Hoppa till innehåll
Anime.se

Tengen Toppa Gurren-Lagann


Kaishen
 Share

Rekommenderade inlägg

vPQqrNisd.jpg

 

Title: Tengen Toppa Gurren-Lagann (天元突破 グレンラガン)

Producerare: Gainax, Aniplex, Konami

Dierktör:Hiroyuki Imaishi

Karaktärs Designer: Atsushi Nishigori

Genre: Äventyr, Komedi, Mecha, Science Fiction

Avsnitt: 26

 

xnAHMUbjk.png

 

OQFssyUIW.png

 

EukyhPCjQ.png

 

-Handling-

 

Tengen Toppa Gurren-Lagann utspelas i en fantasy framtid där de tvingas bo under marken och där har dem ingen kontakt med det som finns ovan eller liknande byar under marken. Detta kan man alltså kalla underjordiska människor. Av detta resultat lever dem i fruktan av jordbävningar och gjort i flera hundra år. Dem måste därför fortsätta gräva för att expandera deras by. En dag upptäcker en kille vid namn Simon en skinande borrmaskin, ungefär samtidigt så försöker en annan kille vid namn Kamina komma upp till ovan-världen. Plötsligt blir det en jordbävning och deras så "kallade" skydd kollapsar. Vid detta tillfälle påträffas en stor robot som kommer ner från ovan. Nu är alla säkra på att det finns en värld ovan dem, men hur ska dem göra för att beskydda sig själva?

 

-Karaktärer-

 

t_BQwlHENXv.gif

Simon (シモン) :

Simon är en 14-årig pojke från Jiiha byn, han strävar efter att vara som sin bror Kamina. Vid vissa lägen kan han vara bitter och mer eller mindre brutal i beroende på olika händelser. I grund och botten är han en mycket godhjärtad person och gör att för att rädda sin bror. Faktumet är att han strövar om känslor om dem flesta personerna och visar dem mycket passionerat kan man påstå. Han styr en liten robot som han själv grävde upp med denna har dem stor hjälp av i hela deras resa.

 

t_jBhBOzlTl.gif

Kamina (カミナ) :

Kamina är en ung man från Jiiha byn, som drömmar att gå upp från den underjordiska byn och komma till ytan. Han är för övrigt en person som verkligen hur vida det än slutar vill han uppnå sina mål. Han har också många energeriska tal som exponeras på ett komiskt och ibland "förståeligt" sätt

 

t_RYbnjlhIk.gif

Yoko (ヨーコ) :

Yoko är en tjej, som kommer från Jiiha's grannes stad kallad Ritona. Hon är vid min tanke den mest vuxna personen i deras lag(grupp). Förutom att hon alltid klagar på Kaminas löjliga uppföranden. Men annars som sagt mycket vuxen och kämpar på för fullt!

 

-Musik-

 

Kan inte säga att OP:n och ED:n var alldeles passande för denna typ av anime (Men vi alla har olika tankar) så det är inget att klaga på. Men för övrigt är det mycket kreativa låtar, genom detta får man en passion av att lyssna om och om igen på dem.

 

OP: 1.Sorairo Days av Shoko Nakagawa

ED: 1. Underground av High Voltage

2. Minna no Peace" av Afromania

 

-Slutsats-

 

Tengen Toppa Gurren-Lagann är för övrigt en mycket bra anime enligt mitt tycke, den ger dig alltid full adrenalin, får delvis en meningsfull karaktärs-utveckling och är också en ganska galen anime. Tengen Toppa Gurren-Lagann rekommenderar jag starkt.[/img]

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En riktigt bra serie :D , blir att se avsnitt 7 ikväll

 

 

Spoiler

Vem kan undvika att gilla Kamina när han drar igång , blir rätt galet ibland :D (Speciellt när han och Simon ska gå ihop till en stor Robot(ep3-4 om jag inte missminner mig). Blivit ett antal rejäla skrattanfall under de sex första avsnitten.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ser omanlig ut.

Och din avatar gör inte det?

Såja såja, Gogo är fånig för att han hatar allt nytt, men nu ska vi inte överdriva och anfalla hans avatar! Det är galaxens kejsare Reinhard von Lohengramm, och han är en tvättäkta Man. icon_cool.gif

 

(I och för sig, "ser ut" och "är" är två olika saker...)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ep 8

Stämmer det som man tror att Kamina dog i slutet så är det mycket möjligt att serien stannar på 8 avsnitt för mig, började så bra med lite romans mellan Kamina och Yoko för att gå vidare i fantastiska strider ;).

 

Men sen kom ju det stora mörka molnet, är inte vidare förhoppningsfull att han överlevt med de orden dem yttra i slutet :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt åtta
KOmmer ni ihåg snubben man såg i i första avsnittet och hur deras skepp såg ut? Jag tror inte vi har sett det sista av Kamina

 

Det var ju Simon. :roll:

Vems öde tror du annars att det har pratats om hela tiden?

 

Avsnitt åtta

>_> var det? T_T isåfall är de fucking dumma att döda av honom. Han var lalldeles för viktig och intressant för att döda så tidigt

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...