Hoppa till innehåll
Anime.se

Claymore


Blå
 Share

Rekommenderade inlägg

Claymore

uvXYHf.jpg

 

Jag tycker det är trevligt med trådar där man kan snacka om en viss serie, och eftersom det inte finns någon Claymore tråd änu skapar jag en.

 

Handling

 

I den meddeltida värld där serien utspelar sig så finns det massa monster som kallas Yoma. Dessa livnär sig på att äta människor och kan även kamoflera sig som en och leva i städer och byar utan att någon upptäcker dom. Ända vapen (om man kan kalla det så) som människorna har är en organisation med kvinnliga krigare som är hälften människa hälften yoma. Dessa kallas för Claymores och även de silverögda häxorna pga deras vapen och färgen på ögonen.

 

Man får följa Claymore krigaren Clare (bilden) som räddar den unge Raki som blivit av med sin familj efter att en Yoma dödat dom.

-------------------------------------------------------------------------

 

Det har släppts två avsnitt av serien och jag själv är djupt förälskad redan. Är man ett Berserker fan bör man absolut ge denna serie en chans. Jag har själv läst lite av mangan och följer dom den så kommer den här serien bli toppenbra.

 

Håll till godo och ta en titt säger jag bara.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 229
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

helt okej, lagom mycket blod, bra spänning, skitbra op, ännu bättre ending. fattas bara att spoiler avsnitt 2

hennes följeslagare blir en Claymore, borde vara mycket att bygga på
Men annars så finns det alldeles för lite att klaga på än så länge :P
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Denna ska man klart följa, när kommer episode 3 ut?

 

Första inlägget btw :)

 

onsdag/torsdag förhoppningsvis.

 

Ok, råkar vara ledig då så det blir nog nice :D

Hört/läst att det är planerat 50st eps. Och mangan har kommit till chapter 12 (jap). Är detta upp to date eller är det planerat flera eps?

 

BTW varför har Clare så skumm bröstkorg?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Denna ska man klart följa, när kommer episode 3 ut?

 

Första inlägget btw :)

 

onsdag/torsdag förhoppningsvis.

 

Ok, råkar vara ledig då så det blir nog nice :D

Hört/läst att det är planerat 50st eps. Och mangan har kommit till chapter 12 (jap). Är detta upp to date eller är det planerat flera eps?

 

BTW varför har Clare så skumm bröstkorg?

 

 

faktiskt så är den uppe i 11 volymer inte 12 inte 12 kapitel, och angående det andra frågan så får du maila och fråga tecknaren. Sen är den inte avslutat än heller iaf, har jag inte läst nåt om att den har blivit avslutad, i nuläget så kan den mycket väl bli längre än 50 avsnitt.

 

Kan vara så att dem avslutar den tvärt vid 50 avsnitt, ungefär som Rave Master animen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Denna ska man klart följa, när kommer episode 3 ut?

 

Första inlägget btw :)

 

onsdag/torsdag förhoppningsvis.

 

Ok, råkar vara ledig då så det blir nog nice :D

Hört/läst att det är planerat 50st eps. Och mangan har kommit till chapter 12 (jap). Är detta upp to date eller är det planerat flera eps?

 

BTW varför har Clare så skumm bröstkorg?

 

 

faktiskt så är den uppe i 11 volymer inte 12 inte 12 kapitel, och angående det andra frågan så får du maila och fråga tecknaren. Sen är den inte avslutat än heller iaf, har jag inte läst nåt om att den har blivit avslutad, i nuläget så kan den mycket väl bli längre än 50 avsnitt.

 

Kan vara så att dem avslutar den tvärt vid 50 avsnitt, ungefär som Rave Master animen.

 

Nej med det jag menar med hennes bröstkorg är:

 

SPOILER EP2

Killen med rocken som träffar Clare säger " I wonder what the boy will say if he see your body"

 

Hoppas ni kan läsa det som är "hide"[/hide]

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mangan är bättre (som alltid).

 

Men hursomhelst är den inte så illa i alla fall.

 

Och Raki kommer inte att bli en Claymore, det finns inga manliga Claymores.

 

Vad jag läst så fanns det manliga Claymores i början, men dessa blev snabbt galna och okontrollerbara. Kvinnliga Claymores har en större motståndskraft till Yoma krafterna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad jag läst så fanns det många manliga Aes Sedaier i dom tidigare tidsåldrarna, men dessa blev galna efter att deras saidin smittats av Shai'tans ondska. Kvinnliga Aes Sedaier finns än eftersom dom ger vika för sin veka saidar istället för att ta kontroll över den mäktiga saidin (numera smittad) som män gör.

 

Fix'd. :D

 

(Vi borde inte nämna den ondes namn, då kollar han på oss. :<) *Använder lanseld på Sceleris*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad jag läst så fanns det många manliga Aes Sedaier i dom tidigare tidsåldrarna, men dessa blev galna efter att deras saidin smittats av Shai'tans ondska. Kvinnliga Aes Sedaier finns eftersom dom deras saidar är ren, istället för den smittade saidin (stryket borttaget kapusch).

 

Fix'd. :D

 

(Vi borde inte nämna den ondes namn, då kollar han på oss. :<) *Använder lanseld på Sceleris*

 

Fix'd. ;) (båda hade ju fel innan)

 

och sen stämmer den ursprungliga inlägget, det fanns manliga men dem blev typ youma snabbt eller gav vika för den youmiska (nytt ord!!!) naturen

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag hade ju inte fel. :< Dom ger ju vika och öppnar sig för saidar, istället för att ta kontroll över saidin som män gör. Sen är saidar och saidin helt olika i natur, vilket också är en av anledningarna att saidins smitta inte påverkar saidar något antar jag.

 

Och btw tack så mycket för spoilern om renandet av saidin. ;_;

Har inte läst efter bok 16 för det fanns inga mer när jag läste klart 15 första gången, sen läste jag om 1-15 och började på 16 men så tappade jag läsintresset så nu står resterande böcker i hyllan och väntar på att bli lästa någon gång i framtiden.

 

Angående youma, har dom lånat det ordet från Twelve Kingdoms? Tror jag sett det ordet i fler serier med.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Angående youma, har dom lånat det ordet från Twelve Kingdoms? Tror jag sett det ordet i fler serier med.

Antar att Claymore mangan och Twelve kingdoms novellerna använder ordet 妖魔 har inte läst dom själv. Det är allafall en sagofigur, en sorts djävul eller andeliknande väsen.

 

妖魔(ようま)は、悪魔や妖怪の類である。

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...