Hoppa till innehåll
Anime.se

Tengen Toppa Gurren-Lagann


Kaishen
 Share

Rekommenderade inlägg

Okej! 8)

 

Tänkte bara informera om ett kommande projekt. Jag vet inte vad det är, men jag vet att det heter Tengen Toppa Gurren Lagann: Shisen Genshikou. Källan bör vara tillförlitlig med tanke på att källan = Gainax.

 

 

hagh... *hjärtattack*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej! ;)

 

Tänkte bara informera om ett kommande projekt. Jag vet inte vad det är, men jag vet att det heter Tengen Toppa Gurren Lagann: Shisen Genshikou. Källan bör vara tillförlitlig med tanke på att källan = Gainax.

 

Höll på att få ett slags glädjefnatt när jag läste det där, frågan är dock om det verkligen är värt att spinna vidare på något som nästan känns omöjligt att kunna toppa. Jag kommer ha sjukt höga förväntningar iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej! B)

 

Tänkte bara informera om ett kommande projekt. Jag vet inte vad det är, men jag vet att det heter Tengen Toppa Gurren Lagann: Shisen Genshikou. Källan bör vara tillförlitlig med tanke på att källan = Gainax.

 

Höll på att få ett slags glädjefnatt när jag läste det där, frågan är dock om det verkligen är värt att spinna vidare på något som nästan känns omöjligt att kunna toppa. Jag kommer ha sjukt höga förväntningar iaf.

 

Det är en bra fråga faktiskt. Jag misstänker att det möjligtvis är något som utspelar sig i samma värld, men med helt andra karaktärer. Det känns ändå som om Tengen Toppa är svårt att toppa. (förlåt, kunde inte låta bli ;) )

 

Det hade känts mycket mer öppet om det man fick se efter episod 27's ED inte hade tagits med, men å andra sidan hade slutet inte känts lika meningsfyllt då.

 

Edit: Tänk bara på att jag inte har någon aning om vad det här rör sig om. Namnet är det enda jag har lyckats lukta mig till.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så vitt jag förstår det är Shisengenshikou bara en del av Gainax' TTGL-sida som har förklarat vissa aspekter av GL-världen sedan serien började sändas.

 

Personligen skulle jag klara mig utmärkt utan uppföljare.

 

Avslutningsvis ett gammalt citat för att värma varje manligt hjärta i dessa ledsna tider:

    Hör på, Simon. Glöm inte: Tro på dig själv.
    Inte på mig som tror på dig.
    Inte på dig som tror på mig.
    Tro på dig som tror på dig själv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så vitt jag förstår det är Shisengenshikou bara en del av Gainax' TTGL-sida som har förklarat vissa aspekter av GL-världen sedan serien började sändas.

 

Personligen skulle jag klara mig utmärkt utan uppföljare.

 

Avslutningsvis ett gammalt citat för att värma varje manligt hjärta i dessa ledsna tider:

  • Hör på, Simon. Glöm inte: Tro på dig själv.
    Inte på mig som tror på dig.
    Inte på dig som tror på mig.
    Tro på dig som tror på dig själv.

 

Nooo!

 

Okej, då kanske jag har gått och gjort en epic blunder? I så fall ber jag om ursäkt, och drar generat ner byxorna utifall att någon kräver att få utdela smisk som straff för felaktigt höjd beredskap.

 

Till mitt försvar vill jag knuffa över skulden på annan instans. Att skylla på andra är bästa försvar. ;)

 

Vidare måste jag hålla med om att det för tillfället känns som att vi har fått vårat slut på sagan. Jag hade tyckt annorlunda om det inte hade varit för det sista tidshoppet som jag pratade om i förra posten. Trots tillfredsställande avslut så är det svårt att inte hoppa i taket när man snubblar över sådan där information. Ibland är det helt enkelt svårt att släppa taget.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Äntligen lyckats sett den sista epen. Och jag är i tårar!

Så underbar serier det har varit. Helt klart 1:a på min top10!

Nu blir man bara ledsen för man inte kommer sitta varje vecka med denna perfekta serie och tycka att världen blir bättre och bättre för varje vecka som kommer!

Stort tacka till Gainax!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

Fick äntligen tid till att se någon anime man missat och jag tog tillfället i akt och såg Gurren Lagann efter allt gott man hört om den.

 

Kunde man bli kär för mer?

Jag har då inte sett bättre anime från år 2008 iaf.

 

Början tydde på ett väldigt, tja, fanserviceinriktat sätt genom hela serien och så blev det också. Men jag störde mig inte märkvärdigt på det konstigt nog.

 

Nej, jag gråter manliga tårar och tar mig själv i bröstet för den här serien. Så glad är jag över att ha sett den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

sett på 3 avsnitt nu och det är grymt kul att titta på men jag kan på rak hand säga om kamina dör så tänkter jag lägga ner på än gång (såvida det inte är precis i slutet). Det finns ingen orsak att se denna serien om inte han är med, ha n är utan tvivel den bästa karaktären i serien.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

sett på 3 avsnitt nu och det är grymt kul att titta på men jag kan på rak hand säga om kamina dör så tänkter jag lägga ner på än gång (såvida det inte är precis i slutet). Det finns ingen orsak att se denna serien om inte han är med, ha n är utan tvivel den bästa karaktären i serien.

 

Det är inte som du tror. Serien är lika bra hela vägen till slutet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

sett på 3 avsnitt nu och det är grymt kul att titta på men jag kan på rak hand säga om kamina dör så tänkter jag lägga ner på än gång (såvida det inte är precis i slutet). Det finns ingen orsak att se denna serien om inte han är med, ha n är utan tvivel den bästa karaktären i serien.

 

Gött att du gillar den efter bara tre avsnitt. Du har mycket härligt tittande framför dig. Vissa episoder är bättre än andra naturligtvis. De två sista episoderna är episka, men episod 8 är inte att förglömma den heller. B)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

sett på 3 avsnitt [...]

Samma här. Jag, å andra sidan, blev inte det minsta imponerad. Det hela doftade dussinanime på långa väger, med mer action än egentlig story.

 

Är detta ett misstag från min sida? Blir serien avsevärt bättre längre in? Bör jag ge serien en andra chans, trots att jag inte gillade början?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

Är detta ett misstag från min sida? Blir serien avsevärt bättre längre in? Bör jag ge serien en andra chans, trots att jag inte gillade början?

 

Jag tycker absolut att du bör ge serien en andra chans, personligen tyckte jag att serien var riktigt bra hela vägen, men ge den en andra chans, det är den här serien värd.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Samma här. Jag, å andra sidan, blev inte det minsta imponerad. Det hela doftade dussinanime på långa väger, med mer action än egentlig story.

 

Är detta ett misstag från min sida? Blir serien avsevärt bättre längre in? Bör jag ge serien en andra chans, trots att jag inte gillade början?

Det beror på vad du vill ha ut av den. Gurren Lagann är en serie som går ut på att vara rolig, energisk och att ständigt överträffa sig själv. Och sättet den gör det på gör den till allt annat än dussinanimé. Om du vill ha en ångestladdad tankenöt som Evangelion får du nog stå över -- detta är en retrospektiv men samtidigt framåtblickande actionserie.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sett klart på serien nu och jag får nog säga att detta var en av de bästa animes om inte den bästa jag sett. Känner mig fortfarande lite tagen då det bara var 15 minuter sedan sista avsnittet slutade, var tvungen att gå in och läsa och skriva om det. Jag önskar att jag kunde fått sett mer hur det gick efter det slutade.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

sett på 3 avsnitt [...]

Samma här. Jag, å andra sidan, blev inte det minsta imponerad. Det hela doftade dussinanime på långa väger, med mer action än egentlig story.

 

Är detta ett misstag från min sida? Blir serien avsevärt bättre längre in? Bör jag ge serien en andra chans, trots att jag inte gillade början?

 

QFT

 

OCh jag har sett hela serien så...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

9 avsnitt senare...

 

Jag tar tillbaka det jag sa. Serien har växt avsevärt på mig, och jag den definitivt inte längre som en dussinanime. Serien flamsig, kliché och mer hjärndöd action än story... men det är just det som gör den så bra!

 

Jag skulle kunna beskriva serien i ett ord: B-actionanime. För den känns verkligen over-the-top, med den ena actionscenen efter den andra, ibland så att man inte hinner hämta andan emellanåt. Allt är så överdrivet och ointelligent att man inte kan göra annat än att skratta högt, samtidigt som den inte alltid är förutsägbar.

 

Visst kunde den ha varit bättre (gillar inte Yoko. Alls.), men i överlag är det mycket underhållande att titta på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg igenom alla 27 avsnitten på en dag. ( yes and i'm crasy)

Men hur skulle man kunna sluta titta på den när den är så sjukt bra?

Den är absolut den bästa serien jag någonsin har sett.

 

 

Det bästa med serien är att man kan se den med olika ögon, olika aspekter.

Alltså, man kan se serien för ett underhållande sätt, sen så kan man tänka på vad allt betyder. De djupa i serien och det är sjukt mycket sånt.

 

Som sagt, man kan ha hur mycket snack som helst om denna serie men jag kan knappt beskriva i ord hur bra den var.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

måste hålla med föregående talare, och lägga till att efter avsnitt tio (tror det var det iaf) så blir den helt undebar(ska inte avslöja nått men det händer något som gör att serien tar en ny vändning och det är det som gör att jag nästan rekommenderar serien folk som egentligen bara tycker om mörkare animer) Jag älskade den visserligen redan från början men sen kunde jag inte sluta jag sträck såg de tio första avsnitten i följd tre gånger i rad för att insupa allt.

 

Allt jag kan säga är Power to the spirals.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...