Hoppa till innehåll
Anime.se

The Wheel of Time


Meatrose
 Share

Rekommenderade inlägg

The Wheel of Time turns, and Ages come and pass. What was, what will be, and what is, may yet fall under the Shadow. Let the Dragon ride again on the winds of time.

 

Inte animuh men det ger jag fan i.

Vet att det finns fler fans här på forumet.

 

Trådar utanför Lekparken måste ha rimliga rubriker.

-- Sceleris

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Wheel of Time är en fantastisk bokserie. Läste den under större delen av mina tonårsdagar. Jag slutade tyvärr läsa runt bok 20-22 på svenska. Förra sommaren läste jag om bok 1-3 av de engelska utlagorna.

 

Jag har en speciell "relation", "kärlek" eller vad man nu ska kalla det för dessa böcker. Kanske är det för att jag läste den under en så stor del av min uppväxt som jag har blivit så påverkad. Det känns som att man verkligen känner karaktärerna och världen som historien utspelar sig i på riktigt. Än idag går det knappt en dag utan att jag kommer att tänka på WoT, eller saker som "Undrar hur det skulle vara om Mat var här"

 

När Robert Jordan dog för något år sedan så kände jag faktiskt uppriktig sorg. Inte i stil med de fanatiska MJ-fansen, men det kändes nästan som att någon som stått mig nära gått bort. Mina känslor för RJ kan närmast beskrivas som en enorm tacksamhet för alla känslor och upplevelser han gett mig genom sina böcker.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var då fasen på tiden!!!

Skickas innom 2-5 dagar stod det. Förra måndagen!

 

Paketet innehåller:

1 st The Gathering Storm Jordan, Robert

1 st Battle Angel Alita: Last Order, Volume 3: Angel Eternal Kishiro, Yukito

1 st Battle Angel Alita: Last Order, Vol. 4 Kishiro, Yukito

1 st Battle Angel Alita: Last Order, Vol. 5 Kishiro, Yukito

Spårning:

2009-11-03 10:01 Posten

Elektronisk förhandsinformation mottagen

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

OMG

OMG

OMG

* You were kicked by Ayu (Stop repeating yourself!)

* Attempting to rejoin channel #anime.se

* Rejoined channel #anime.se

SHIT

FAN

UNDERBART

GRYMT

seriöst jag kan knappt läsa vidare i boken

så bra

så... så... UNDERBART BRA

herregud alltså

är det bara jag som läser The Gathering storm här?!

shit alltså

 

Detta är efter mindre än halva boken! DEN ÄR SKIT BRA! Verkar inte vara någon skillnad på den kortare eller längre, för min var 112 sidor längre än vad det stod på bokus. Så bplem är bara listad som kortare den är i verkligheten inte kortare.

 

Nu vet jag inte exakt hur mycket av denna som Brandon Sanderson har skrivit själv, men jag måste verkligen säga att han har gjort ett förbannat bra jobb!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu kan jag iofs förställa mig svaret på den frågan jag kommer ställa eftersom det trots allt ändå är ett ganska partiskt forum vi hamnat i...

 

Är det värt att plocka upp Wheel of Time och läsa den?

Det tycker jag. Den finns på alla bibliotek, så bara leta reda på "the eye of the world" eller "farornas väg" som den första svenska hette och prova.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu kan jag iofs förställa mig svaret på den frågan jag kommer ställa eftersom det trots allt ändå är ett ganska partiskt forum vi hamnat i...

 

Är det värt att plocka upp Wheel of Time och läsa den?

Det tycker jag. Den finns på alla bibliotek, så bara leta reda på "the eye of the world" eller "farornas väg" som den första svenska hette och prova.

 

Bra idé, tänkte inte ens på att biblioteken... blir till att haffa in första boken när jag får vägarna förbi ett nästa gång!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...
Javisst ja. Om ingen hört det så ska det visst inte komma någon svensk översättning. Gamla böcker har visst också gått ur tryck märkte jag när jag skulle fylla igen en lucka i samlingen.

Snudd på väl det, så dåliga som översättningarna var.

 

Läs de engelska utgåvorna istället. Så bättrar ni på er engelska samtidigt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...