Hoppa till innehåll
Anime.se

Tengen Toppa Gurren-Lagann


Kaishen
 Share

Rekommenderade inlägg

En speciell serie, jag tycker visserligen den inte är så bra som vissa verkar fått för sig att den är, men den är helt klart sevärd. Är för mig som Neon genesis evangelion, sevärd men ack så överskattad. på brahets anime skalan får den nånting mellan 6 och 8, lite svårt att sätta ett rättvist betyg på serien. Då den definitivt hade sina störtsköna stunder.

 

Slutet var väl okej, men vad var det för snack om en film? känns ganska onödigt imo, men visst där är utrymme för en film.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Slutet var väl okej, men vad var det för snack om en film? känns ganska onödigt imo, men visst där är utrymme för en film.

Det är inte känt vad filmen kommer handla om (föregångare? Omstöpning? Uppföljare? Alternativ version? Sidohistoria?), men skaparna säger att det inte blir som vi förväntar oss. Vad betyder det? Det kanske blir superallvarligt. Eller superflamsigt. Eller helt utan mecha.

 

Närmare hösten får vi se mer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det låter bra att det inte blir vad man förväntat sig. Min första tanke var "alternate retelling" av tiden efter tidshoppet med alternativt slut (= annat öde för en viss person). Jag ser hellre att man låter bli filmen än att man väljer att göra något sådant. Det ska bli intressant att se vad som händer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
The North American distributor Bandai Entertainment has announced at its New York Comic Con 2008 panel at 17:43 on Friday that it has licensed Hiroyuki Imaishi

Hurra! o/

 

Vänta, är det mer? Menar ni att det blir ännu bättre?!

 

and Gainax's Tengen Toppa Gurren Lagann robot anime series.

OMFGBBLBROX!! :blush:

 

ADV hade redan, som ni kanske minns, snott åt sig serien och planerat släppa den med start i februari -- de skickade till och med ut recensionsexemplar. Sen verkar den ha sluppit dem ur händerna när de började få sina problem.

 

Men nu har alltså ett värdigt företag hittat dem. :')

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gainax's Tengen Toppa Gurren Lagann robot anime series.

Det blir definitivt ett inköp för min del. På grund av att subben jag följde helt enkelt slutade vid avsnitt 19 har jag inte kunna se klart på serien. Visst vet jag var jag kan få tag på fortsättningen med en annan sub, men nu när DVD-utgåvorna är på ingång kan jag lika gärna vänta på dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Glada nyheter! Det verkar som att Gurren Lagann kommer ut på DVD redan i sommar. Närmare bestämt den 8:de juli.

 

Mer glada nyheter! Enligt ovan länkade källa (samt animenewsnetwork) kommer första DVD:n innehålla de nio första avsnitten. Det är alltså inte alls omöjligt att hela serien kommer ut på tre DVD:er (dubbel-DVD:er, om inte annat), likt Ragnarök the Animation.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Den fjärde med låten Genomborra himlen med din xxx var riktigt bra faktist. Att se det hela från "fiendes" sida var lite anorlunda och skoj också, med en Viral ridandes på en häst, fantastiskt!

 

Har inte orkat kolla upp vilka mer låtar som ska vara med, någon som kan upplysa mig här?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Haha, ja, kanske de. Angående alla de här små musikfilmerna så tycker jag att de lyckats riktigt bra. Låtarna som har använts har passat fint in i de historier som har berättats. Fem av nio sända då, bara hoppas att de sista fyra blir lika bra. Sen kan man börja längta till filmerna, och alla de härliga DVD-släppen. Den andra volymen släpps den 5:e augusti om jag kommer ihåg rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

(totalignorans mot ovanstående inlägg)

 

 

Började titta på sörjan för ett par dagar sedan, fortfarande sju avsnitt kvar. Detta är den första serien på länge som får mig allmänt psyksjukt rubbad just på grund utav hur oerhört grym den är! Jag fäller sakta mina manstårar när jag tänker tillbaka på avsnitten som gått...

 

Och dessutom...

Så hatar jag den jäveln (vars namn jag glömt) som dödsdömer Simon, skithuset har ju dessutom hjärntvättat varenda en på sin egen avdelning så alla där tror att han är en jättegullig nallebjörn som gör allting rätt. Jag börjar nu få mina aningar varför alla går runt med STJÄRNOR. Ge honom bara en lie och en hammare så skall vi nog se att det går riktigt åt helvete innan de två resterade veckorna är över, det vill jag lova.

 

Ännu mera rantande som kan spoila både det ena och det andra

Alla andra som jag tyckte betedde sig som svin tidigare verkar ju vara några riktiga hyvens killar nu i de senare avsnitten (17 och framåt), till och med den absoluta ärkeskurken som de har ihjäl vid avsnitt 15 (jag är kass på namn) verkar vara en som man skulle kunna tänka sig att bjuda ner till det lokala bageriet och bjuda på lite nybakt av en full fransman. Men nääähhhh grabben som har en pinne uppkörd tycker att alla bortskämda invånare (notera att det BARA VARIT SJU ÅR(!!) från befrielse) ska få en liten syndabock för ett deras JÄKLA HUS är förstörda, något som ABSOLUT INTE går att bygga upp igen.

 

Jag hatar den "nya regeringen" (läs: maskerad kommunismregim), jag hatar invånarna, jag hatar den lilla legoarmén som lyder pinnarslet och jag hatar CP-pannan MED PASSION!

 

Jäkla svin!

 

Öhhm... ja, var det något jag missade nu? Tja... om det inte framgick så är serien sjukt bra hittils...

 

Om det bara inte hade varit för...

det där jäkla puckot som gör myteri mitt framför alla andra normala människor, och dessa GÖR INGENTING MOT DET! Vad som sedan gör saken värre är att de tänker skrota Gurren Lagann (något jag tror att de inte kommer göra men ändå) bara för att den är gammal och att de inte vill förlita sig på Simon mer. VARFÖR I HELVETE ska de skrota världens mest avancerade maskin!? Den kan ju röra på mun och allt möjligt och dessutom har funktioner som exempelvis gömma en GIGANTISK BORR som är större än maskinen själv.

 

NEEEEJ, nu ska man istället spränga skiten och ersätta den med värdelösa och uttryckslösa robotar som inte är dugliga till någonting.

 

Jävla fasoner det där!

 

Men nejdå... jag tycker fortfarande att serien är ganska okej,

 

Visst... jag kanske hellre hade sett...

Att Nia (var det så hon hette) inte blev psyksjukt störd och allt annat hände, det hade kanske varit bättre om serien slutade med att allt blev bra och att de gifte sig och allt annat man alltid gör i slutet på en sån serie och sedan kunde man rullat eftertexterna för sista gången... MEN NEJ! Här kör man en jäkla ZELDA-IMITATION och går fram i tiden sju år istället för att röra ihop det ännu mer (även om storyn är ganska lätt att följa ändå, måste jag medge) Men vi har sett den här "sju år fram i tiden" alldeles för många gånger! Zelda har jag redan tagit upp, i Ace Attorney-spelen är det också SJU ÅR FRAMÅT! När vi alla kollade på Death Note så flyttades storyn TIO ÅR (tror jag) fram i tiden bara för att se helt onödiga saker som inte förde till saker till storyn, hur viktigt var det exempelvis att Light mördade skiten ur sin egen farsa och att Light själv dör efter det? Exakt, det tillförde inte något alls i storyn och vi kunde klarat oss utmärkt utan det.

 

VARFÖR SKIPPADE MAN BARA FRAMTIDEN!!! Åk bak i tiden istället och förklara varför de grävde ner sig istället, hittills har man bara fått lite info om hur det var tidigare men jag vill se animeringar på det!!

 

Japp, så är det... just det!

 

En liten småkul grej som jag känner på mig kommer hända...

om det nu inte är ett "jag bryter mig ut ur fängelset och räddar världens"-slut så kommer hela historien upprepas igen och slutscenerna kommer visa hur det är ett par år till i framtiden då det är några som bor nere i de underjordiska städerna, sist kommer man få se några karaktärer som påminner om Kamina och Simon och sedan är det slut.

 

Fast det kommer ju komma en Gurren Lagann-film senare så något säger mig att det inte blir ett sånt slut... men ändå. När en psykopat planerar att försöka trycka ner 600 000 pers i jorden (vart har vi sett det förut... hmm... jo just det, I BÖRJAN!) och skicka ut resterande i rymden (oj så svårt det måste vara att sänka ett litet skepp när man möter ett gäng figurer som kan STÖRTA MÅNAR)... jäkla pucko.

 

 

Öhhm... just det, notera att somliga av de här "rantsen" är spekulationer och överdrivna fantasier om hur det skulle kunna vara. Det är nödvändigtvis inte så jag hoppas att serien kommer bli utan bara så som det verkar vara hittils...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

(totalignorans mot ovanstående inlägg)

 

 

Började titta på sörjan för ett par dagar sedan, fortfarande sju avsnitt kvar. Detta är den första serien på länge som får mig allmänt psyksjukt rubbad just på grund utav hur oerhört grym den är! Jag fäller sakta mina manstårar när jag tänker tillbaka på avsnitten som gått...

 

Och dessutom...

Så hatar jag den jäveln (vars namn jag glömt) som dödsdömer Simon, skithuset har ju dessutom hjärntvättat varenda en på sin egen avdelning så alla där tror att han är en jättegullig nallebjörn som gör allting rätt. Jag börjar nu få mina aningar varför alla går runt med STJÄRNOR. Ge honom bara en lie och en hammare så skall vi nog se att det går riktigt åt helvete innan de två resterade veckorna är över, det vill jag lova.

 

Ännu mera rantande som kan spoila både det ena och det andra

Alla andra som jag tyckte betedde sig som svin tidigare verkar ju vara några riktiga hyvens killar nu i de senare avsnitten (17 och framåt), till och med den absoluta ärkeskurken som de har ihjäl vid avsnitt 15 (jag är kass på namn) verkar vara en som man skulle kunna tänka sig att bjuda ner till det lokala bageriet och bjuda på lite nybakt av en full fransman. Men nääähhhh grabben som har en pinne uppkörd tycker att alla bortskämda invånare (notera att det BARA VARIT SJU ÅR(!!) från befrielse) ska få en liten syndabock för ett deras JÄKLA HUS är förstörda, något som ABSOLUT INTE går att bygga upp igen.

 

Jag hatar den "nya regeringen" (läs: maskerad kommunismregim), jag hatar invånarna, jag hatar den lilla legoarmén som lyder pinnarslet och jag hatar CP-pannan MED PASSION!

 

Jäkla svin!

 

Öhhm... ja, var det något jag missade nu? Tja... om det inte framgick så är serien sjukt bra hittils...

 

Om det bara inte hade varit för...

det där jäkla puckot som gör myteri mitt framför alla andra normala människor, och dessa GÖR INGENTING MOT DET! Vad som sedan gör saken värre är att de tänker skrota Gurren Lagann (något jag tror att de inte kommer göra men ändå) bara för att den är gammal och att de inte vill förlita sig på Simon mer. VARFÖR I HELVETE ska de skrota världens mest avancerade maskin!? Den kan ju röra på mun och allt möjligt och dessutom har funktioner som exempelvis gömma en GIGANTISK BORR som är större än maskinen själv.

 

NEEEEJ, nu ska man istället spränga skiten och ersätta den med värdelösa och uttryckslösa robotar som inte är dugliga till någonting.

 

Jävla fasoner det där!

 

Men nejdå... jag tycker fortfarande att serien är ganska okej,

 

Visst... jag kanske hellre hade sett...

Att Nia (var det så hon hette) inte blev psyksjukt störd och allt annat hände, det hade kanske varit bättre om serien slutade med att allt blev bra och att de gifte sig och allt annat man alltid gör i slutet på en sån serie och sedan kunde man rullat eftertexterna för sista gången... MEN NEJ! Här kör man en jäkla ZELDA-IMITATION och går fram i tiden sju år istället för att röra ihop det ännu mer (även om storyn är ganska lätt att följa ändå, måste jag medge) Men vi har sett den här "sju år fram i tiden" alldeles för många gånger! Zelda har jag redan tagit upp, i Ace Attorney-spelen är det också SJU ÅR FRAMÅT! När vi alla kollade på Death Note så flyttades storyn TIO ÅR (tror jag) fram i tiden bara för att se helt onödiga saker som inte förde till saker till storyn, hur viktigt var det exempelvis att Light mördade skiten ur sin egen farsa och att Light själv dör efter det? Exakt, det tillförde inte något alls i storyn och vi kunde klarat oss utmärkt utan det.

 

VARFÖR SKIPPADE MAN BARA FRAMTIDEN!!! Åk bak i tiden istället och förklara varför de grävde ner sig istället, hittills har man bara fått lite info om hur det var tidigare men jag vill se animeringar på det!!

 

Japp, så är det... just det!

 

En liten småkul grej som jag känner på mig kommer hända...

om det nu inte är ett "jag bryter mig ut ur fängelset och räddar världens"-slut så kommer hela historien upprepas igen och slutscenerna kommer visa hur det är ett par år till i framtiden då det är några som bor nere i de underjordiska städerna, sist kommer man få se några karaktärer som påminner om Kamina och Simon och sedan är det slut.

 

Fast det kommer ju komma en Gurren Lagann-film senare så något säger mig att det inte blir ett sånt slut... men ändå. När en psykopat planerar att försöka trycka ner 600 000 pers i jorden (vart har vi sett det förut... hmm... jo just det, I BÖRJAN!) och skicka ut resterande i rymden (oj så svårt det måste vara att sänka ett litet skepp när man möter ett gäng figurer som kan STÖRTA MÅNAR)... jäkla pucko.

 

 

Öhhm... just det, notera att somliga av de här "rantsen" är spekulationer och överdrivna fantasier om hur det skulle kunna vara. Det är nödvändigtvis inte så jag hoppas att serien kommer bli utan bara så som det verkar vara hittils...

Många av dessa frågor, speciellt Nia och Spiralkungen samt varför människorna lever under marken, kommer du få svar på i de nästkommande avsnitten. Jag lovar dig, om du tyckte att de föregående avsnitten var grymma så har du en riktigt vild ride i de nästkommande avsnitten B)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Många verkar tycka att det andra arcet var tråkigt n stuff, men som sagt så förklarar det ju allting och blir fett mer badass än innan.

 

Desutom är det nästan den enda serien jag sett där the bad guys har en fullt logisk anledning till vad dom gör.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...