Hoppa till innehåll
Anime.se

Vad spelar du just nu och vad ser du fram emot för spel?


JockeII
 Share

Rekommenderade inlägg

  • 2 months later...
  • 1 month later...

Ack ack ack, popularitetens börda är tung att bära, minsann. Manaka har just erkänt sin kärlek för mig och vill veta vad jag känner för henne. Jag gillar henne, men jag är inte kär i henne. Jag gillar tjejer med lite mer... klös i. Som Rinko (inte minst för att hennes röstis är Sakura Tange). Hon kallade mig för lolikon. :heart:

 

Suck. Manaka är ju en mycket rar flicka, och jag har aldrig menat att vilseleda henne, så jag vet inte riktigt hur jag kan tacka nej... Kommer vår vänskap någonsin att vara sig lik igen om jag gör det? Kommer vi ens att kunna spela tennis ihop? Jag kan förstås inte heller tacka ja, det hade inte varit rättvist.

 

Ack, vad det är hårt, att vara populär...

 

(Översättning: Jag spelar Love Plus, dejtingspelet till Nintendo DS, för att se vad kalabaliken var om. Lite lustigt är det ju, men det är ganska begränsat: i början av dagen så får man planera vad man ska göra i fyra block, om man ska plugga eller träna eller gå på stan eller extraknäcka och så vidare. Ibland så sammanfaller blocken med interaktioner med de tre flickorna i spelet, varpå man då och då kan få välja ett dialogalternativ. Så det är ganska inramat -- förståeligt, med tanke på att det är NDS.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

(Översättning: Jag spelar Love Plus, dejtingspelet till Nintendo DS, för att se vad kalabaliken var om.

Hur spelar du det? Fanöversättning via rom? Eller spelar du en äkta japanimport? Eller har något företag jag inte känner till börjat ge ut den här typen av spel på engelska?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Själv är jag i full gång med Xenoblade Chronicles. Jag tror alla vid det här laget känner till att det har precis noll att göra med Xenosaga, men det är samma skapare och det märks... inte ett dugg. För den här gången känns det som ett riktigt spel med filminslag och inte tvärt om. Än så länge är jag riktigt imponerad av både grafik och musik, och likaså stridssystemet som påminner mycket om det i Final Fantasy XII. Också premissen är bland det ballaste jag sett i ett spel på länge. Välkommen tillbaka, RPG-genren, jag har saknat dig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har också Xenoblade, men jag vågade inte spela mer än 40 minuter. Kan inte ge mig an ett sextiotimmars-TV-spel just nu.

 

Portabla skräpspel går bättre. Det visade sig att Love Plus blev lite mer avancerat när man fick en flickvän: många fler valmöjligheter och realtidsfunktion. Imorgon ska jag på dejt vid fontänen klockan 14, vilket alltså betyder att jag måste plocka fram DS:et vid den tiden och ha det framme(?) under hela dejten.

 

Japan, alltså. Pionjärer inom ämnet virtuella flickvänner!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Försökte mig på Gear of Wars häromdagen och det gick verkligen skitdåligt på alla sätt och vis. Varför har de inget extremlätt spelläge? Just nu finns det "Casual - for those who enjoy a shooter now and then". Det lät ju bra tyckte jag, började spela och kom vadå, en femtedels bana innan det tog stopp? Jag är helt hopplös på såna spel antar jag. Men det verkar ju så roligt, man får skjuta onda monster och umgås med sitt harem av manliga militärbros. Funderar på om jag ska göra ett nytt försök eller bara ge upp. :/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Zelda: Skyward Sword

 

Zelda håller tyvärr inte längre för mig. Spelet känns så bakåtsträvande och oinspirerat att man nästan vill gråta. Jag kommer nog alltid förbli ett Zelda-fan men om de inte gör drastiska ändringar till nästa spel så kan man börja undra om de finns några kreativa människor hos nintendo. Allt känns igen återigen med handling, upplägget av grottor och hur man ska gå tillväga för att besegra bossar. Visst har det varit så länge nu, men vad som för mig är lite mer obegripligt är hur linjärt spelet ändå känns. Senaste Zelda spelet jag lira var Twilight Princess och de kändes bra mycket mera genomtänkt när de kom till världen och en hel del andra saker. Nä jag hade verkligen hoppats på mera.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Zelda: Skyward Sword

Zelda håller tyvärr inte längre för mig. Spelet känns så bakåtsträvande och oinspirerat att man nästan vill gråta.

 

Attans. :( Jag har bara spelat någon timme än så länge, men det var min spontana reaktion också. Sorgligt att höra att det kanske inte blir bättre. Nåja, jag ska spela vidare och se om jag hittar något jag gillar. Tyckte att Twilight Princess var det bästa Zeldaspelet jag spelat (med Windwaker som stark tvåa), just för att det hade satt en mörk spinn på de uttjatade koncepten. Skyward Sword känns än så länge mindre så.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad spelar jag just nu?

Precis som alla andra. Och låt mig bara säga, som någon som normalt inte spelar amerikanska rollspel, att detta är precis lika fantastiskt som folk säger. Världen är så välskapad, historien så valuttänkt, alla störande moment från Oblivion fixade, och blandningen mellan en drivande historia och fritt äventyr har filats nästintill perfektion. Men lita inte blint på mitt ord. Detta är ett äventyr som måste upplevas på egen hand för att kunna förstås.

 

Till julen, oavsett om jag blir klar med Ostkaka innan dess, blir det Zelda: Skyward Sword som gäller. Har undvikit spoilers och intryck som pesten, men från det jag råkat höra ska det vara riktigt najs. Sedan blir det Assassin's Creed Revelations. Sedan Uncharted 3. Så många spel så... mycket tid, då tentan nu är avklarad.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Efter att ha deltagit i en "beta-weekend" för ett spel som jag har varit väldigt skeptisk till har jag ändrat åsikt totalt. Nu är det Star Wars: The Old Republic för hela slanten. Mitt problem är att jag varken kan bestämma mig för class eller faction i nuläget. Jag skulle dock ljuga om jag hävdade att jag inte var sugen på en Sith Inquisitor med "Sorcerer" som advanced class...

 

 

 

En stor positiv överraskning är att det verkar som om end game PvE blir riktigt bra. Här är en liten guidad utvecklarvideo som visar hur en raidgrupp jobbar sig fram till ingången till vad som är den första raiden i spelet.

 

.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...