fick i konfimations present :)

Så för att ha ljugit dig igenom den kristna konfirmationen belönas du med en hednisk staty av en avgud? Fy, du bara bockar av budord att bryta mot ett efter ett, va? >:O

Jag tycker ironin är underbar XD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Låter som man ska undvika framtida ordrar från TL, verkar som om man beställt något så blir det svårt att avbeställa, dessutom tar dom lite betallt(10%) om någon figur redan är ute i Japan, men dom inte har i sitt lager. Mizuki är på väg hit, så mycket väntande för denna figur har jag inte varit med om, det blir nog HLJ i framtiden. Som du säger flaskis, det är lite o-organiserat i TL, dom lär se över dras rutiner.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Låter som man ska undvika framtida ordrar från TL, verkar som om man beställt något så blir det svårt att avbeställa, dessutom tar dom lite betallt(10%) om någon figur redan är ute i Japan, men dom inte har i sitt lager. Mizuki är på väg hit, så mycket väntande för denna figur har jag inte varit med om, det blir nog HLJ i framtiden. Som du säger flaskis, det är lite o-organiserat i TL, dom lär se över dras rutiner.

Desho? 20% tar de t.o.m, eller minst 10$.

Nu har jag fått ett mail från Toyslogic där de ber om ursäkt och säger att de dragit tillbaks debiteringen på mitt kort. Ser dock inget på internetbanken, men får ta och kolla igen imorgon. Annars kommer flaskis att bli jättearg >:)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...